Roxana Chicioreanu, Operator Sales Director, Huawei Consumer Business Group România ne-a acordat un scurt interviu în care am încercat să aflăm despre cum a evoluat business-ul în România pe timp de pandemie și ce alte produse inovative au fost lansate sau urmează să apară.

​Roxana Chicioreanu, Operator Sales Director, Huawei BG RomâniaFoto: Huawei Consumer BG

Iată, suntem de mai bine de un an de zile sub umbrela unei crize sanitare. Cum s-au schimbat preferințele oamenilor în privința achizițiilor de smartphones, laptops și alte produse smart, comparativ cu perioada pre pandemică? Care au fost rezultate de business în 2020 când vine vorba de afacerile operatorilor?

Comportamentul consumatorilor a fost, într-adevăr, marcat de această perioadă care a depășit așteptările tuturor. În mod natural, am observat un interes mai mare al oamenilor pentru tot ceea ce ține de sănătate și, pentru a răspunde acestei nevoi crescute, Huawei a lansat o serie de dispozitive purtabile care îi ajută pe utilizatori să îşi monitorizeze somnul, nivelul de stres, activitatea sportivă, concentraţia de oxigen în sânge (SpO2) sau chiar temperatura de la nivelul pielii.

Amintim aici noile smartwatch-uri HUAWEI WATCH 3 Series, cu un design elegant și finisaje premium, care asigură monitorizarea sănătății pe tot parcursul zilei, periuța de dinți inteligentă Huawei care necesită încărcare de doar 4 ori pe an, dar şi alte produse inovatoare care i-au ajutat pe utilizatori să depășească mai ușor această perioadă în care munca de acasă sau școala online au devenit activități din viața de zi cu zi.

La nivel de business, deși anul 2020 a fost unul plin de neprevăzut, am rămas devotați angajamentului nostru de a diversifica portofoliul Huawei, astfel încât să lansăm produse inovatoare care răspund unor nevoi variate ale consumatorilor noștri. Astfel, am lucrat constant la îmbunătățirea experienței utilizatorilor prin dezvoltarea unui ecosistem interconectat, lucru care s-a văzut în mod pozitiv în rezultatele de business favorabile obţinute anul trecut.

În 2020 am înregistrat o creştere considerabilă de 12% în segmentele smartphone, non-smartphone, dar şi în ceea ce priveşte evoluţia ecosistemului Huawei Mobile Services. O evoluţie impresionantă a rezultatelor a fost remarcată pe segmentele PC, wearables şi audio, dar şi pe segmentul dedicat tabletelor, unde creşterea este de 119%, categoria bucurându-se de un interes vizibil din partea consumatorilorilor, având în vedere contextul social dificil.

Fiind o perioadă în care s-a lucrat mai mult de acasă, multe persoane au fost nevoite să cumpere noi PC-uri și să facă mai mult sport acasă (sau în jurul casei), sălile de sport fiind mult timp închise. Cum a evoluat piața produselor de tip wearables și a PC-urilor?

Un aspect foarte bine punctat care pentru clienții noștri s-a tradus într-o dorință și mai mare de portabilitate crescută şi performanţă de top, la un preţ atractiv. Am observat că oamenii sunt mai precauţi şi mai atenţi atunci când fac o achiziţie, din dorinţa de a cumpăra cel mai bun produs, care să le eficientizeze munca. Astfel, noi am lansat anul acesta seria HUAWEI MateBook D, ediția 2021, care cuprinde laptopurile HUAWEI MateBook D14 și HUAWEI MateBook D15, notebook-uri proiectate ținând cont de nevoile tinerilor și a profesioniștilor în materie de business, având upgrade-uri nu doar în ceea ce privește procesoarele de bază, în cazul generației de procesoare a 11-a, ci și în ceea ce privește procesoarele grafice, fiind echipate acum cu noul grafic Intel.

Categoria de PC-uri a fost completată și cu ediția 2021 a HUAWEI MateBook X Pro, un notebook flagship ce le oferă utilizatorilor noștri o experiență mai intuitiva și plăcută prin AI (inteligență artificialp) redefinită, alături de HUAWEI MateBook 13, apreciat pentru atributele cheie ale întregii serii de laptopuri Huawei: inovație, design elegant, portabilitate și performanțe tehnice îmbunătățite.

Categoria noastră de wearables de află, de asemenea, în continuă extindere încă din Q2 2020, de când am lansat HUAWEI WATCH FIT și HUAWEI WATCH GT 2 Pro. Anul 2021 a venit cu noi lansări din această categorie: seria de smartwatch-uri HUAWEI WATCH 3, HUAWEI Band 6 și HUAWEI WATCH FIT Ediția Elegant. Toate aceste produse au avut parte de vânzări pe măsură, demonstrând faptul că oamenii au devenit mai conștienți de sănătate și de forma lor fizică.

Produsele noastre vin cu o gamă largă de moduri de sport, dar și funcții utile de monitorizare a sănătății și îmbunătățire a experienței clientului, cum ar fi, în premieră în portofoliul nostru, HUAWEI WATCH 3 care vine cu funcția inteligentă e-SIM ce permite utilizatorului să beneficieze de convorbiri telefonice în timpul antrenamentului, fără a avea telefonul în preajmă.

Într-o piață atât de competitivă, pentru a fi relevant în viitor, este obligatoriu să vii mereu cu inovații și să ai în dispozitivele tale cele mai noi tehnologii. Ce lansări de produse urmează să aibă loc anul acesta?

Așa cum ne-am obișnuit deja consumatorii, și anul 2021 a venit cu un calendar plin din punctul de vedere al lansărilor. Recent, am lansat primele produse care vin cu propriul nostru sistem de operare: HarmonOS 2, printre care se numără seria de smartwatch-uri HUAWEI WATCH 3 și tableta HUAWEI MatePad Pro, un device ideal pentru productivitate sporită și creativitate maximă. Tot în cadrul aceluiași eveniment am lansat și HUAWEI FreeBuds 4, căștile de ultimă generație semi-open Bluetooth wireless cu anulare activă a zgomotului și două monitoare high-end, MateView și MateView GT. Urmează să oferim mai multe detalii și despre lansările ce vor avea loc în Q2, tot ce putem spune este că produsele vor merita așteptarea.

Te-ai alăturat relativ de curând echipei Huawei Consumer Business Group România. Poți să spui în câteva cuvinte background-ul tău?

Bineînțeles! Încep prin a spune că ocup poziția de Operator Sales Director, în cadrul Huawei Technologies România, din luna martie a acestui an, concentrându-mi activitatea pe colaborarea cu operatorii de telecomunicații și atingerea obiectivelor companiei în acest sens.

În ultimii 14 ani mi-am dezvoltat expertiza în domeniul telecomunicațiilor prin diverse poziții cheie de product management și vânzări pe care le-am ocupat în cadrul unor companii precum Orange România, Altex și Xiaomi Technologies, fiind direct implicată în selecția de portofoliu, dezvoltarea strategiei de produs și programelor comerciale. Toată această experiență m-a ajutat să îmi creionez o strategie clară și concisă de muncă și să devin o persoană deschisă spre inovație și competitivitate.

Am devenit un om flexibil și ușor adaptabil la orice mediu nou, dovadă fiind faptul că m-am integrat rapid în echipa Huawei Consumer Business Group din România, din care sunt mândră să fac parte.

Articol susținut de Huawei BG România