Apple s-a înțeles să plătească 113 milioane de dolari pentru a închide o investigație privind practicile companiei de a încetini modelele vechi de iPhone, o practică despre care clienții spun că este o tactică de a-i forța să cumpere modele mai noi și mai scumpe, scrie Business Insider.

IphoneFoto: Pixabay

Apple a refuzat să comenteze informația dar a subliniat că nu a admis că a greșit cu ceva ca parte a înțelegerii.

Așa-numitul scandal „batterygate” datează din 2017 când clienții au început să observe că dispozitivele lor încep să funcționeze mai lent după ce au descărcat noi versiuni ale software-ului Apple.

Apple a admis la momentul respectiv că actualizările respectiv încetinesc într-adevăr telefoanele, afirmând că acest lucru se întâmplă pentru a preveni închiderea subită a iPhone-urilor datorită îmbătrânirii bateriilor.

Unii clienți și critici s-au întrebat dacă practica nu urmărește de fapt creșterea vânzărilor pentru noile modele iPhone, lucru negat de Apple.

Noua investigație a fost lansată de peste 30 de state americane, anchetatorii afirmând că Apple era la curent cu faptul că update-urile încetinesc dispozitivele sale dar nu a informat și clienții despre această practică.

Pe lângă amendă, Apple și-a luat angajamentul să fie mai transparentă în ceea ce privește practicile.

„Companiile Big Tech trebuie oprite din a manipula consumatorii și obligate să le spună întregul adevăr cu privire la practicile și produsele lor”, a afirmat procurorul general al statului Arizona, Mark Brnovich, într-un comunicat de presă.

Aceasta nu este singura sancțiune financiară impusă Apple în legătură cu practica respectivă dar majoritatea par ca o picătură într-o găleată comparate cu vânzările Apple - luna trecută compania a raportat vânzări de 26,4 miliarde de dolari doar din iPhone-uri în ultimul trimestru fiscal.

O autoritate de reglementare din Franța a amendat compania în luna februarie cu 27 milioane de dolari pentru încetinirea deliberată a iPhone-urilor sale fără să informeze utilizatorii.

În luna martie, Apple a ajuns la o înțelegere să plătească 500 de milioane de dolari după ce compania a fost ținta unui proces colectiv în Statele Unite în care reclamanții au acuzat-o că încetinește intenționat telefoanele pentru a-i determina să cumpere unele noi.

Citește și: