Boeing s-a angajat vineri să livreze avioane de pasageri care pot zbura cu combustibil non-petrol până în 2030. Producătorii lucrează de câțiva ani la reducerea impactului lor asupra mediului, pentru a dezvolta combustibili mai puțin poluanți sau motoare de avioane cu un consum mai mic, potrivit AFP.

uzina BoeingFoto: Wikipedia

Primul zbor al unei aeronave care utilizează un amestec de kerosen și biocombustibil a avut loc în 2008.

De atunci, Boeing a efectuat teste cu aeronave care rulează 100% pe „combustibil de aviație durabil” (SAF), a declarat grupul într-un comunicat.

Acești combustibili sunt produși din deșeuri vegetale, deșeuri menajere reciclate sau ulei de gătit uzat, de exemplu.

Potrivit Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA), SAF-urile pot reduce emisiile de CO2 cu 80% comparativ cu kerosenul convențional pe întregul ciclu de funcționare.

În prezent, avioanelor li se permite să zboare cu combustibil care conține până la 50% SAF.

Dar, pentru a „îndeplini angajamentul sectorului aviației de a-și reduce emisiile de carbon cu 50% față de nivelurile din 2005 până în 2050, avioanele trebuie să poată utiliza combustibili de aviație 100% sustenabili cu mult înainte de 2050”, notează Boeing.

„Industria noastră și clienții noștri sunt dedicați combaterii schimbărilor climatice, iar combustibilii de aviație durabili sunt cea mai sigură și mai măsurabilă soluție pentru reducerea emisiilor de carbon provenite din aviație în deceniile următoare”, a comentat Stan Deal, directorul aeronavelor civile Boeing.

Producătorul intenționează să colaboreze cu producătorii de motoare, furnizorii și autoritățile de reglementare la schimbările tehnice pentru a permite avioanelor să zboare numai cu SAF-uri.

Și, în același timp, continuă să lucreze la motoare care pot fi alimentate cu electricitate sau hidrogen.

Asociația pentru transportul aerian IATA a lansat vara trecută un apel pentru o producție mai mare de combustibili de aviație durabili.

„Producția actuală a SAF este de 50 de milioane de litri pe an”, a menționat organizația la acea vreme.

„Pentru a ajunge la un punct de vârf în care scara producției ar reduce costurile AFS suficient pentru a concura cu combustibilul pentru avioane, producția trebuie să ajungă la 7 miliarde de litri sau 2% din consumul din 2019”.