Datele a sute de mii de pasageri au ajuns pe mâinile hackerilor după ce au fost atacate într-un mod sofisticat sistemele unei companii IT care deservește 90% dintre liniile aeriene globale. Compania atacată este americană, se numește SITA și gestionează sisteme de vânzări de bilete și de control a bagajelor.

AvioaneFoto: Amanda Lewis, Dreamstime.com

Compania SITA, ce are printre clienți linii aeriene celebre precum Lufthansa, United Airlines sau Singapore Airlines, a spus că a fost victima unui atac cibernetic complex, iar hackerii au avut acces la datele pasagerilor de pe serverele sale.

Printre datele cel mai grav afectate se numără cele ale pasagerilor care au folosit companii precum Malaysia Airlines, Singapore Airlines, Finnair și Jeju Air (Coreea de Sud). SITA a confirmat că atacul s-a petrecut pe 24 februarie și a informat apoi companiile.

Au fost afectate și date ale Air New Zealand, dar și de la alte companii din Star Alliance din care fac parte și companii precum Air China, Swiss și Air Canada. Companiile din Star Alliance pun la comun diverse detalii despre pasageri, pentru ca aceștia să aibă aceleași beneficii de ”frequent flyer”.

Hackerii au obținut date legate de pasagerii care călătoresc foarte mult, dar se pare că este vorba de numele persoanelor, numere alocate de liniile aeriene și rangul în ierarhia de ”frequent flyer”. Nu au ajuns pe mâinile hackerilor date despre parole, numere de card, itinerariile pasagerilor sau e-mail-uri.

Sursa: Guardian