Ryanair nu mai cumpără avioane Boeing 737 MAX. Care este motivul

de C.V.     HotNews.ro
Marţi, 7 septembrie 2021, 9:00 Economie | Companii


Avioane Ryanair
Foto: Trinity Mirror / Mirrorpix / Alamy/ Profimedia Images
Operatorul aerioan low-cost Ryanair a pus capăt discuţiilor cu Boeing pentru comanda a până la 250 de avioane 737 MAX 10, o comandă în valoare de câteva zeci de miliarde de dolari, transmite Reuters care explică și motivul din spatele deciziei.

Decizia rară de a vorbi în public despre negocierile referitoare la achiziţia de avioane a fost luată după luni de zile de discuţii care au dus deja la amânarea unui acord pentru cea mai mare versiune a 737 MAX, atunci când Ryanair a comandat din nou un model mai mic, în decembrie, potrivit News.ro.

O nouă comandă mare a Ryanair ar oferi un impuls producătorului american de avioane, care reconstruieşte încrederea în modelul MAX, consemnat la sol timp de 20 de luni, până în noiembrie anul trecut, după două accidente fatale.

De asemenea, un acord cu Ryanair ar accelera o redresare provizorie a industriei după pandemia de Covid-19.

Cel mai mare transportator aerian cu discount din Europa este deja cel mai mare client al avioanelor MAX din regiune.

Ryanair a semnalat că ar putea face o nouă comandă în valoare de 33 miliarde de dolari la preţuri de listă, pentru până la 250 de avioane MAX 10 cu 230 de locuri.

Chiar şi după reduceri semnificative la nivel de industrie, o astfel de tranzacţie ar merita în continuare peste 10 miliarde de dolari, estimează analiştii.

Însă, săptămâna trecută, directorul generalal grupului Ryanair, Michael O'Leary, a minimizat şansele unui acord rapid, spunând că ar fi surprins dacă se va ajunge la un acord în acest an.

Luni, el a spus că discuţiile s-au prăbuşit. Reuters relatează că discuțiile privind noua comandă de 737 MAX s-au blocat din cauza neînţelegerilor legate de preţuri.

„Suntem dezamăgiţi că nu am putut ajunge la un acord. Cu toate acestea, Boeing are o perspectivă mai optimistă asupra preţurilor aeronavelor decât noi, care avem o experienţă de disciplină, de a nu plăti preţuri ridicate pentru avioane”, a spus O'Leary.

Boeing a promis, de asemenea, să exercite disciplină.

„Ryanair este un partener de lungă durată. Le preţuim afacerea şi ne angajăm să îi sprijinim. În acelaşi timp, continuăm să fim disciplinaţi şi să luăm decizii care au sens pentru clienţii noştri şi pentru compania noastră", a spus un purtător de cuvânt al Boeing, relatează News.ro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5816 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    Ryanair - groparul industriei aero occindetale (Marţi, 7 septembrie 2021, 10:29)

    Crup [utilizator]

    O sa-mi sariti tot in cap, cum pot sa spun despre Ryanair ca este groparul industriei, cand ei sunt baieti atat de de treaba ca va ofera niste preturi de zbor atat de mici?
    Dar imensa majoritate a oamenilor habar nu au despre adevaratul business al Ryanair, precum si al ator companii low cost. Voi chiar credeti ca Ryanair isi scoate banii de kerosen (si un avion consuma, nu se joaca), de personal, de amortzare a pretului unui avion (zeci de miloane de euro) din suma aia ridicola pe care v-o cere ca sa va poarte de-a lungul si de-a latul Europei? Voi asa credeti, dar nici poveste de asa ceva. Ryanair iese in pierdere cu voi!
    Alta e afacerea Ryanair. Pe scurt. Sa zicem ca pretul de lista a unui avion Boeing 737 (mediu curier) este 100 milioane de dolari. Ei bine, vine Ryanair si face o comanda de cateva sute de avioane pe loc si tine liniile de productie Boeing 737ocupate numai pentru Ryanair ani de zile! Dar la jumatate de pret. adica 50 de milioane de dolari. (cam pe aici se invart preturile).
    Si voi o sa ziceti, iata, de asta au asa preturi mici! Fiindca ia avioanele la juma de pret. Nu, nu, nu de asta.
    Bun, Ryanair cumpara sute de avioane. Le foloseste el pe toate? Da. Pentru 2-3 ani. Ia avionul nou, e Ryanair pentru 2-3 ani, dupa care il vinde la alta companie care nici nu viseaza sa ii dea Boeing un avion cu 50 milioane, ca nu are comenzi multe. Il da cu pretul de lista de 100 mil de euro. Si vine Ranair si ii zice: uite taticule, am un avion de 3 ani vechime (in industrie 3 ani vechime la un avion e ca si nou) si ti-l dau cu 80 milioane de euro. Si ala ia, ca e mai ok decat 100 milioane. Si Ryanair practic isi recupereaza aia 50 mil cat a dat pe el si mai castiga si 30 milioane in plus.
    Asta este adevarata sursa de venit a Ryanair: parazitarea la scara mare a industriei aeronautice! Pe tine te poarta prin Europa la preturi mici pe banii lor (ca ies in pierdere cu tine), dar nu conteaza, ca isi scot banii inzecit cu business-ul lor real
    • +5 (7 voturi)    
      Si ce-are? (Marţi, 7 septembrie 2021, 10:48)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Daca Boeing isi permite sa vanda avionul la jumatate de pret, cand vinde cantitate mare, inseamna ca avionul de fapt costa si mai putin. In nici un caz n-o sa vanda Boeing in pierdere.

      In plus, asta-i fantezie. N-o sa cumpere Lufthansa sau Quatar Airlines sau alte firme mari avioane la mana a doua niciodata. Eventual le vand ei mai departe, dupa ce le-au obosit.
      • +1 (1 vot)    
        Chiar asa? (Miercuri, 8 septembrie 2021, 9:19)

        SvT [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Desigur, Lufthansa, nu! Dar, sa zicem, Lauda Air sau altele asemenea?
    • +1 (3 voturi)    
      Da, exact (Marţi, 7 septembrie 2021, 13:06)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Plus ceva angajaţi sub plătiţi, plus ceva preţuri de dumping pentru a elimina concurenţa

      Nimic nou sub soare

      Care "fură" legal mai bine, câştigă
      Se pare


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by