În urma unui amplu proces de cercetare și verificare, organizația ICERTIAS (International Certification Association) a acordat companiei Auchan Retail România distincția internațională Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend - Superior Excellence, confirmând astfel implementarea și respectarea celor mai bune practici în relația cu clienții săi.

Customers' FriendFoto: Auchan Romania

Pentru a obține aceste certificări, compania a fost evaluată, în cadrul unei cercetări de piață, în funcție de patru criterii majore: reputație, comunicare, experiența clientului și încrederea acestuia. Astfel, Auchan a obținut punctaje mari în toate secțiunile analizate. În ceea ce privește reputația brandului, au fost analizate relația cu clienții, cu angajații, partenerii de afaceri, dar și inovaţia, stabilitatea financiară, calitatea produselor și a serviciilor de pe piață, competitivitate și responsabilitate socială.

Alături de acestea, au mai fost analizate și serviciile de comunicare ale companiei, atât relația media, cât și comunicarea clasică și digitală, precum și experiența clientului în termeni de intuitivate, simplitate, durabilitate și disponibilitate. Nu în ultimul rând, analiza ICERTIAS a presupus și verificarea încrederii clienților în Auchan, prin evaluarea competenței, fiabilității, integrității și transparenței companiei Auchan Retail România.

„Atunci când cumpărătorul român consideră că Auchan este prietenul lui, vorbind despre magazine, este o mare onoare pentru noi, dar și o mare responsabilitate. Zi de zi echipele noastre primesc și servesc clienții, cu multă pasiune, animați de dorința de a le schimba viața în mai bine. Le mulțumim românilor pentru încrederea acordată, furnizorilor și partenerilor pentru buna colaborare, și aș vrea să le adresez un cuvânt de felicitare tuturor colegilor mei pentru experiența deosebită creată în magazinele noastre fizice sau online și pentru modul în care se pun în serviciul clienților, cu game largi și atent selecționate, prețuri mici și un confort foarte bun la cumpărături.” - Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan Retail România.

Certificatul Customers’ Friend este o recunoaștere internațională care se acordă companiilor și organizațiilor care au o relație superioară dovedită cu clienții lor. Statutul Customers’ Friend - Superior Excellence a fost dobândit datorită cercetării aprofundate Icertias, în urma căreia, Auchan a obținut un rating de peste 4,5 din 5.

Auchan este specialistul alimentar care și-a adaptat continuu oferta comportamentului consumatorului, prin dezvoltarea filierelor Auchan, a gamelor de produse locale, produse marcă proprie și a produselor fabricate în propriile laboratoare. De asemenea, compania a implementat o multitudine de mijloace de livrare pentru comenzile online de pe auchan.ro sau din aplicația Auchan, adaptându-se contextului actual (Drive, Click&Collect, livrări la domiciliu, la nivel național, prin Poșta Română, Takeaway.com, Glovo, foodpanda etc.).

În 2020, Auchan s-a implicat activ în societate, prin amenajarea a două unități de suport medical pentru pacienți cu forme noncritice de Covid-19, iar în prezent implementează continuu proiecte de responsabilitate socială. De asemenea, Auchan deține certificarea Safe Guard care confirmă respectarea și implementarea corectă a celor mai bune practici de siguranță împotriva răspândirii COVID-19.

Despre Auchan Retail România

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o rețea de 54 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 45 în stațiile Petrom, și 5 supermarketuri Auchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent.

Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă clienților peste 25.000 de produse. Toate magazinele, depozitele și birourile gestionate de Auchan dețin certificarea Safe Guard care confirmă respectarea și implementarea corectă a celor mai bune practici de siguranță împotriva răspândirii COVID-19.

Totodată, Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Preocuparea Auchan pentru protejarea mediului înconjurător este continuă, iar la baza acestei afirmații stau campaniile de sustenabilitate desfășurate încă din 2009, când Auchan a introdus automate de preluare pet și doze de aluminu, fiind primul retailer din piața din România care a inclus astfel de măsuri în prioritățile sale.

Printre proiectele pe care compania le-a desfășurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului România neîmblânzită, primul documentar despre natura României, precum și amenajarea a două unități de suport medical pentru pacienți cu forme noncritice de Covid-19. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: „Și mama reciclează”, prin care 819.052 doze au fost colectate doar n 2020, proiectul Zero Risipă, prin care 406 tone de produse au fost salvate de la risipă în primele șase luni, programul național de colectare a uleiului uzat prin care 163.000 litri au fost colectați până în prezent prin hipermarketurile Auchan, dar și semnarea Pactului European privind materialele Plastice, și multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător.