Vânzarea de acțiuni ale companiilor de stat, aprobată de Guvern / Vor fi listate mai multe companii, printre care Hidroelectrica și băncile de stat

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2021, 16:11 Economie | Companii


Hidroelectrica
Foto: AGERPRES
Guvernul a aprobat în ședința de miercuri actul normativ prin care este abrogată Legea 173/2020 privind interzicerea vânzării de acțiuni pe care statul le deține la companii și societăți naționale, pe o perioadă de doi ani. Această lege a fost inițiată de PSD și avea menirea să blocheze în primul rând listarea pe bursă a unor acțiuni, precum cele de la Hidroelectrica. Actul normativ aprobat de Guvern stârnește nemulțumirea PSD, fiind așteptate dezbateri aprinse în Parlament pe marginea acestuia.

Legea aprobată de Guvern urmează să fie trimisă Parlamentului.

Ce prevede Legea 173/2020 pe care Guvernul o vrea abrogată

  • Se interzice, pentru o perioadă de 2 ani, înstrăinarea acțiunilor deținute de stat la companiile și societățile naționale, la instituții de credit, precum și la orice altă societate la care statul are calitatea de acționar, indiferent de cota de capital social deținută.
  • Se suspendă, pentru o perioadă de 2 ani, orice operațiuni privind înstrăinarea acțiunilor deținute de stat la companiile și societățile naționale, precum și la alte societăți la care statul are calitatea de acționar, aflate în curs de realizare.

Abrogarea legii a fost trecută inclusiv în programul de guvernare. Aceasta în condițiile în care actualul Guvern intenționează să listeze mai multe companii, precum Hidroelectrica, Aeroporturi București și băncile de stat. De altfel, intenția de a lista aceste companii este menționată în mai multe rânduri în programul de guvernare.

Ce scrie în programul de guvernare despre listări

- Îmbunătățirea performanței companiilor de stat prin aplicarea prevederilor Legii 111/2016 privind guvernanța corporativă, listarea pe piața de capital a unui pachet de acțiuni la companiile unde statul este acționar (Hidroelectrica, Aeroporturi București etc.);

- Menținerea capitalizării adecvate a băncilor de stat concomitent cu listarea lor la Bursa de Valori București, pentru îmbunătățirea transparenței şi guvernanței corporative a băncilor de stat;

- Abrogarea legii adoptate în august 2020 care împiedică listarea companiilor de stat și adoptarea unui calendar activ de listări pe bursă pe 4 ani. Listarea la bursă a companiilor românești asigură accesul la finanțare pentru acestea, implementarea principiilor de guvernanță corporativă și transparentizează activitatea companiilor de stat;

- Adoptarea unei strategii pentru promovarea finanțării companiilor de stat prin intermediul pieței de capital. Strategia va include o analiză a companiilor de stat care ar îndeplini cerințele pentru listarea pe piața reglementată, a beneficiilor și dezavantajelor pentru fiecare companie analizată și a unei liste de priorități și a unui calendar privind listarea acestor companii;

PSD critică dur abrogarea legii care blochează listările, acuzând Guvernul că vrea să vândă la preț mic cele mai valoroase companii. "Dreapta vrea să privatizeze profitul țării, adică cele mai rentabile companii de stat! Să cedezi acum, în pandemie, când prețul tuturor activelor este mult diminuat, bucăți imense din avuția națională, este o adevărată crimă economică! Nu vă lăsăm să jefuiți economia și să condamnați definitiv România”, a transmis recent PSD.

Guvernul susține, în schimb, că este vorba despre listarea unor pachete minoritare, nu privatizarea. "Este un proiect de lege pe care l-am susținut și consider că este necesar. Așa cum am mai declarat, în alte ocazii, aș dori să dau asigurări că nu privatizăm. Statul trebuie să fie acționar majoritar în toate societățile și companiile de interes strategic național din domeniul Energiei. Și așa va fi. Listarea unor pachete minoritare de acțiuni pe bursă nu înseamnă PRIVATIZARE, ci șansa de modernizare, de a face investiții, de care, evident, va beneficia fiecare român", a declarat ministrul energiei Virgil Popescu.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



.*.


14958 vizualizari

  • -13 (53 voturi)    
    Hai cu marea praduiala! (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:30)

    newlook [utilizator]

    Hai cu marea praduiala!
    • -4 (34 voturi)    
      eh, lasa ca-i bine (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:10)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Fiind dupa criza COVID, sunt la reducere, poate sa le ia "cine trebuie". Felicitari "cualitiei".
      • -5 (19 voturi)    
        Fara tradatori in functii publice! (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:08)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        Un ambasador si-a permis sa ne ceara ca unor vasali sa privatizam firmele de stat. A vorbit in interesul SUA, si-a facut datoria fata de tara sa.

        Dar autoritatile noastre, fata de cine isi fac datoria?
      • -1 (5 voturi)    
        Serios? (Joi, 4 februarie 2021, 8:56)

        spysoby [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        De unde stii tu ca-s la reducere.Companiile listate deja la bursa sunt la maxime istorice.Electrica ,Conpet sa nu mai spun de nuclear electrica care in practic si dublat pretul actinuii.
    • +1 (23 voturi)    
      Cum sa fie Hidroelectrica gaura neagra în economie (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:57)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Hidroelectrica este compania care produce curent electric la prețul cel mai mic pe kWh. Reprezinta una din cele mai rentabile companii românești. Toata lumea are nevoie de curent.

      Cum sa zici că este gaura neagra în economia României.

      Dacă se privatizează, tot profitul uriaș al companiei intra în buzunarele unor șmecheri iar costurile cu întreținerea vor fi suportate de stat, pentru ca altfel privatul va exploata pană este nevoie de reparații majore, moment în care hidrocentralele vor fi lăsate în paragina una câte una.
      • +13 (27 voturi)    
        citesc si ma minunez.. (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Cine a zis ceva de "gaura neagra"?..

        Hidroelectrica a fost praduita de PSD in anii anteriori de toti banii de investitii. O sa ajunga ca RADET-ul din Bucuresti in rtimul asta, dar consecintele cand se sparge "teava" vor fi catastrofale.

        Profit nu a facut, ca vinde ieftin curentul ca sa a tinem in viata adevaratele gauri negre, alea care produc electricitate pe carbuni - CE Rovinari, Turceni, Craiova etc.

        Oricum, nu se pune problema listarii unui pachet majoritar, deci "profitul urias" ramane in buzunarele goale ale fraierilor care inca mai cred in sloganul "nu ne vindem tara".
      • +4 (4 voturi)    
        se va lista doar 10% (Joi, 4 februarie 2021, 10:06)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        La Hidroelectrica, cea mai mare si profitabila companie romaneasca, se va lista doar 10% din actiunbi, statul va ramne cu 70%, 20% apartin Fonduilui Proprietatea, care va fi liber sa-si vanda din participatie, acum este captiv. Asa cum si Nuclearelectrica este listata si statul are 70%, restul fiind free floating la bursa. Cand statul avea 100% din Hidro, aceasta era parazitat aintens de baietii destepti, grupul de la Monaco, etc. Cu statul 100% compania nu aveas profit si a intrat in insolventa. Listarea la bursa inseamna transparenta, o sa vedeti ca in final statul va catsiga mai mult din 70% decat castiga din 100%. Observati la celelate companii de stat deja listate de ceva ani, Nuclearelectrica, Electrica. Compet. Romgaz, Transgaz, Transelectrica, Antibiotice, ca sumnt foarte profitabile si ca aduc statului care detine controlul in toate(intre 50-80%) mai multi bani decat aduceau inainte de listare. Plus, observati care sunt actionarii minoritari: fondurile de pensii(piloanele 2 si 3), SIF-urile unde sunt actionari sute de mii de romani(teoretic milioane, dar mult nu-si revendica actiunile pentru ca nu stiu sau nu merita valoare) si mai putin capitalisti verosi la acre face aluzie PSD-ul.
    • +10 (30 voturi)    
      poti participa la praduiala! (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:46)

      q1953 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Voi PSD-istii nu intelegeti nimic, dar scrieti, ca asa va e fisa postului! Poti participa si tu la "praduiala"! Cum? prin cumpararea de actiuni! E greu pentru voi sa intelegeti asa ceva! Voi erati aia cu "nu ne vindem tara", dar ati furt-o!
      Prin listarea la bursa, oricine are bani poate sa cumpere actiuni! Chiar si tu! daca te duce capul!
      • -11 (21 voturi)    
        Asociatul WalMart (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:18)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui q1953

        "Poti participa si tu la "praduiala"! Cum? prin cumpararea de actiuni!"
        ================================
        Pe aici exista un lant de magazine ce se numeste WalMart (cel mai mare in lume, da' nu conteaza la Romanika si la #rezistus romanescus)...

        Printre cele mai prost platite job-uri in US sunt cele de vanzator la WalMart...dar hey, toti sunt "asociati". Cand aud prin Sistemul de Difuzare "un asociat la casa 3, va rog"... ma bufneste rasul de fiecare data.

        Dar hey, la romanika toti #rezistus romanescus sunt jucatori de bursa...deci...hey, asociati!
        • +4 (4 voturi)    
          Haha (Joi, 4 februarie 2021, 10:29)

          aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Bre americius tristus, "asociat" e una, "actionar" e alta. Vezi diferentele?
    • +4 (10 voturi)    
      depinde cat se vinde din actiuni, (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:06)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      daca statul pastreaza pachetul majoritar de actiuni, va detine si puterea de vot in AGA, deci va controla respectivele societati. Doar ca va lua mai putini bani cand se vor distribui dividendele, proportional cu cota pe care o detine.
      Statul va pierde cu adevarat doar daca vinde peste 50% din capitalul societatilor, pentru ca in acest caz pierde controlul lor. Totusi Citu nu e omul care sa nu inteleaga asta, sunt convins ca se va opri cu vanzarea la maximum 49%.
      • -1 (9 voturi)    
        haha (Joi, 4 februarie 2021, 2:23)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        asa au gandit si parintii nostri in anii '90...n-au cum sa distruga intreprinderea :)) si a ajuns pensionar cu spaga la 53 de ani ca nu mai avea unde sa lucreze...asa si tu, n-are cum un tradator rapace ca mr. Citu (servilul trepadus cu "atacul" la leu al altora) sa distruga perla... tara asta e plina ochi de naivi!
      • +2 (2 voturi)    
        vor lista doar 10%... (Joi, 4 februarie 2021, 10:07)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ...la Hidroelectrica, statul va ramane cu 70%, asemanator ca la Nuclearelectrica, Romgaz, Transgaz,si celelalte companii mari de stat listate.
      • 0 (0 voturi)    
        ti-am dat un vot cu plus, (Joi, 4 februarie 2021, 11:38)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        dar am gresit; imi cer scuze de la ceilalti participanti la discutie; poate ca ar trebui sa ne putem la inapoi votul; mai ales daca gresesti.
    • -3 (11 voturi)    
      auzi (Joi, 4 februarie 2021, 1:06)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      chestia asta cu bursa e prea smart pentru lucratorii la Walmart din schimbul de noapte.
    • 0 (2 voturi)    
      Praduiala e cum. TVR si Tarom! (Joi, 4 februarie 2021, 8:36)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Gauri negre la buget. Asociatii familiare finantate de stat.
  • -7 (45 voturi)    
    gata (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:34)

    cucuveauamov [utilizator]

    la fier vechi si ce mai ramasese
    • +5 (29 voturi)    
      ai vorbit tu cu (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:55)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      năstase și ți-a zis că a mai rămas ceva de dat pe ciubucuri, cum a făcut el și clica lui cu Faur/23 August, Republica, IMGB, IMUAB, AVERSA, Policolor, TEPRO Iași, COS Târgoviște, Oțelul Roșu, Siderca Călărași, Industria Sârmei Câmpia Turzii, Semănătoare, Tractorul Brașov, Combinatul Chimic Victoria, Siderurgica Hunedoarea, SIDEX Galați, ... ? Ți-a confirmat și trădiceanu-Sterling lucrul ăsta, mai ales în privința resurselor minerale?
      Băse e de acord și el că ar mai fi ceva de prăduit? S-o fi consultat cu Vodcăroiu, cel care a semnat pe actele de vânzare a flotei?
      Extraordinar!!!
  • +22 (44 voturi)    
    Șoc... (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:41)

    ElDiablo [utilizator]

    ... și groază în rândul pesedeilor. Dacă într-o bună zi vin/revin la guvernare nu mai au de unde fura. Acest guvern ticălos vrea să-i lase fără obiectul muncii.
    • -8 (26 voturi)    
      Haha...haha...haha ..stai sa vezi in buzunarul tau (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:07)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      "Șoc... (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:41)
      ElDiablo [utilizator]

      ... și groază în rândul pesedeilor."
      -------------------------------------------------------

      Bravo! Ai infrant! Le-a murit capra pesedoilor...da' stai sa vezi soc si groaza in buzunarul tau!
      • +5 (17 voturi)    
        inca mai crezi in "proprietatea intregului popor" (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:35)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Poti sa imi zici cu ce ma incalzeste faptul ca Hidroelectrica e detinuta 80,6 % de statul roman sau 55%? Am un pret mai mic la energie din cauza asta? Imi creste mandria patriotica?
        Pe de alta parte daca se ajunge 45% capital privat adio baieti destepti si adio furtaciuni. Exact ce va place voua.
        In plus, mi-ar place sa cumpar si eu ceva actiuni la H. fiecare 10 bani bagat acolo imi va aduce sigur 1 ban pe an pana cand mor ceea ce nu pot spune despre sumele impresionante pe care le-am doant sistemului de pensii socialist.`
        • -1 (5 voturi)    
          fraieri (Joi, 4 februarie 2021, 2:26)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          privatul e mai corupt ca statul. ia uita-te de unde a aparut seful senatului? unde a dormit dupa ce ciolos a luat o pauza? :)) si da, ia uita-te, ai pretul cel mai mic la hidroelectrica in concurential! parol!
    • -3 (23 voturi)    
      analfabetismul financiar (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:11)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      e in floare la voi astia "da dreapta". Hai sa scoatem acum la vanzare, cand suntem in criza, ca doar le dam pe bani de nimic cui trebuie. Nu te prea duce capul.
  • -11 (51 voturi)    
    Daca sunt profitable, de ce sa se listeze? (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:45)

