Pretul la care Ford a cumparat terenurile Daewoo Craiova, posibil ajutor de stat sanctionat de Comisia Europeana
“Practic, despre asta este vorba. Cei de la Comisie au stabilit ca Ford ar fi trebuit sa plateasca in plus 27 de milioane de euro in plus pentru terenuri. Este vorba de terenurile de sub fabrica, probabil cateva sute de hectare. Este o chestie strict birocratica. Cei de la Ford au spus, bine domnule, va platim noi 27 de milioane in plus”, a declarat pentru HotNews.ro presedintele Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu.
El a precizat ca fabrica de automobile de la Craiova detinea terenuri si in Bucuresti si in Timisoara, dar ca “Ford nu le-a luat”. Olteanu a mai spus ca in Romania, discutia referitoare la pretul terenurilor a avut loc la aproape fiecare privatizare. “La noi e o problema cu includerea terenurilor in patrimoniu. Deci discutia asta e veche: cat valoreaza terenurile societatilor comerciale care au fost privatizate”.
Un membru al comisiei de privatizare, liberalul Mihai Voicu, a precizat insa pentru Hotnews ca nu stie ca acesta sa fie motivul oficial pentru care Comisia Europeana a solicitat Romaniei sa recupereze cele 27 de milioane de euro de la Ford, considerate ajutor de stat. “Este vorba de o presupunere a domnului Olteanu”, a spus Voicu.
El a spus ca nu stie daca e vorba despre zeci sau sute de hectare incluse in contractul de privatizare, dar si Voicu a tinut sa precizeze ca activele din Bucuresti si Timisoara n-au fost incluse in contract. Reprezentanii Ford vor avea maine la Craiova o prima discutie cu autoritatile romane dupa decizia Comisiei Europene.
“Investigatia Comisiei a aratat ca impunerea conditiilor respective a dus la scaderea pretului de vanzare. Valoarea de piata a participatiei de 72,4% detinuta de statul roman din activele industriale de baza, participatie cumparata de Ford, a fost estimata la 84 de milioane de euro”, se arata in comunicatul Comisiei Europene. Ford a cumparat Daewoo cu 57 de milioane de euro.
AVAS tine terenurile de la Craiova sub sapte lacate
HotNews.ro a cerut octombrie 2007, in baza Legii 544 privind liberul acces la informatii publice, si la scurt timp dupa declansarea investigatiei Comisiei Europene, informatii privind activele imobiliare ale Automobile Craiova. Mai precis, ne interesa "lista completa a proprietatilor imobiliare detinute de compania Automobile Craiova inainte de declansarea procedurii de privatizare" si "lista proprietatilor incluse in contractul de privatizare semnat cu Ford".
Autoritatea a precizat ca informatiile sunt confidentiale si ne-a sugerat sa-i adresam orice intrebare pe tema privatizarii Daewoo fostului secretar de stat de la Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, care intre timp demisionase.
"In conformitate cu Lista documentelor de interes public aprobata de catre conducerea AVAS pe baza prevederilor Legii 544 / 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, activele Automobie Craiova nu sunt date de interes public. Acestea s-au regasit in „Dosarul de prezentare” pus la dispozitia ofertantilor, contra cost si in urma semnarii unui angajament de confidentialitate, in cadrul procesului de privatizare", preciza raspunsul AVAS.
HotNews.ro a dat in judecata AVAS pentru refuzul de a pune la dispozitie informatiile cerute. Redactia este reprezentata in Instanta de avocatii Centrului de Resurse Juridice (CRJ). In acest caz, Tribunalul Bucuresti a obligat AVAS printr-o decizie publicata la data de 1 februarie 2008 sa puna la dispozitia redactiei informatiile de interes public solicitate la punctul al doilea din cererea adresata. Decizia nu este definitva, putand fi atacata cu recurs.
Bogdan Olteanu: " Comisia Europeana a binevoit sa-si faca treaba pentru care o platim"
Comisia Europeana cere Romaniei sa recupereze un ajutor ilegal in valoare de 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova
Constantin Stroe, presedinte ACAROM: Statul roman ar trebui sa gaseasca cele mai elegante solutii pentru a aduce Ford la Craiova
Surse europene spun ca Bruxelles-ul a decis ca Ford trebuie sa restituie aproape 27 de milioane de euro - ajutoare de stat. Ford sustine ca va ramane la Craiova
AVAS, obligata in instanta sa faca publice activele imobiliare ale Automobile Craiova vandute catre Ford

Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
taricene tu si partidul tau, ne vedem la vot, ca se apropie!!!
am ca v-ati dat seama, de cand cu scandalul nokia, cum sta treaba cu subventiile si prin alte tari. printre singurele dati cand sunt si eu de acord cu tariceanu.