Dailymotion acuză faptul că videoclipurile sale sunt mai puțin promovate pe Google decât cele ale Youtube, filiala gigantului american, după publicarea unui sondaj Wall Street Journal privind diferențele de tratament dintre Youtube și concurenții săi, potrivit AFP.

Google, Apple, Facebook, Amazon, MicrosoftFoto: Wikimedia Commons/ Knolskape

„În mod regulat, constatăm că videoclipurile disponibile mai întâi pe Dailymotion sunt mai puțin vizionate pe Google decât același conținut publicat câteva zile mai târziu pe YouTube”, deplânge într-un comunicat de presă șeful Dailymotion Guillaume Clément.

"Acest lucru ridică întrebări cu privire la capacitatea platformelor video concurente de a crește și a se dezvolta în condiții egale, în fața supraevaluării de către Google a YouTube, de departe cel mai utilizat motor de căutare din lume", a spus el.

Chestionat de AFP, Google asigură, din partea sa, că "nu există nici o preferință pentru Youtube sau pentru orice altă platformă video".

Sondajul de pe Wall Street Journal constată că Google oferă YouTube un „avantaj secret” față de concurenți precum Dailymotion, Twitch sau Facebook.

"În luna martie trecută, cele două platforme au găzduit același videoclip simultan. Deși videoclipul de pe Dailymotion a generat peste 1,3 milioane de vizualizări când cel de pe YouTube a generat doar 66, a doua a apărut mai mult timp în topul căutărilor de pe Google ", spune WSJ.