Renault a anunțat cea mai mare pierdere din istoria companiei

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 30 iulie 2020, 13:55 Economie | Companii


Showroom al Renault in UK
Foto: Renault
Renault a anunțat joi o pierdere netă de 7,3 miliarde de euro pentru prima jumătate a anului, cea mai mare din istoria companiei, producătorul francez suferind de pe urma alianței cu partenerul japonez Nissan și pandemiei de COVID-19, anunță AFP și Bloomberg.

Alianța Renault cu Nissan Motors este tot mai tensionată, producătorul japonez fiind responsabil de o bună parte din pierderile înregistrate (4,8 miliarde de euro).

Renault s-a abținut să ofere prognoze pentru restul anului datorită incertitudinilor cauzate de pandemie deși compania a anunțat că programul de reducere a costurilor este în curs de implementare.

Alianța Renault-Nissan, care include și Mitsubishi, a fost zguduită în noiembrie 2018 de arestarea lui Carlos Ghosn, CEO-ul tuturor celor trei companii.

Încheierea parteneriatului între cei trei producători auto era menit să ofere o competiție majoră pentru Volkswagen și Toyota însă alianța s-a lovit de probleme de management iar strategia de creștere a vânzărilor s-a dovedit greșită după ce acestea au început să scadă la nivel global din cauza pandemiei de COVID-19.

Însă acum răspândirea coronavirusului pune în discuție chiar supraviețuirea alianței.

Vânzările Renault s-au prăbușit cu peste o treime în prima jumătate a anului când showroom-urile și fabricile au fost închise timp de săptămâni întregi din cauza pandemiei.

Producătorul francez a fost afectat și de decizia Nissan, în care deține 43% din capitalul social, să nu acorde dividende. Acțiunile Nissan s-au prăbușit miercuri cu peste 10% după anunț.

CEO-ul companiei, Luca de Meo, a anunțat că aceasta lucrează cu oficialii Nissan „să se asigure că focul nu cuprinde toată casa”.

Renault a anunțat în luna mai un plan de reducere a costurilor care va presupune concedierea a 14.600 de muncitori la nivel mondial și reducerea capacității de producție cu o cincime, sperând să taie costurile cu peste 2 miliarde de euro.

„Deși situația este fără precedent, ea nu este finală”, a declarat Luca de Meo, care a preluat conducerea companiei luna aceasta, adăugând că „sunt total încrezător în abilitatea grupului de a-și reveni”.

Acesta a anunțat că o nouă strategie va fi introdusă în luna ianuarie care urmează să pună accentul pe calitate în loc de volum, aceasta urmând să restructureze brandurile existente și prioritățile geografice.

Cele trei companii au prezentat în luna mai o strategie de intensificare a cooperării, Nissan urmând să preia inițiativa în ceea ce privește condusul autonom, Renault mașinile electrice iar Mitsubishi automobilele hibrid.

Însă numerele făcute publice de producătorii auto săptămâna aceasta arată că vor fi nevoiți să atragă mai multe lichidități și să își repună în ordine bilanțurile înainte de a face noi investiții, deși nevoia de a concura în era electrificării și a autovehiculelor autonome rămâne crucială.

Renault a apelat pentru ajutor la cel mai puternic acționar al său, statul francez, acceptând o linie de credit garantată de stat în valoare de 5 miliarde de euro.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5738 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    Clar (Joi, 30 iulie 2020, 14:46)

    iomvv [utilizator]

    Isi merita soarta
    • 0 (12 voturi)    
      De ce isi merita soarta? (Joi, 30 iulie 2020, 15:34)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui iomvv

      De ce isi merita soarta?

      Nu inteleg daca esti serios dar, Renault in Romania inseamna +16,000 angajati Renault-Dacia si alti +120,000 doar furnizori de prim rang (ce regasesti pe Logan sau Duster). Plus ca este printre cei mai mari contribuitori la PIB-ul nostru.

      Intelegi ce ar insemna pentru Romania falimentul Renault?
  • +8 (12 voturi)    
    Macar astia au spus (Joi, 30 iulie 2020, 15:17)

    doz2018 [utilizator]

    Ceilalti ascund , masluiesc bilantturi sa iasa mai bine, nu raporteaza nimic sa nu afle populatia in ce kkt sunt ei. Pai voi va dati sema ca daca Renault are pierderea asta care vinde de rupe cam ce pierdere au nemtii...Dar n-o sa aflati nimic. Iar cand crapa buba umflata la maxim sau afla vreun ziar, il da pe un fraier afara care e chipurile vinovat.
  • +4 (8 voturi)    
    Nu cunosc valoarea lor (Joi, 30 iulie 2020, 15:32)

    Observatory [utilizator]

    in Europa , dar in State, unde concurenta este la nivel superior , Nissan se descurca binișor , modelul Roque este destul de popular...
    Renault nu vând absolut nici o mașina in State, unde bătălia pentru vânzări se danintre Toyota și Honda .
    • 0 (6 voturi)    
      in america se vand doar masinile germane premium (Joi, 30 iulie 2020, 17:42)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      mercedes, audi, bmw. sunt taxe mari pt masinile europene, si deci sunt scumpe.
      bogatii isi permit sa dea oricat pe marcile premium.
      • 0 (4 voturi)    
        De AUDIm nu stiu (Joi, 30 iulie 2020, 23:57)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        Dar celelalte doua au fabrici in SUA.
      • +1 (5 voturi)    
        taxe (Vineri, 31 iulie 2020, 13:21)

        Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        Taxele europenilor sunt mai mari.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by