    MBA [utilizator]

    Ca sa nu mai avem control asupra niciunei resurse ... Colonia trebuie sa fie colonie cu totul!
    • -11 (27 voturi)    
      D'aia! (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:09)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      Daca sunt profitable, de ce sa se listeze? (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:45)
      MBA [utilizator]
      ---------------------------------------------------
      D'aia! Profitul sa nu se duca la buget, ci in buzunarul unora. Bugetul se poate construi si cu taxe mai multe pentru cei mai multi, ce atatea venituri din companii profitabile!
    • 0 (24 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:15)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      Ei spun ca prin listare, intrand si actionari privati, se va imbunatati managementul; va deveni de tip "corporatist"! Cine-i impiedica sa numeasca manageri si membri AGA competenti, meseriasi ? Ca si ei, la fel ca PSD, au pus tot soiul de loaze sinecuristi. Pe de alta parte listarea ar aduce capital, necesar la multe societati pentru intretinere-dezvoltare, ca guvernul PSD le-a luat toti banii ca sa carpesaca bugetul. Capitalul asta nu poate veni din imprumuturi la banci ? Doar vanzand actiuni ? Oare Ford face tot asa cand are nevoie de bani ?
      Grea decizie, pana la urma. Ce nu-mi place mie e ca listarile se fac la indicatia pretioasa a FMI, care-a si nominalizat societatile care ar urma sa fie listate. Si procentele ?! Iar Citu se va executa ...
      • +6 (10 voturi)    
        Da, Ford si orice alta companie matura (Miercuri, 3 februarie 2021, 22:01)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui codrean

        Exact asa face cand are nevoie de bani!
    • +7 (19 voturi)    
      Odata listate (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:58)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      sunt mai greu de capusat ,de asta urla PSD si cei care habar n-au cum fuctioneaza bursa si economia.
      • 0 (4 voturi)    
        bre (Joi, 4 februarie 2021, 2:28)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

        ti se pare ca fondul proprietatea listat e altceva decat o sinecura pentru gradatii din toate tarile prietene?
      • -1 (5 voturi)    
        Ford (Joi, 4 februarie 2021, 8:47)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

        O fi devenit FORD companie de stat? Spune-ne sa stim si noi!
  • -5 (37 voturi)    
    Da (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:48)

    mitg [utilizator]

    Este o idee proasta. Ar trebui eficientizate de management privat, da, dar fara sa vinzi actiunile. Ce prostie.
    • +11 (17 voturi)    
      Ca la Tarom . . . . (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:14)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Prin toamna lui 2012 la Tarom a fost desemnat un manager strain. Nu a facut prea multi pureci pe acolo. Consiliul de administratie cu membri romani foarte bine platiti au avut grije de acest strain. Tarom a fost pe pierdere atunci cand a venit strainul asa cum este si azi.
      Strainul la plecare zicea asa: în mandatul său de director general al companiei aeriene de stat a avut puteri limitate, că deciziile strategice, precum cea de reînnoire a flotei, au fost blocate la nivelul consiliului de administraţie, şi consideră că performanţa sa cea mai importantă a constat în reducerea puternică a pierderilor companiei.
      Imi place Catu care zice cam asa: societatile de stat cu pierderi nu primesc subventii de la stat daca nu prezinta si urmaresc realizarea unui program realist de reducere a pierderilor.
  • -14 (36 voturi)    
    Cum era? (Miercuri, 3 februarie 2021, 16:49)

    PetricaGhezea [utilizator]

    Nue ne vindem tara? E,lasa ca noi avem voie
  • +22 (42 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:04)

    RaduMiron [utilizator]

    Listarea la bursa e singura actiune care poate garanta (cat de cat, nici asta 100%) ca aceste companii vor fi depolitizate si vor avea un management profesionist. In ciuda a ce spune PSD, statul ar trebui sa se aleaga cu mai multe dividende pe viitor. Evident, asta daca vor disparea sinecurile (ce ii doare pe PSD-isti). PSD mai spune o minciuna gogonata: "Să cedezi acum, în pandemie, când prețul tuturor activelor este mult diminuat". Domnii sa se uita pe indicii bursieri internationali si sa afle ca acestia sunt cotati la maxime istorice (bursa nu reflecta situatia economica reala). Omul care lucreaza de acasa si nu mai cheltuie pe vacante si divertisment, are mai multi bani pentru actiuni.
    • +16 (26 voturi)    
      Exact (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:22)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      PSD minte ca deobicei, indicii bursieri in plina criza COVID-19 sunt la nivel foarte ridicati, este momentul propice pentru a lista un pachet minoritar pe lista de la Bucuresti. Si eu as cumpara actiuni de la aceste companii.
      • +5 (13 voturi)    
        ai dreptate! (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:50)

        q1953 [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        BET azi este de aproape 10.400! Dar PSD-istii de rand nu pricep mecanismele pietei de capital! Ei sunt cei care in anii'90 strigau"nu ne vindem tara", dar nu au zis nimic cand sefii lor au furat-o!
    • -7 (21 voturi)    
      gargara (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:30)

      BlueX [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      tot ce ai scris e o mare gargara ideologista.
      i- n primul rand depolitizare nu vei vedea pt ca tot cine stie si poate va lua actiuni minoritare - iar majoritarii vor hotara, deci teoria ta pica
      - in al doilea rand firmele de stat sunt construite si facute pe banii poporului ...taxe impozite etc ... deci acum cum se vand ? si unde se duc banii ?
      - scopul unei privatizari este in primul rand atragerea de capital pt dezvoltare - expansiune - pune mana si citeste rapoarte anuale si vezi cine cu cati bani sta in buzunare fara sa faca nimic .. si de multe ori tehnic, fara a putea face nimic

      deci chestia cu PRIVATIZAREA este praf in ochii lumii
    • -10 (26 voturi)    
      singura garantie este ca (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:14)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      acum toate companiile sunt "la reducere" de pe urma crizei COVID, asa ca trebuie vandute baietilor destepti da dreapta.
      • +5 (15 voturi)    
        de ce? crezi ca toti baietii de stanga sunt prosti (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:45)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        Sau ei nu pot cumpara actiuni normale pe Bursa la pretul pietei?
        Baietii "destepti" ai stangii asteapta doar cadouri de la PSD bazate pe parandarat?
    • -7 (21 voturi)    
      Hotie le drumul mare (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:42)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      N-ai spus care stat "se va alege cu mai multe dividende"? Ala al companiilor carora li se da pleasca si care-si vor muta profiturile ACOLO?
      • +5 (13 voturi)    
        Statul cu mana intinsa... (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:52)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Ala o sa iti aduca multe dividende.
        Despre ce pleasca vorbesti omule? Sau crezi ca cineva va primi moaca actiuni la Hidroelectrica asa cum a primit pe moaca Ioan Niculae intreaga industrie de ingrasaminte din Romania?
        Ai baut apa dupa Ilici mai baiatule!
        • -3 (5 voturi)    
          pleasca (Joi, 4 februarie 2021, 2:36)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          pleasca este ca un milion in situatia de azi inseamna 10 milioane in situatia de maine, adica 9 milioane in minus pentru romani si 9 milioane in plus pentru state terte care vor fi actionari la o compania romaneasca, state care sa-si finanteze cu mana la larga statul lor social cu actiuni romanesti in timp ce pe tine te lucreaza pe 500 de euro de la 8 la 8 iar ei dau in tara lor 500 de euro ajutor cand stai degeaba toata ziua...
    • 0 (2 voturi)    
      naivitate (Joi, 4 februarie 2021, 2:32)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      romanul e rupt in ... dar viseaza bursa. sinecuri sunt si la omv petrom, si la e.on, si la enel si unde vrei tu in mediul privat corporatist cu monopoluri naturale. altfel cum sa cumperi bunavointa decidentilor si corporatia sa faca bani cu investitii minime?!
  • -7 (21 voturi)    
    scop ? (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:08)

    BlueX [utilizator]

    - care este scopul LISTARII la bursa a unei firme ?
    • +9 (15 voturi)    
      Asta e Scopul (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:28)

      spysoby [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      La noi nu se poate face restructurare.Comaniile odata ajunse pe bursa trebuie sa fie mai transparente .Cat despre faptul ca vinzi o pate din ea e relativ.CONPETUL are actiunea cotala la 3.3 lei in capitalul social azi la ora la care iti scriu e 98 lei de lei.Practic valoare actiunilor statului e mai mare de multe ori decat cat valora Conpetul tot.Romgaz actiune nominala 1 leu azi 31,5 si romgazul este inca sub pretul de la sfarsitul anului 2019 .Nuclear electrica pret 10 lei azi 21,9 lei .Electrica 10 lei actiune la inceput 13,25 azi . Si exemplele pot continua.
    • 0 (10 voturi)    
      Accesul la capitaluri pentru dezvoltarea (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:44)

      doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      activitaii?
      • -6 (16 voturi)    
        Hai bre, ca rad copiii (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:13)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui doi si-un sfert

        Hai bre, ca rad copiii!

        Ce "dezvolti" la Nuclearelectrica din 2 lei stransi la bursa? Faci un pui de reactor?
        Dar la "Hidroelectrica" ce dezvolti din 2 lei de la Bursa? Ai deja 2,5 miliarde profit anual...proiecte sa ai si mana de lucru...ca bani, kklau, maria-ta!
        Lasa dreaq invataturile de facebuci, deschide usa si vezi realitatea.
    • +4 (8 voturi)    
      Vezi Banii in miscare la Digi 24 (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:16)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      Nu trebuie nici macar sa citesti. Este suficient sa asculti.
    • 0 (4 voturi)    
      departe (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:53)

      BlueX [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      SCOPUL principal al unei listari la BURSA este atragerea de CAPITAL pentru investitii - toti care vorbiti fara sa aveti habar , care sunteti atat de patimasi in a vine ca asa trebuie... v-ati uitat in rapoartele publicate ale HIDROLECTRICA cati bani tine in conturi la banci ? aprox 2 miliarde
      - unde se duce profitul firmelor mari de stat pe care le vreti rupte ? in gaurile din tara
      - ati intrebat profesionistii daca se poate face dezvoltare pe hidro in Romania, daca nu cumva este la 80-90% potentilaul acoperit si nu se mai poate face nimic ca si constructie majora ? daca pe eolian avem putere de vant sau sunt 70% smecherii pe subventii ?? daca pe nuclear se poate construi ceva ? deci in ce sa investeasca .. ?
  • +7 (23 voturi)    
    nu vad panica (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:37)

    Alex2024 [utilizator]

    Listezi la bursa ca sa poti sa aduci capital, a doua "problema" e ca va trebui sa fii transparent in ceea ce priveste cheltuielile , asta inseamna ca nu va merge sa faci achizitii cu firma lui varu sau sa pui secretara sefa de departament . si da va conta performanta , soc si groaza bine ati venit la privat :)
    • +1 (3 voturi)    
      povesti (Joi, 4 februarie 2021, 2:39)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Alex2024

      e de ajuns sa te uiti la omv petrom si firmele capusa ale sindicatului si teoria ta pica cu brio testul realitatii.si asta e primul exemplu care mi-a picat in minte, sigur toate companiile alea cu monopoluri naturale de pe bursa sunt pe acelasi tipar.
  • +3 (19 voturi)    
    Investitori BVB (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:51)

    Andrei_Ba [utilizator]

    Principalii investitori pe Bursa de Valori Bucuresti sunt fondurile de pensii romanesti. Ar fi mult mai bine ca acestea sa poata investi in firme majoritar romanesti si nu in firme precum Alro, BRD sau OMV.
    De asemenea, dupa cum bine se stie, firmele majoritar de stat, listate pe bursa, sunt printre cele mai performante din economie (SNN, SNG, TEL, TGN)
    Cele nelistate, gauri negre in economie (vezi Hidroelectrica, CEC, Aeroportul Otopeni).
    Deci, Domnule Ciolacu ... ciocu mic!!
    • +1 (9 voturi)    
      de acord partial (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:33)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Ba

      Cu ciocu mic...
      Eu vreau ca cei care-mi administreaza pensia mea sa o faca intr-un mod profitabil pentru mine, actiuni ce pot genera profit (crestere de capital si/sau dividende), nu ma intereseaza cine e patron, pentru ca si BRD produce in Romania, da salarii, taxe in Romania, si doar partial e franceza, de exemplu.
      Hidroelectrica si CEC nu trebuie sa fie gauri negre, e foarte usor sa fie profitabile, Aeroporturile nu sunt foarte profitabile nicaieri in lume, iar in pandemie sunt gauri negre economice pe tot pamantul.
    • +6 (24 voturi)    
      Serios? Hidroelectrica e gaura neagra? (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:35)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Ba

      Serios? Hidroelectrica e gaura neagra?

      In 2019, Hidroelectrica a avut 2,081 Miliarde lei profit. Banii astia s-au dus la bugetul statului si ti-au dat subventie, sa mergi cu 1,5 lei pe tramvai, #rezistule!

      https://www.statista.com/statistics/1184012/romania-financial-results-of-hidroelectrica/

      N-ai vazut asta, asa-i? Nu ti-a venit pe bula de facebuci. Dar asta ti-a venit?

      https://seenews.com/news/romanian-savings-bank-cec-posts-2742-million-lei-563-mln-euro-9-mo-net-profit-721839

      CEC are 274 milioane lei profit pe primele 9 luni, 2020.

      Nici pe asta n-ai vazut-o asai?

