Aplicaţia media socială TikTok, specializată în formatul video scurt, este anchetată oficial de Comisia pentru Investiţii Străine în SUA (CFIUS), a anunţat miercuri secretarul Trezoreriei americane, Steven Mnuchin, citat de dpa.

Donald Trump si Steven MnuchinFoto: Profimedia Images

Secretarul de stat Mike Pompeo vehiculase deja ideea interzicerii TikTok în Statele Unite, deoarece este proprietatea companiei chineze ByteDance. Administraţia de la Washington a înăsprit în ultima vreme măsurile împotriva firmelor IT din China, avertizând că acestea prezintă riscuri de securitate.

'TikTok este supusă unei investigaţii a CFIUS şi îi vom face o recomandare preşedintelui în această privinţă, săptămâna aceasta', a spus Mnuchin, aflat alături de preşedintele Donald Trump, care a confirmat: 'Suntem cu ochii pe TikTok', potrivit Agerpres.

În contextul tensiunilor dintre SUA și China, America se gândește să interzică aplicația TikTok și alte rețele sociale din China.

TikTok este celebră pentru micile clipuri video devenite virale și pentru faptul că are un public mult mai tânăr decât Facebook. Estimările sunt că TikTok are 800 de milioane de useri în lume, dintre care 120 de milioane în SUA.

Pompeo a spus că americanii ar trebui să descarce aplicația " numai dacă vor ca informațiile personale să ajungă în mâinile Partidului Comunist Chinez”.

Cei de la TikTok au răspuns că au CEO american, sute de angajați lucrează în SUA, iar informațiile despre userii din SUA nu ajung în China. Însă mute voci cu autoritate din SUA au spus în ultimele luni că TikTok este o amenințare la adresa securității naționale și interdicția pare a fi tot mai aproape.

Aplicația TikTok a fost descărcată de peste 1,5 miliarde de ori din magazinele de aplicații Google și Apple în aproape trei ani și estimarea este că în prezent 800 de milioane de useri folosesc aplicația cel puțin o dată pe lună, peste 460 de milioane fiind în India, 170 de milioane în China și 120 milioane în SUA. India a anunțat recent că vrea să interzică TikTok, dar nu a explicat exact cum o va face. Va fi însă o lovitură în cea mai mare piață a companiei.

TikTok se mândrește cu faptul că 41% dintre userii săi au între 16 și 24 de ani.