Amazon se află din nou în centrul atenției publice din cauza unei armate de angajați din depozitele sale pe care i-a recrutat să apere pe Twitter compania și pe CEO-ul Jeff Bezon de criticile privind condițiile grele de muncă, relatează Business Insider.

AmazonFoto: Jevanto | Dreamstime.com

Site-ul The Intercept a publicat marți documente interne ale Amazon care prezintă detalii despre programul lansat de gigantul de comerț online în 2018 sub numele de cod „Veritas”. Documentele arată cum Amazon a recrutat și instruit angajați să „lămurească lucrurile” și să nu lase „nicio minciună necontestată și să arate că oamenii care știu de fapt cum este să lucrezi în centrele noastre își iubesc slujbele”.

Amazon le-a cerut „ambasadorilor” să „aibă performanțe solide și un dosar de HR curat, să fie autentici, să aibă un sens al umorului puternic și să fie entuziasmați să vorbească despre ceea ce cred și să îi contrazică pe criticii noștri într-o manieră politicoasă dar directă”, potrivit documentelor obținute pe surse de The Intercept.

Ca parte a unui test-pilot pentru proiectul Veritas, angajații Amazon au criticat afirmațiile făcute de senatorul american Bernie Sanders într-o postare pe Twitter potrivit cărora CEO-ul Jeff Bezos ar trebui să plătească taxe mai mari și au negat informațiile despre salariați ai companiei care au urinat în sticle de plastic de teamă să nu fie penalizați că nu muncesc.

„Ambasadorii sunt angajați care lucrează în centrele noastre de distribuție care aleg să își împărtășească experiența lor personală - programul ambasadorilor ajută să arate cum este de fapt în centrele noastre de distribuție, alături de tururile publice pe care le oferim. Încurajăm orice persoană care vrea să vadă cu proprii ochi aceste lucruri să se înscrie pentru un tur”, a declarat un purtător de cuvânt al Amazon într-un comunicat remis Insider.

FOTO: Sundry Photography / Alamy / Profimedia Images

Război pe Twitter

Săptămâna aceasta zeci de conturi de pe Twitter ale căror utilizatori pretindeau că sunt angajați ai depozitelor Amazon au început să comenteze la postări privind informațiile despre angajați ai companiei care încă sunt nevoiți să urineze în sticle sau, în unele cazuri, să defecheze în pungi.

Însă Twitter a închis o parte a conturilor după ce site-ul Gizmodo a dezvăluit că cel puțin unul din conturi nu aparținea unei persoane reale. (Amazon a declarat jurnalistei Karen Weise de la New York Times că acest cont era fals și că l-a raportat Twitter)

Directorii Amazon și echipele de relații publice ale companiei au devenit de asemenea tot mai combative pe Twitter recent, contrazicându-se în public cu mai mulți legiuitori americani care au criticat compania din cauza politicilor sale privind angajații.

Tweet-urile, despre care The Intercept a scris că au fost atât de agesive încât echipa de securitate a Amazon a crezut că s-ar putea ca angajații săi să fi fost victima hackerilor, au fost declanșate de faptul că „Jeff Bezos s-a enervat”, potrivit Recode.

Într-unul dintre cazuri, contul oficial de PR al Amazon i-a răspuns unui legiuitor american, afirmând că „Nu crezi cu adevărat chestia cu urinatul în sticle, nu? Nimeni nu ar lucra pentru noi dacă ar fi adevărat”.

Gigantul de comerț online, care s-a pronunțat agresiv în public împotriva sindicatelor, a folosit o serie largă de tactici care să împiedice sindicalizarea angajaților săi, de la promovarea firului narativ susținut de companie la ședințe obligatorii de „educare” organizate la miezul nopții la schimbarea timpilor semafoarelor din apropierea depozitelor sale.

Angajații Amazon care vreau să formeze un sindicat au declarat că măsura a fost o stratagemă a conducerii pentru a împiedica șoferii opriți la semafor să vorbească între ei și să se organizeze.

Pe același subiect: