Petrescu (Blue Air), către senatori: Dacă Blue Air ar dispărea de pe piaţă, concurentul său o va ocupa, şi nu TAROM

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 22 octombrie 2020, 22:48 Economie | Companii


Blue Air
Foto: Blue Air
Piaţa rămasă liberă de o eventuală dispariţie a companiei Blue Air va fi ocupată de principalul său competitor şi nu de TAROM, operator aflat el însuşi în dificultate, atrage atenţia directorul general al Blue Air, Oana Petrescu, într-o scrisoare deschisă adresată joi Senatului României, potrivit Agerpres.

Reacţia conducerii Blue Air survine la o zi după ce Senatul a adoptat amendamente care elimină din textul OUG 167/2020 prevederile referitoare la garantarea de către Guvern a unor credite în valoare de 300 de milioane de lei pentru compania Blue Air, cu scopul acoperirii pierderilor din pandemie înregistrate de operatorul aerian şi pentru susţinerea activităţii acestuia până la 31 decembrie 2020.

"În măsura în care Blue Air ar dispărea (aşa cum reiese din intenţiile exprimate cu ocazia şedinţei de ieri), piaţa lăsată liberă de Blue Air nu va fi ocupată de TAROM SA, ea însăşi în dificultate, ci de principalul nostru competitor. Pentru referinţă, această companie în ultimele luni a preluat deja, fără nici un cost, multe din rutele dezvoltate cu investiţii masive în ultimii ani de către Blue Air şi a ajuns să deservească, în septembrie 2020, peste 60% din piaţa de transport aerian din România", a subliniat Oana Petrescu, în scrisoare.

Directorul general al Blue Air a apreciat că, în acest scenariu, respectivul operator aerian va extrage din aeroporturile româneşti profituri masive, care nu se vor întoarce în România.

"Pasagerii români vor continua să călătorească, dar nu vor mai plăti taxe şi impozite în România. Aeronavele cu care aceştia vor călători vor continua să polueze, dar România nu va beneficia de contribuţii la fondul de mediu. Competitorii noştri poate vor angaja câţiva dintre piloţii, însoţitorii de bord, inginerii şi tehnicienii noştri, dar aceştia nu vor plăti decât parţial taxe în România şi nu vor contribui la continuarea tradiţiei aviatice româneşti. Competitorii noştri nu vor plăti contribuţii la autorităţile aviatice române, nu vor angaja companii româneşti şi nu vor lua în niciun fel în considerare interesul românesc, atunci când vor lua decizii comerciale. Aeroporturile româneşti vor fi dependente de un operator aproape monopolist, care va extrage profituri masive, profituri care nu se vor întoarce în niciun fel în România", se menţionează în document.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





13512 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Blue Air (Joi, 22 octombrie 2020, 23:45)

    CarlosKent [utilizator]

    Stimata Doamna Petrescu,

    Diferenta principala intre Blue Air si competitori a fost intotdeuna calitatea website-ului si a modalitatilor de plata, respectiv Credit pe cont, abonament anual etc, ceea ce partial ati rezolvat in ultimele luni, dar mult prea tarziu. Ati implementat si plata cu Voucher pentru zborurille anulate din cauza Covid, dar sincer nu se compara cu ce ofera concurenta. Eu am £100 in puncte de fidelitate, de care altii habar nu au avut ca se dau in urma unui email dupa fiecare cursa. Nu stiu daca ati facut cereri de garantare si in tarile unde aveati baze locale, Cipru, Anglia, Italia....de ce nu ati cerut de la Guvernul Italian garantia de credit? De ce nu aveti avioane complete (au si zis de la Eximbank ca aveti motoare montate de pe alte avioane)? De ce si De ce in toti acesti ani Blue Air a fost cum a fost, cu aerul oprit la imbarcare sa se sufoce pasagerii de pe randurile din spate? Sincer Blue Air isi merita soarta, au pierit companii care chiar ofereau calitate adica Thomas Cook, Monarch Air etc.
    • +6 (6 voturi)    
      Sinceritate (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:06)

      Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui CarlosKent

      Hai sa rostim si cuvantul interzis : Wizzair,.
      • 0 (2 voturi)    
        Wizz (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:30)

        CarlosKent [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

        Nu as zice ca doar Wizz, pentru ca din discutiile cu cei de la Blue Air ei nu sunt low-cost, ci smart flying. Tarifele lor au fost mereu cu mult peste Wizz, si se apropie de Tarom. Cred ca acel cuvant interzis este mai degraba Tarom.
  • +9 (9 voturi)    
    Eu va inteleg pozitia dar ma intreb daca inainte (Vineri, 23 octombrie 2020, 0:36)

    UnOarecare [utilizator]

    de pandemia Blue Air valora net 300 de milioane de lei...ca daca nu decat sa bage banii astia in voi mai bine fac o companie cu capital de stat si manager de afara (neamt, american, nu conteaza dar de afara ca atunci cand au adus regele) si sa il lase pe ala sa numeasca si directori si tot si sa faca o low cost de aviatie.
    Deci primul articol din statut sa fie asta ca nu au voie sa numeasca politicienii romani pe nimeni in companie si C.A. doar sa supravegheze. Si al doilea ca ii dau 2000e pe luna si restul X% din profitul net.
    Tare cred ca ar merge brici!
  • +4 (6 voturi)    
    Stimata doamna Petrescu, (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:03)

    apoliticus [utilizator]

    sunt un vechi si fidel client al Blue Air, zbor lunar de la Stuttgart la Sibiu, uneori singur alteori cu familia avand in vedere ca locuiesc intr-o tara si muncesc in alta.
    Inteleg greutatile cauzate de pandemie si masurile luata insa toate pana la un punct. Compania dvs desconsidera clientii intr-un mod absolut abject, pur si simplu ii ingnora. Este imposibil de contactat compania incepand din luna martie. IMPOSIBIL. O singura data am reusit sa stau o ora si jumatate la telefon pentru ca cineva sa-mi raspunda dar pesoana respectiva m-a "trimis la plimbare" in exact 30 de secunde pe motiv ca ei nu au competente in acele domenii (informatii, rezervari, modificari date zbor ... NIMIC). Bataie de joc la superlativ.
    Aveam un zbor rezervat pentru urmatoarea calatorie in NOIEMBRIE, Stuttgart-Sibiu dus-intors. La cateva zile de la rezervare, primesc email cum ca zborurile au fost anulate. Se mentiona posibilitatea de a schimba gratuit data zborului sau de a transfera suma in portofelul electronic. IMPOSIBIL! De Ce? de oarece in rezervari, aceste zboruri apar ca nefiind anulate, adica "scheduled on time". Nu se poate face nimic pentru ca desi zborurile sunt anulate, ele de fapt nu sunt anulate, doar avionul nu zboara, in rest, biletele sunt valabile :-)))) Acum, lasand gluma la o parte ... daca as fi avut alternativa as fi renuntat la Blue Air de multa vreme. Angajatii lor se poarta oribil cu clientii, inclusiv in aeroport, vorbesc urat, trag de batrani, ii jupoaie de bani pentru o poseta mica ... si cate si mai cate mi-a fost dat sa vad. Trist!
    Asadar respectul fata de clienti la Blue Air este ZERO. Daca aceasta companie ar disparea si ar veni alta in locul ei, eu personal m-as bucura! Patriotismul este bun, insa a te lasa calcat in picoare "pe romaneste" doar din patriotism ....
  • -1 (5 voturi)    
    .. (Vineri, 23 octombrie 2020, 10:18)

    albastru de Romania [utilizator]

    toate tarile isi sprijina companiile aeriene, chiar si ungurii pe wizz.

    la noi guv a ales sa sprijine caracatita de 10 randuri de neamuri de la tarom.
  • -1 (3 voturi)    
    Perfect! (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:02)

    Landser [utilizator]

    Ca ca mai putine companii si firme romanesti cu atat mai bine!Asta inseamna sevicii mai bune!
    Personal evit pe cat posibil produsele si firmele romanesti!
  • +5 (7 voturi)    
    Plângi la altă masă, duduie! (Vineri, 23 octombrie 2020, 14:31)

    SiktirMukles [utilizator]

    „Dacă Blue Air ar dispărea de pe piaţă, concurentul său o va ocupa, şi nu TAROM” Vai, ce duios... Exact așa s-a întâmplat când Wizz a ieșit de pe ruta Cluj-București, a preluat Blue Air zborurile, dar a dublat prețurile. De la 100-120 de lei segmentul de zbor, Blue Air le-a dus la 200-250 de lei. Atunci nu v-ați smiorcăit că e greu? Vă bateți joc de clienți și vă meritați soarta cu vârf și îndesat. Cum este posibil să încerci să contactezi compania pe toate canalele listate pe site - telefon call center, email, telefon reprezentanță companie în aeroport - și să nu răspundă nimeni, niciodată? După de 3 x 40 de minute de așteptat la telefon, cineva ridică receptorul și îl trântește la loc de fiecare dată și pur și simplu smți cum ți se umflă venele de nervi, dar nu poți face nimic ca să-ți recuperezi banii dintr-un „portofel virtual” făcut de programatorii din Africa, după funcționalitatea site-ului. Ei bine, dragilor, vă transmit un sincer și răspicat „Muriți în chinurile falimentului!”
    • 0 (0 voturi)    
      Cluj (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:25)

      CarlosKent [utilizator] i-a raspuns lui SiktirMukles

      Au fost si tarife doar dus, de 2000 lei pe Cluj-Bucuresti
  • +3 (5 voturi)    
    nationalism jmecher de 2 lei (Vineri, 23 octombrie 2020, 15:04)

    don Semaca [utilizator]

    draga Blue Air,
    Lasati-o mai moale cu nationalismul patriotard de 2 lei, in care voi, firma romaneasca, platiti taxe si impozite in Romania. Hai sa nu dezgropam mortii si actionarii austrieci, belgieni si securici.
    Noi, clientii, obisnuiti cu serviciile de RAHAT pe care le oferiti la rezervari, imbarcari, anulari etc, sub pretextul unui low-cost, suntem ingrijorati de mentalitatea acesta de jmecheri pe care o aveti: atunci cand obtineti profit, de exemplu 72 milioane lei in 2019, este profitul vostru, deh, ca firma privata, iar atunci cand inregistrati pierderi, ca in 2020, doriti sustinere din banii publici ca deh, sunteti romani. Vorba vine...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by