Dacia a retrimis în șomaj tehnic câteva sute de angajați, din cauza vânzărilor scăzute de autoturisme, care au diminuat comenzile pentru fabrică, scrie Profit.ro. Compania se confruntă cu o cerere scăzută atât pe piața internă, cât mai ales pe piețele externe.

Foto:

Potrivit informațiilor Profit.ro, în acest moment, la Automobile Dacia, în Uzina Mecanică și în Presaj, s-a redus activitatea, astfel că aproximativ 300 de angajați din schimbul al treilea au intrat din nou în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. Ei reveniseră la lucru în 21 mai, când a fost repornită activitatea uzinei Dacia. La acel moment, angajații de la secțiile Motoare, Cutii de Viteze, Șasiuri, Aluminiu, Logistică și Presaj au venit la serviciu pe bază de voluntariat.

"În Uzina de Vehicule lucrăm în 3 schimburi, în continuare, și asigurăm măsuri de protecție pentru angajați. Din păcate, cea mai mare parte a producției, circa 80%, o exportăm, iar la export situația este așa cum o știm, cumpărătorii stau în expectativă. Problema este la Uzina Mecanică, unde se fac și comenzi pentru Renault, iar acolo comenzile sunt mai slabe”, a explicat pentru Profit.ro Ion Iordache, unul dintre liderii de sindicat de la Dacia.

Uzina Dacia are aproximativ 14.000 de angajați.

Renault a publicat vineri planul său de reducere a costurilor care prevede și reducerea efectivelor cu 15.000 de angajați în lume. Printre prevederi se numără și suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România. Dacia avea un proiect de 100 milioane euro pentru creșterea cu 15% a capacității de producție, o parte din el s-a făcut, iar restul se suspendă. Proiectul ar fi trebuit să ducă la 406.000 de mașini pe an capacitate de producție, față de 350.000. Ar putea avea de suferit și producția de cutii de viteze din România, fiindcă Renault vorbește despre un studiu pentru ”raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume”.

CITEȘTE ȘI: