Renault mută producția Dacia Sandero în Maroc / La uzina din România vor fi fabricate „alte modele”

de S.J.     HotNews.ro
Marţi, 13 octombrie 2020, 15:15 Economie | Companii


Noul Sandero
Foto: Hotnews
​Reprezentanții Renault au confirmat informația potrivit căreia uzina din Mioveni pierde producția hatchback-ului Sandero, în fața celor din Maroc, anunță Profit.ro.

Mark Suss, manager în cadrul Renault și responsabil cu marca Dacia, a declarat acum jurnaliștilor francezi de la L’Argus că modelul Sandero își va schimba mixul de producție în cele trei uzine în care sunt fabricate automobilele Dacia în acest moment. Fabrica Dacia de la Mioveni, Argeș, va rămâne fără modelul Sandero, care va fi asamblat exclusiv în Maroc, în Tanger și Casablanca, începând cu a treia generație, în timp ce în România va fi produs doar Sandero Stepway, alături de Duster.

Este pentru prima dată când francezii mută complet un model de la Mioveni către Tanger şi Somaca, potrivit Ziarul Financiar.

În 2012 producătorul auto francez lansa în producţie în Maroc modelele Lodgy şi Dokker, pe lângă Logan sedan, iar ulterior Sandero şi Logan MCV au fost produse atât în Maroc cât şi la Mioveni.

Astfel, în România se vor produce modelele Duster, care reprezintă peste 70% din volum, Logan sedan, Logan MCV şi Sandero Stepway. Volumele de Sandero au scăzut constant în ultimii doi ani.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





12890 vizualizari

  • +16 (24 voturi)    
    Motorul de 1 litru benzina consuma 500g/1000km (Marţi, 13 octombrie 2020, 15:42)

    rov [utilizator]

    Iar DACIA ZICE CA E OK...
    Pentru cei care au ginionul asta nu e ok sa consume 10 litri de ulei intre revizii, pentru o masina fabricatie 2018 cu 40.000 km la bord, de 5 ori mai mult decat rabala casata...
    serie:
    UU14SMC460751880.

    RUSINE DACIA.
  • -16 (24 voturi)    
    Renault tocmai si-a taiat craca (Marţi, 13 octombrie 2020, 15:48)

    teo4ro [utilizator]

    In goana lor pentru economie Renault tocmai si-a taiat craca de sub picioare. Daca pana acum Sandero era cel mai vandut model din Europa al marcii Dacia, acum va avea si o calitate mai indoielnica decat ce avea deja, si asta se va reflecta sigur in vanzari (avand in vedere ca preturile vor creste oricum la noul model), si se vor duce si mai mult in cap.
    • +13 (17 voturi)    
      .... (Marţi, 13 octombrie 2020, 17:09)

      gdcos [utilizator] i-a raspuns lui teo4ro

      .. nu stiu de unde stii tu informatia asta, dar iti dau in scris ca cel mai vandut de la ei anul trecut a fost Duster. Sandero scade an de an, dupa cum spune si articolul.
    • +10 (12 voturi)    
      uite-te pe harta (Marţi, 13 octombrie 2020, 17:39)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui teo4ro

      si o sa vezi cat de aproape e Tanger de Europa. la ce infrastructura are Romania, mutarea asta era de asteptat.
  • +8 (16 voturi)    
    C'est la vie (Marţi, 13 octombrie 2020, 15:53)

    Bintea Haiducul [utilizator]

    Cu alte cuvinte, adio mamă.
  • +9 (15 voturi)    
    Inca o veste proasta pe anul 2020 (Marţi, 13 octombrie 2020, 15:59)

    ady77 [utilizator]

    Mutarea unei productii in alta zona, va fi o pierdere pe verticala pentru diferiti agenti economici.
    Avand probleme destul de mari Renault, probabil isi va micsora puterea de productie si din alte zone, sau va reloca spre Maroc, mai multe modele.
    Nasol moment pentru noi, strict economic vorbind.
    • +7 (13 voturi)    
      Ba e veste buna ! (Marţi, 13 octombrie 2020, 19:12)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Daca muta in alta tara modele care se vand prost inseamna ca fac loc mai mult pentru productia modelelor care merg bine, deci ca au incredere in Mioveni ! N'au mutat Dusterul in alta parte, il tin aici pentru ca Mioveni il produce brici si cifrele pe modelul asta arata super bine pentru Renault!
    • +6 (10 voturi)    
      e invers (Marţi, 13 octombrie 2020, 20:10)

      ribelalu [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      La Mioveni se elibereaza spatiu de productie pentru masini mai scumpe si cu profitabilitate mai mare.
  • -11 (17 voturi)    
    e lasa.. (Marţi, 13 octombrie 2020, 16:12)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... ca in definitiv o le multumim si astora ca ne lasa sa sablam si sa vopsim loganu'. ca romanu cu complexele lui de inferioritate se multumeste cu putin.
  • -11 (19 voturi)    
    atunci... (Marţi, 13 octombrie 2020, 16:20)

    mariusssss [utilizator]

    ...sa le cumpere marocanii!
    • -6 (16 voturi)    
      care marocani? (Marţi, 13 octombrie 2020, 18:35)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      tot marocanii de romani vor cumpara cazanele astea, doar nu crezi ca altii le iau de bune.
    • +8 (10 voturi)    
      rocada e buna (Marţi, 13 octombrie 2020, 19:20)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      Nu mai fiti carcotasi, francezii au facut miscarea corecta. Sandero nu se mai vinde cum trebuie in vest pentru ca vin din state modele mici electrice sau hibride la costuri din ce in ce mai corecte, deci nisa de piata a lui Sandero se subtiaza, asa ca il vor vinde in nordul africii, orientul mijlociu, piete emergente, etc. pana cand va disparea de tot. N'are rost sa mai bage bani in el ca sa'l tina la zi, vor doar sa scoata profit cu cheltuieli zero de upgrade.
      • 0 (2 voturi)    
        asta asha e. (Miercuri, 14 octombrie 2020, 15:58)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        Sandero, daca ai pretentia exagerata sa aiba AC (care la orice masina normala e dotare de serie), pleaca de la 10.000 de euro. M-am crucit citind ca la modelul entry nu exista nici macar ... Comanda reciclare aer ?!?!?)

        Iar de banii astia te apropii de alte compacte ca pret...

        Ce merge la Dacia e Loganul pentru cine vrea spatiu si ieftineala sau Dusterul, pentru cine vrea SUV da' n-are bani de el. Da' pe zona de compacte pentru tineret, e cam greu cu harburi din astea...
  • +11 (15 voturi)    
    Tot raul spre bine (Marţi, 13 octombrie 2020, 16:46)

    Diac83 [utilizator]

    Se vor produce in România modele mai scumpe. Un Duster costa cat doua Sandero.
    • +5 (5 voturi)    
      Exact ! (Marţi, 13 octombrie 2020, 19:21)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Diac83

      E de fapt o veste buna
  • +18 (30 voturi)    
    usl n-a făcut infrastructură (Marţi, 13 octombrie 2020, 16:49)

    di livio [utilizator]

    cale ferată nu, autostradă nu, ăsta-i rezultatu...numa bani ciordiți și pensii speciale, tot bani ciordiți
    • +12 (16 voturi)    
      nu e numai asta (Marţi, 13 octombrie 2020, 17:18)

      cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      motoarele cu combustie interna nu mai au viata lunga...Renault incearca sa reduca costurile de productie pe cat de mult posibil
    • +2 (4 voturi)    
      ai dreptate, dar n'are legatura. (Marţi, 13 octombrie 2020, 19:23)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      Francezii mentin productia care aduce bani buni in Ro, restul disloca in alte facilitati asteptand sa vada in ce parte o ia piata.
  • +12 (16 voturi)    
    Mutarea in plic dupa multe antentionari cu A (Marţi, 13 octombrie 2020, 16:52)

    Plagarus [utilizator]

    De ani de zile au cerut autostrada Pitesti - Sibiu !!
    • +2 (4 voturi)    
      aici nu'i nici o legatura cu infrastructura (Marţi, 13 octombrie 2020, 19:25)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Desi pe fond ai mare dreptate.
  • +14 (16 voturi)    
    Infrastructura de vis (Marţi, 13 octombrie 2020, 17:01)

    CrisJti [utilizator]

    Nu ma mira, de 20 de ani Romania nu este in stare sa faca o autostrada intre Pitesti si Nadlac. Pana si francezii sunt uluiti de prostia si indolenta romanilor.Uzina din Maroc se afla aproape de port, e legata prin autostrada de EU, are si o linie feroviara noua rapida care duce catre Spania. Romania nu a oferit nimic din astea. Clar ca Renault nu va opri productia, avand in vedere subventiile primite de la statul Roman. Daca aveam si noi ceva infrastructura, poate ca nu mai eram nevoiti sa le dam derogari de impozite si poate mareau capacitatea de productie si numarul de angajati.
    • +4 (6 voturi)    
      Adevaratul motiv nu'i asta (Marţi, 13 octombrie 2020, 19:30)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui CrisJti

      Daca ar fi fost asa Dusterul era primul plecat, ca asta aduce cei mai multi bani. Daca francezilor le dedea in cifre ca vor castiga mai mult in Maroc deplasand Dusterul, anuntul arata altfel ! In rest ai dreptate, infrastructura e varza, asta stim cu totii (investitorii in primul rand).
  • +8 (8 voturi)    
    Avertisment! (Marţi, 13 octombrie 2020, 17:50)

    Azra [utilizator]

    Decizia este doar varful aisergului.Este rezultatul amanarilor succesive a constructructiei autostrazii Pitesti-Sibiu, care a ridicat si ridica pretul de cost al TUTUROR autoturismelor prooduse la Mioveni si exportate(poate mai mult de 80%). Victor Ponta cand era prim ministru a lansat in final poanta constructiei autostrazii pana prin 2023. Acum , evident este depasita, noua poanta cu care se abureste este 2027...daca!?Pandemia a creat mari probleme producatorilor de masini, inclusiv Renault, care se reorienteaza acum spre Maroc, unde costurile de productie sunt mai mici. Ca un gospodar intelept-si ars cu noi deja-nu si-au pus toate ouale intr-un cos!
    NU este exclus sa auzim ceva asemanator si de la Craiova, din cauza aceleiasi probleme de transport al masinilor produse-in lipsa autostrazilor- si cresteri de costuri determinatre de pandemie!
    VEDETI DOMNILOR GUVERNANTI DE PANA ACUM (TOTI, incepand cu 1990)cat de importante sunt autostrazile pentru economia unei tari si cat o sa ne coste lalaiala de pana acum cu simularea constructiei de autostrazi.
    Si vor mai urma probabil si alti investitori straini, pentru aceleasi motive, intrucat pandemia asta este si va fi de lunga durata!
  • 0 (8 voturi)    
    romania nu e cehia (Marţi, 13 octombrie 2020, 18:28)

    Coco Whistle [utilizator]

    sa ne uitam la cei de la skoda vs ce au facut francezii. in rest, pina cind nu o sa ne educam la cele mai inalte standarde nu o sa avem nici o sansa ca natie. unde e programul maret al celui mai iubit pamintean al neamului? vorbe...
  • -5 (11 voturi)    
    Era singurul lor model pe care l-as fi cumparat (Marţi, 13 octombrie 2020, 18:34)

    andipetre [utilizator]

    Acum, n-au decat sa si-l cumpere marocanii.
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Miercuri, 14 octombrie 2020, 16:06)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Eu nu mi-as lua masina fara AC si nici n-ash da 10.000 pe o Dacie compacta.
  • +2 (2 voturi)    
    era de asteptat! (Miercuri, 14 octombrie 2020, 5:18)

    Codruta N [utilizator]

    Ma si mir ca n-au relocat totul! :(


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by