Renault a înregistrat pierderi record în 2020 și se așteaptă la un 2021 „dificil”

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 19 februarie 2021, 10:32 Economie | Companii


Showroom al Renault in UK
Foto: Renault
Constructorul auto francez Renault SA a raportat vineri pierderi record de opt miliarde de euro într-un an 2020 marcat de criza coronavirusului, informează AFP și Bloomberg, potrivit Agerpres.

Proprietarul Dacia a precizat că a reuşit să limiteze pierderile în al doilea semestru, când cifra de afaceri a scăzut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro.

Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2020 veniturile grupului Renault au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, în condiţiile în care numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

„2021 va fi un an dificil, având în vedere incertitudinile cu privire la criza sanitară, precum şi problemele în aprovizionare cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea şi generarea de numerar”, a declarat directorul general Luca de Meo.

Directorul general de la Renault a prezentat luna trecută un plan strategic botezat "Renaulution", conform căruia Renault va atinge o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de cel puţin 5%.

Comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019.

În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan.

Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3037 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    singuri si-au sapat groapa (Vineri, 19 februarie 2021, 11:03)

    tkd [utilizator]

    Nu este de mirare ...au masini scumpe care nu se vand aici ma refer la Talisman, Koleos si marea dezamagire Scenic ....sa nu spunem ca la Dacia au reusit sa puna teava de esapament la jumatatea masinii plus motoarele de drujna ca sa spun asa
    Stai la semafor si gazele de la esapament iti intra in habitaclu
    Inca au o problema cu proprii angajati ce sunt prost pregatiti,artagosi si ff inflexibili la tot ceea ce este nou asta este si in Romania si peste tot ca modelul lor frantuzesc l-au exporta.
    De Meo a venit si a facut numai sa taie...nu stiu daca este cea mai buna solutie...dar se pare ca nu prea are solutii pt viitor
    Deci sa ne tinem pantalonii pe noi ca ceea ce vine va fi destul de urat
  • -1 (1 vot)    
    volkswagen (Vineri, 19 februarie 2021, 13:32)

    gicutotala [utilizator]

    renunță la competiții, vrea să scape de bugati, porche, cele care poluează, fiat să scape de ferari, nemții fac cea mai mare fabrică de baterii din europa îl invită pe Musk la ei iar noi așteptăm să ne fie bine cu industria auto low cost pe benzină cu management francez...
    urmează stația recesiune cu oprire pe partea dreaptă.
    socialismul francez fără banii din turism este cam ca renault pe minus.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by