Joi, 30 septembrie, locuitorii capitalei belgiene Bruxelles nu vor putea comanda o mașină Uber pe tot parcursul dimineții după ce compania a decis să își suspende temporar aplicația, o premieră în Europa, relatează La Libre Belgique.

Masina de la UberFoto: Vlad Ispas | Dreamstime.com

Această suspendare temporară va merge mână în mână cu o demonstrație a șoferilor LVC (închiriere de vehicule cu șofer) care cer o reformă a sectorului.

„Pe 30 septembrie, șoferii LVC vor ieși pe străzile din Bruxelles pentru a cere guvernului să își respecte promisiunea de a reforma reglementările învechite care guvernează sectorul taxiurilor / LVC”, se arată într-un comunicat remis de Uber.

„La cererea șoferilor și în semn de solidaritate cu acțiunea lor, Uber își va închide temporar aplicația. Utilizatorii nu vor putea rezerva o călătorie între orele 8:30 și 11:30. Oricine dorește să comande o călătorie pe Uber va vedea afișat în aplicație un mesaj care anunță că nicio cursă nu va fi disponibilă în timpul evenimentului șoferilor”, precizează comunicatul.

Protestul vine după ce în vara acestui an guvernul belgian și-a luat angajamentul de a veni cu o reformă care să reglementeze mai bine activitatea în acest sector, promisiune ce nu s-a materializat până la urmă.

Ce pretind șoferii Uber

Văzând că executivul nu ia nicio măsură, șoferii Uber au decis să își exprime nemulțumirea în stradă, fiind susținuți de companie.

„Înțelegem și împărtășim frustrarea conducătorilor auto față de lipsa progresului în această reformă. Conducătorii auto LVC trăiesc în incertitudine de șapte ani. Prin urmare, vom suspenda aplicația în semn de solidaritate cu șoferii din Bruxelles" , afirmă Laurent Slits, managerul de operațiuni al Uber pentru Belgia.

Aceasta va fi prima suspendare temporară a Uber în Europa.

Printre principalele cereri ale șoferilor se numără actualizarea unei legi vechi de 25 de ani pe care o consideră complet depășită.

„Legislația actuală datează din 1995, înainte de apariția smartphone-urilor. 85% dintre șoferi doresc ca legislația să fie modernizată și adaptată societății digitale în care trăim în prezent”, subliniază în continuare Uber.

„Conform legii, nu existăm. Prin urmare riscăm în fiecare zi să primim o amendă sau să fim etichetați ca muncitori nedeclarați. Vrem claritate”, au declarat pentru La Libre Mehmet Öz și Nappoto Kone, ambii șoferi LVC în regiunea Bruxelles.

Printre altele, șoferii LVC mai cer „aceleași drepturi, aceleași îndatoriri și aceleași privilegii” ca și șoferii de taxi și implementarea prețurilor dinamice (care evoluează în funcție de orele de vârf).

Citește și: