Operatorul aerian low-cost easyJet a anunţat joi că intenţionează să concedieze până la 30% din forţa sa de muncă, sau 4.500 de angajaţi, şi să-şi reducă flota de avioane, pentru a se adapta noilor condiţii, în contextul pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters, citată de Agerpres.

Avion EasyJetFoto: Agerpres

"Este o perioadă dificilă pentru companie şi trebuie să adoptăm decizii dificile, a afirmat directorul general al companiei britanice, Johan Lundgren.

easyJet, care are peste 15.000 de angajaţi în opt ţări din Europa, a precizat că va demara în următoarele zile un proces de consultări cu angajaţii, după ce majoritatea companiilor aeriene au anunţat concedieri, ca efect al epidemiei.

easyJet îşi va reduce flota la aproximativ 302 aeronave până la finalul lui 2021, cu 51 de avioane mai puţin decât previziona înainte de epidemie. Anul acesta compania se aşteaptă să funcţioneze la 30% din capacitatea sa.

Şi rivala irlandeză Ryanair a anunţat că va renunţa la 15% din forţa sa de muncă, în timp ce operatorul aerian low-cost Wizz concediază 19% din angajaţi.

Joi, acţiunile easyJet Plc au urcat cu 4,3% la Bursa de la Londra, după anunţarea măsurilor de restructurare.

EasyJet nu va mai efectua curse aeriene spre Italia dacă Roma prelungeşte reglementările de distanţare socială pe avioane dincolo de 15 iunie, a declarat Johan Lundgren într-un interviu acordat publicaţiei Corriere della Sera.

"Ar fi imposibil pentru companii să opereze cu doar o treime din locuri vândute", a afirmat şeful operatorului aerian britanic.

De asemenea, Lundgren a contestat investiţia de trei miliarde de euro a Guvernului de la Roma în relansarea Alitalia, spunând că sprijinul trebuie oferit tuturor în condiţiile de pe piaţă şi nu trebuie favorizat nimeni.

"Nu pun la îndoială naţionalizarea. Dar sprijinul trebuie să fie disponibil tuturor, altfel creează distorsiuni. Ajutorul alocat în Europa riscă să ajungă la companiile aeriene ineficiente", a avertizat şeful easyJet.

Analiştii avertizează că industria aeriană s-ar putea confrunta cu falimente, ca urmare a scăderii cererii pentru cursele aeriene din cauza pandemiei.