O agenție americană de siguranță a autostrăzilor a publicat luni un raport preliminar asupra accidentului fatal al Tesla din Texas în aprilie, concluzionând că software-ul de asistență a șoferului nu putea fi declanșat în momentul coliziunii, potrivit AFP.

TeslaFoto: Tesla Motors

După ce doi bărbaţi au murit în accidentul unei maşini Tesla despre care poliţia spune că nu era condusă de nimeni, Elon Musk, a declarat că vehiculul nu avea activat sistemul de pilot automat.

Unul dintre bărbaţi a fost descoperit pe locul din dreapta faţă, iar celălalt, pe bancheta din spate. Maşina a ieşit de pe şosea, s-a izbit într-un copac şi a luat foc după impact.

Cu toate acestea, Biroul Național pentru Transport și Siguranță al Statelor Unite (NTSB) nu oferă informații clare cu privire la elementul care a atras atenția imediat după tragedie: prezența sau nu a unei persoane la bord când vehiculul s-a izbit de un copac în primăvară pe 17 aprilie, înainte de a lua foc.

„Imaginile camerei de securitate ale proprietarului arată că proprietarul intră pe scaunul șoferului mașinii și pasagerul pe scaunul pasagerului din față”, scrie pur și simplu raportul NTSB fără a oferi informații suplimentare.

Un oficial al poliției locale a spus în zilele următoare accidentului că, potrivit primelor elemente ale anchetei, se pare că nu exista șofer în momentul accidentului.

Un reprezentant al companiei Tesla a spus câteva zile mai târziu că este „probabil” ca cineva să se fi aflat la volan în momentul coliziunii.

NTSB a confirmat luni că mașina este echipată cu software-ul Tesla de asistență a conducătorului auto, adică pilotul automat.

Dar, adaugă raportul, software-ul poate funcționa numai dacă sunt activate sistemele de control al vitezei de croazieră (Traffic Aware Cruise Control) și de ghidare automată (Autosteer).

Cu toate acestea, un test a arătat că sistemul automat de ghidare „nu era disponibil” pe partea de drum unde a avut loc accidentul.

Incendiul a deteriorat în mare măsură mașina, inclusiv modulul, inclusiv datele legate de viteza vehiculului, purtarea centurii de siguranță, accelerația și desfășurarea airbagurilor, se arată în raport.

Acest modul, precum și volanul sunt încă în analiză, specifică NTSB, subliniind că informațiile dezvăluite luni se pot modifica și că din raportul preliminar nu se poate trage nicio concluzie cu privire la cauzele coliziunii.

În postarea sa de pe Twitter, Musk a evidenţiat faptul că şoseaua pe care circula maşina nu avea linii de demarcaţie, de care sistemul are nevoie pentru a se activa.

Recomandările oficiale ale Tesla menţionează că funcţia de pilot automat de pe maşinile sale reduce sarcinile şoferului, dar ar trebui să fie folosită doar cu un şofer pe deplin atent, care este cu mâinile pe volan şi este pregătit să preia oricând controlul.

Tesla Inc a declarat pentru o autoritate de reglementare din California că s-ar putea să nu finalizeze tehnologia de mașini 100% autonome până la sfârșitul anului, relatează Reuters.

Anunțul vine după ce CEO-ul Tesla Elon Musk a declarat în luna ianuarie că este „extrem de încrezător că mașina va putea să se conducă singură cu încredere anul acesta”.

Tesla a lansat de asemenea ceea ce a descris ca fiind versiunea „beta” a programului său de condus „deplin autonom” (FSB) unui număr limitat de angajați și clienți din luna octombrie a anului trecut, capabilitate prezentată de Musk pe Twitter.

„Tweet-ul lui Elon nu se potrivește cu realitatea. Tesla este în prezent la Nivelul 2”, au afirmat într-un raport intern oficialii Registrului Auto din California”.

Tehnologia de Nivel 2 se referă la un sistem de condus semi-automat care necesită supraveghere din partea unui șofer uman.