Bloomberg: Marile averi sunt construite în Big Tech. Sau în șampanie și poșete

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 27 mai 2021, 16:35 Economie | Companii


Bernard Arnault
Foto: commons.wikimedia.org
Poți să iți dai seama de multe lucruri despre o societate în funcție de persoanele pe care le îmbogățește. Jeff Bezos, Elon Musk, Bill Gates și Mark Zuckerberg - 4 din cei mai 5 bogați oameni ai planetei, toți ingineri ultra-miliardari cu averi construite în tech. Dar stai, cine e pe locul 3, între Musk și Gates?, scrie Bloomberg.

Este vorba de Bernard Arnault, președintele LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton S.A, cel mai mare producător de bunuri de lux din lume.

În timp ce miliardarii tech și-au construit averile din comerț electronic, mașini electrice, software și social media - sugerând că tehnologia este unicul motor care schimbă lumea și creează mari averi -, Arnauld vinde vin spumant, produse din piele, haine, ceasuri, bijuterii și parfumuri.

Aceste produse au existat, chiar dacă într-o formă mai puțin seducătoare, de sute sau chiar mii de ani. Chiar dacă LMV este în zona de avangardă a modei, compania cu siguranță nu este și în avangarda tehnologiei.

Însă orice concluzii formate despre natura economiei moderne ținând cont de Bezos, Musk, Gates și Zuckerberg ar trebui reevaluate ținând cont de averea netă de 167 de miliarde de dolari a lui Arnault la 27 mai, în creștere cu 53 de miliarde față de începutul anului.

Miliardarul francez îl depășise la un moment dat mai devreme în cursul mai pe Elon Musk în clasamentul celor mai bogați oameni ai planetei, după ce prețul acțiunilor Tesla înregistrare o scădere prelungită.

Tehnologia naște distrugere creativă, aruncând în aer vechi industrii pentru a crea unele noi. Antreprenorii din domeniul tech se concentrează pe reducerea costurilor, eficiență și scalabilitate.

Bunurile de lux, în schimb, urmăresc să răsfețe și să liniștească. Ele înfrumusețează lumea în loc să o răstoarne cu fundul în jos.



Flux și lux


Produsele din portofoliul lui Arnault sunt majoritatea ediție limitată și cu prețuri piperate (este interesat cineva de o pereche de pantaloni scurți pentru înot la 1.050 de euro?).

Dar poate că totuși prăpastia dintre Arnault și miliardarii tech nu este totuși atât de vastă.

Unul dintre lucrurile pe care toți cei 5 bărbați le au în comun este că aceștia construiesc șanțuri în jurul afacerilor lor, diferențiindu-și produsele și creându-și o reputație care le permite să țină la distanță competiția și să le protejeze marjele de profit.

Iar între schimbările tehnologice și opulență, între flux și lux, s-ar putea spune că există o simbioză.

Prin creșterea eficienței și a producției, tehnologia îi îmbogățește nu doar pe antreprenorii multimiliardari ci o întreagă clasă de mijloc-superioară care folosește produse tech.

Iar aceștia sunt oamenii care își cheltuie banii pe Dior, Marc Jacobs, Tiffani sau brandurile LVMH.

Un lucru inedit: Arnault este la rândul său inginer, obținându-și licența în inginerie la Ecole Polytechnique din Paris în 1971.

Însă acesta a decis să își pună în valoare abilitățile în alt sector al economiei moderne și s-a descurcat la fel de bine precum colegii săi din domeniul tech.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2670 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by