Facebook a anunțat luni ultima sa tactică de a încerca să contracareze Apple cu privire la problema spinoasă a colectării datelor cu caracter personal: gigantul rețelelor de socializare își va publica propriile informații utilizatorilor săi alături de cele ale producătorului de iPhone, scrie AFP.

FacebookFoto: Radek Ziemniewicz, Dreamstime.com

„Pentru a ajuta oamenii să ia o decizie mai informată (dacă acceptă sau nu să fie urmărite în scopuri de direcționare a anunțurilor), afișăm, de asemenea, propria noastră notificare, alături de Apple, care nu oferă niciun context privind avantajele anunțurilor personalizate, a declarat Dan Levy, vicepreședintele grupului responsabil cu publicitatea produselor.

Cea mai recentă actualizare a sistemului de operare iOS pentru Apple, programată pentru acest an, va cere editorilor de aplicații să le ceară utilizatorilor permisiunea de a le urmări.

Gigantul rețelelor sociale a atacat Apple, acuzând marca Apple că dăunează întreprinderilor mici cu noile sale măsuri de transparență privind colectarea datelor cu caracter personal, potrivit AFP.

Aceasta este inima modelului său economic și al multor editori de aplicații: serviciile lor sunt gratuite, dar sunt remunerate prin vânzarea de spațiu publicitar direcționat (și anonimizat).

„Noile reguli pentru iOS 14 (sistemul de operare mobil) al Apple vor avea un impact negativ asupra multor întreprinderi mici care se luptă să rămână pe linia de plutire într-un internetul gratuit, pe care ne bazăm cu toții mai mult decât oricând”, a scris Dan Levy, vicepreședinte Facebook pentru produse publicitare și de afaceri într-o postare pe blog.

Grupul lui Mark Zuckerberg a oferit, de asemenea, o reclamă pe toată pagina în mai multe cotidiene americane importante, inclusiv New York Times, Washington Post și Wall Street Journal, și a pus online un site web care adună mărturii de la micii comercianți.

Noua fereastră de consimțământ a Apple „sugerează că trebuie să alegem între publicitatea personalizată și confidențialitatea datelor, atunci când, în realitate, le putem oferi pe amândouă și o facem deja”, insistă Dan Levy.

„Dacă acceptați solicitarea de la Facebook și Instagram, anunțurile pe care le vedeți în aceste aplicații nu se vor schimba. Dacă refuzați, veți vedea în continuare anunțuri, dar acestea se vor potrivi mai puțin cu dvs. Acordarea consimțământului nu va face ca Facebook să colecteze noi tipuri de date ”, explică el.

Un purtător de cuvânt al Apple a subliniat luni că marca Apple a invitat deja editorii să-și explice, în fereastra de consimțământ, de ce vor să colecteze datele.