Gigantul rețelelor sociale Facebook a atacat miercuri Apple, acuzând marca Apple că dăunează întreprinderilor mici cu noile sale măsuri de transparență privind colectarea datelor cu caracter personal, potrivit AFP.

FacebookFoto: Dreamstime.com

„Noile reguli pentru iOS 14 (sistemul de operare mobil) al Apple vor avea un impact negativ asupra multor întreprinderi mici care se luptă să rămână pe linia de plutire într-un internetul gratuit, pe care ne bazăm cu toții mai mult decât oricând”, a scris Dan Levy, vicepreședinte Facebook pentru produse publicitare și de afaceri într-o postare pe blog.

Grupul lui Mark Zuckerberg a oferit, de asemenea, o reclamă pe toată pagina în mai multe cotidiene americane importante, inclusiv New York Times, Washington Post și Wall Street Journal, și a pus online un site web care adună mărturii de la micii comercianți.

La începutul acestei săptămâni, în timpul unei actualizări a iOS, Apple și-a consolidat criteriile pentru dezvoltatorii care doresc să își ofere aplicațiile pentru descărcare pe App Store, magazinul online al grupului californian.

Dezvoltatorii trebuie să furnizeze acum informații detaliate despre modul în care informațiile date de utilizatori sunt preluate și utilizate.

Detaliile privind datele colectate de aplicația Facebook sunt deosebit de numeroase.

Apple și-a exprimat preocuparea pentru transparență pentru a apăra aceste schimbări, menționate încă din iunie și care fac parte dintr-o vastă politică a companiei privind gestionarea datelor.

Dar Facebook crede că Apple este mult mai interesată de câștigul financiar decât de confidențialitate, limitând drastic capacitatea dezvoltatorilor de a difuza reclame țintite.

„Acest lucru va forța companiile să se orienteze către modele de achiziție și abonament în aplicație, ceea ce înseamnă că Apple va beneficia și multe servicii gratuite vor trebui fie să fie plătite, fie să iasă de pe piață”, spune Levy.

Oficialul merge până acolo încât acuză Apple de practică anticoncurențială „folosindu-și controlul asupra App Store pentru a-și umfla bilanțul în detrimentul dezvoltatorilor de aplicații și al întreprinderilor mici”.

Producătorul de iPhone ia, de asemenea, un comision de până la 30% pentru tranzacțiile efectuate de consumatori prin App Store.

Valoarea acestei „taxe” este contestată în special de Epic Games, editorul popularului joc video Fortnite, a cărui descărcare este interzisă de pe dispozitivele Apple până în vara anului 2021.