Facebook acuză pe Apple că dăunează afacerilor mici ”limitând drastic capacitatea de a difuza reclame țintite”
„Noile reguli pentru iOS 14 (sistemul de operare mobil) al Apple vor avea un impact negativ asupra multor întreprinderi mici care se luptă să rămână pe linia de plutire într-un internetul gratuit, pe care ne bazăm cu toții mai mult decât oricând”, a scris Dan Levy, vicepreședinte Facebook pentru produse publicitare și de afaceri într-o postare pe blog.
Grupul lui Mark Zuckerberg a oferit, de asemenea, o reclamă pe toată pagina în mai multe cotidiene americane importante, inclusiv New York Times, Washington Post și Wall Street Journal, și a pus online un site web care adună mărturii de la micii comercianți.
La începutul acestei săptămâni, în timpul unei actualizări a iOS, Apple și-a consolidat criteriile pentru dezvoltatorii care doresc să își ofere aplicațiile pentru descărcare pe App Store, magazinul online al grupului californian.
Dezvoltatorii trebuie să furnizeze acum informații detaliate despre modul în care informațiile date de utilizatori sunt preluate și utilizate.
Detaliile privind datele colectate de aplicația Facebook sunt deosebit de numeroase.
Apple și-a exprimat preocuparea pentru transparență pentru a apăra aceste schimbări, menționate încă din iunie și care fac parte dintr-o vastă politică a companiei privind gestionarea datelor.
Dar Facebook crede că Apple este mult mai interesată de câștigul financiar decât de confidențialitate, limitând drastic capacitatea dezvoltatorilor de a difuza reclame țintite.
„Acest lucru va forța companiile să se orienteze către modele de achiziție și abonament în aplicație, ceea ce înseamnă că Apple va beneficia și multe servicii gratuite vor trebui fie să fie plătite, fie să iasă de pe piață”, spune Levy.
Oficialul merge până acolo încât acuză Apple de practică anticoncurențială „folosindu-și controlul asupra App Store pentru a-și umfla bilanțul în detrimentul dezvoltatorilor de aplicații și al întreprinderilor mici”.
Producătorul de iPhone ia, de asemenea, un comision de până la 30% pentru tranzacțiile efectuate de consumatori prin App Store.
Valoarea acestei „taxe” este contestată în special de Epic Games, editorul popularului joc video Fortnite, a cărui descărcare este interzisă de pe dispozitivele Apple până în vara anului 2021.

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
Manipularea maselor prin "publicitatea tintita" (dar si "informatie" tintita) duce la crearea de bule informationale care nu mai nimic de-a face cu realitatea. Sunt creati noii cetateni ce nu vor citi decât ceea ce "altii" cred ca trebuie sa fie citit. Inteligenta polulara numeste aceasta "ochelari de cal".
"Socializarea" va deveni un termen complet deturnat de la sensul sau initial semantic.
Distopia (sau pericolul real al acesteia) noii societati gândita de cei ce detin monopolul Internetului este departe de idealul celor care au creat "bunicii informatici" ai Internetului, primele mijloace de comunicare virtuala, adica.
Vom trai (traim deja) într-o nuvela SF gore, papusi manipulate de oricine va avea mijloacele necesare pentru aceasta.
Cei din GAFAM sunt deja precursorii acestui sumbru viitor.
Nici FB nu e mai curat. Si oricum, d-aia nu mai poate FB de grija intreprinderilor.
FB e nervos ca nu mai are acces la date personale. Au fost probleme cu vulnerabilitati in continut tinut privat din trecut, au fost probleme cu detectarea locatiei, care se facea chiar si cand utilziatorul dezactiva optiunea si nu dorea sa ii dea acces si tot asa...
Dar despre faptul că suma minimă de bani cu care poți cumpăra promovare zilnic a crescut și ea de câteva ori, obligând aceleași firme mici, de care te faci că te interesează, să cheltuie mai mult decât poate că aveau nevoie (sau să cumpere mai puține zile în campanii de promovare, dacă vor să se păstreze în bugetele alocate)?
Eu mă bucur pentru toate instrumentele pe care mi le pune la dispoziție Apple ca să-i blochez pe cei care îmi minează datele, pentru că doar și faptul că îmi consumați internetul - chiar dacă e ieftin și nelimitat de cele mai multe ori în România - înseamnă o neplăcere (mentală) pentru mine.
Hai, joc de glezne și pregătiți-vă pentru măsurile care vor urma în UE.