      PS: nu cumva latri dupa o fituica veche? Actualizeaza-te !
      • +1 (11 voturi)    
        Da, este foarte profitabila (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:53)

        MalaEducacion [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Si recomand tuturor romanilor cu ceva bani facuti din munca onesta si carte studiata sa participe la listarea hidroelectrica si sa intre astfel in posesia unei mici parti din aceasta companie profitabila.
        • -3 (5 voturi)    
          esti copil sau ... (Joi, 4 februarie 2021, 8:55)

          codrean [utilizator] i-a raspuns lui MalaEducacion

          Chiar oricine are (oricati) bani poate participa la listare ? Ia incearca !
      • 0 (4 voturi)    
        hehe (Joi, 4 februarie 2021, 8:21)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        "In 2019, Hidroelectrica a avut 2,081 Miliarde lei profit. "
        -----------------------------------------------
        Ati sifonat tot profitul #ciumatilorrosi
        Nu mai pacaliti pe nimeni pangolinilor
    • +3 (17 voturi)    
      impotriva minciunii (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:25)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Ba

      La ce scoala ai invatat sa minti? Toate citate de tine sunt profitabile. De ex.:Hidroelectrica,( " gaura neagra" dupa mintea ta), a avut profit brut dupa intrarea in insolventa in toti anii. Pe ultimii 3 ani, cu Guvern PSD, profitul brut ( miliarde de lei):
      -2017: 1,55; - 2018: 2,29;- 2019: 1,6.
      Ai inteles de ce e o mare hotie ca statul sa ofere actiuni altora?

      ,



      I
    • +6 (12 voturi)    
      Listare BVB (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:34)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Ba

      Ca sa poti lista pe bursa trebuie sa ai un istoric de profit...o intreaga lista de conditii de indeplinit, nu se pot lista "gauri negre".

      In ciuda "atacurilor" dintre PSD si PNL...va rog sa va da-ti seama in ceasul al n'spelea ca aceste companii au fost pregatite pentru listare inca din vremea guvernarii PSD. Acum fac gargara politica dar ei sunt intelesi.

      Recapitulez: nu poti intr-un an de cand este guvernul PNL plus restul sa pregatesti de listare o companie...au fost pregatite din vremea lui Ponta insa n-au avut noroc in viata...au astia de acum noroc din prima. Money talks!
    • -1 (3 voturi)    
      aaa (Joi, 4 februarie 2021, 2:42)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Ba

      fonduri de pensii romanesti?! care e fondul ala de pensii romanesc?! adica fondul ala care nu e o subsidiara vestica mascata prost care e?
  • +3 (17 voturi)    
    Important e (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:21)

    VOX. [utilizator]

    Sa putem pastra limba romana. Macar o perioada.
  • +3 (15 voturi)    
    De aceea l-au lasat pe Catu sa fie PM (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:11)

    D-or [utilizator]

    Sa faca el treburile murdare, iar restul sa apara apoi cu miinile curate.
  • -1 (17 voturi)    
    Daca PNL-USR vor vinde un fir din Hidroelectrica (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:14)

    D-or [utilizator]

    vor disparea cu totul din politica romaneasca.

    Si ei, si ideologia lor. Nu vor fi iertati.
    Tradatori le va ramine numele, lor si sustinatorilor lor.
    .
  • -2 (18 voturi)    
    AUR ce pozitie are? Nu e momentul sa taca. (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:22)

    D-or [utilizator]

    Daca tace acum, isi pierde dreptul de a avea o voce in RO.
  • 0 (16 voturi)    
    Vreau referendum pe tema asta. Sa spuna adevaratii (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:47)

    D-or [utilizator]

    proprietari ce vor cu proprietatea lor.
    Guvernul este doar un administrator, nu un proprietar. Nu poate vinde ceea ce nu are.
  • -1 (7 voturi)    
    Ilogic, aiurea și defazata (Joi, 4 februarie 2021, 3:37)

    Koczka [utilizator]

    vânzarea de acțiuni la societăți INCA profitabile
    E ca și cum ți-ai vinde vaca de muls că n-ai bani să-ți cumperi mulgătoare
    Pe de altă parte sa nu uitam că Guvernul PSD a naționalizat profitul putinelor companii de stat profitabile in 2019 și astfel acestea nu au putut reinvesti in retehnologizare.
    Nu as cumpara acțiuni, mai ales că pachetul e de doar 10%, deci minoritar iar intenția Guvernului e vădit de creștere a cheltuielilor, deci profitul din ultimii doi ani se va evapora. Fie managementul politizat o va falimenta sau cel puțin o va face neatractivă, fie va fi o creștere de capital prin emisiune de noi acțiuni, deci pentru micul shareholder va însemna cheltuiala in plus sau diminuare de cota proprietate și implicit dividend mai mic
    Pare a fi o manevra care ascunde altceva de fapt poate bifarea unei obligații pe o listă de impuse.
    Din câte știu până acum numai Greciei i s-a impus o lista de proprietăți de privatizat , parțial indeplinita și caducă acum
    Vom vedea cum se vor da cărțile în continuare.
    • 0 (2 voturi)    
      in 30 de ani, (Joi, 4 februarie 2021, 11:33)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      statul (cel putin al nostru) a dovedit ca este un prost administrator; si toti cei pusi sa apere interesele statului au fraudat; proprietatea de stat e buna doar in teorie; practica noastra, arata ca trebuie sa privatizam totul, pentru a putea iesi din marasm.
      • -1 (1 vot)    
        I-a cerut cineva statului sa fie bun administrator (Joi, 4 februarie 2021, 13:44)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

        De ce RO nu s-a aplicat Raspunderea Manageriala aplicata in Occident atit firmelor de stat cit si celor private?
  • -1 (7 voturi)    
    e o masura buna! (Joi, 4 februarie 2021, 7:44)

    mongolul [utilizator]

    Felicitari!
    Problema e ca aia care au bani si -deci- pot cumpara actiuni, sunt pesedei, in majoritate.......
    Scapam de dracu si dam peste tac'su. (Ca la privatizarea mass-mediei.)
    Dar e un pas important pe calea reformei. Trebuia facut de mult.
    Bravo!
    Atentie la firmele care vind energie........ (Cumpara de la producator si o revind consumatorilor.)
  • +2 (8 voturi)    
    Ipocrizie marca PSD! (Joi, 4 februarie 2021, 8:54)

    Tutea [utilizator]

    Cum se face că tocmai șeful partidului bolșevic care a lăsat România în f....l gol, vânzându-i resursele solului și subsolului, combinatele siderurgice, industria de tot felul, vine acum cu amenințări? Singurul regret al PSD este acela că rămân vilele din Monaco ale mafiei roșii neterminate. Vilele alea făcute din banii rezultați din vânzarea, pe nimic, a economiei României, timp de aproape 30 de ani. În realitate, adevărul are și o cu totul altă față - vreți înapoi la putere ca să anulați actul normativ care-i scoate pe prietenii de la Răsărit ai PSD (ăia galbeni și cu ochii oblici) din cărți și care le interzice accesul la contracte cu statul român. Ați luat banii înainte de la "prieteni" și acum vă cer ăia socoteală? Vă este teamă să nu intrați în programul "prima valiză", știut fiind că prietenii chinezi nu se joacă atunci când sunt păcăliți? Nu sunt chiar toți naivi, stimabililor. Sunt unii care mai știu cu ce vă ocupați. Și voi și cei care vă plătesc boierește pentru lobby, în favoarea companiilor de prin Asia. Cum se mai leagă între ele...
  • -1 (3 voturi)    
    Aceeasi mizerie (Joi, 4 februarie 2021, 9:56)

    kolonelu [utilizator]

    Ca se numesc psd, pnl, usr...toti sunt o apa si un pamant, aceiasi mizerabili de politicieni care ne vand bucata cu bucata,
  • +1 (1 vot)    
    PSD a ramas prin martie 2020 sau 1989 (Joi, 4 februarie 2021, 11:29)

    barzaunu [utilizator]

    Nenea Ciolacu trebuie să își întrebe consilierii cum mai merge bursa înainte să susțină faptul că activele au prețuri foarte mici, indicele BET fiind la maxim istoric, la fel ca si majoritatea acțiunilor. Privatizarea va permite tuturor sa cumpere actiuni si va face companiile mai transparente si mai greu de furat (de aici probabil si deranjul unora) - astept listarea hidroelectrica de cativa ani - este un lucru foarte bun.
  • +1 (1 vot)    
    @ D-or (Joi, 4 februarie 2021, 11:35)

    mongolul [utilizator]

    AUR se declara de dreapta; si multi il cred ca e de extrema dreapta; daca se opune, inseamna ca este tot comunisto-nationalist, dar vopsit.
    Nu prea poate sa se opuna, decat daca se va deconspira.
  • 0 (0 voturi)    
    ACT NORMATIV? (Joi, 4 februarie 2021, 11:55)

    gabira [utilizator]

    N-am timp. Ce act normativ, proiect de lege a emis/aprobat guvernul, care o fi, nu contează? Este un articol ambiguu. Studiază matale politichia și mesajele subliminale, eu am ce să fac.
  • +1 (1 vot)    
    Si eu credeam (Vineri, 5 februarie 2021, 11:53)

    yol [utilizator]

    ca fanii lu trump, aurari nostri, sunt de dreapta!
    Hotarati-va fratilor, ce sunteti? Doar gica contra?
    Pai un capitalist veros ca trump, n ar face niciodata ce face Xi. Deci e bine ca china sau ca restul lumii??!?
    Huoo marxistilor!:))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by