Din 2017, când a început procesul de transformare a fabricii din Otopeni, până în prezent, Philip Morris International (PMI) a investit 500 de milioane de dolari pentru dezvoltarea capacităților de producție, formarea angajaților și implementarea unor soluții care vizează sustenabilitatea.

Fabrica PMI din OtopeniFoto: Philip Morris România

Din această sumă, aproape 100 de milioane de dolari au fost investiți doar în 2021. În perioada 2022-2023, PMI va mai investi peste 100 de milioane de dolari și va continua să dezvolte capacitățile de producție a consumabilelor pentru IQOS pentru piața internă și externă, cât și pentru a avea un impact cât mai redus asupra mediului - obiectivul final este ca fabrica să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024.

Fabrica Philip Morris România din Otopeni se află în centrul strategiei companiei americane de a înlocui țigările clasice cu produse cu risc redus. Ca urmare a investițiilor realizate până în prezent, fabrica din Otopeni a fost transformată dintr-o fabrică producătoare de țigarete într-una care produce consumabile pentru IQOS. Peste 300 de noi locuri de muncă au fost create începând din 2017, iar astăzi fabrica numără aproape 950 de angajați.

„Suntem angajați total în misiunea de a înlocui țigările cu alternative mai bune la continuare fumatului, iar investițiile din anii următori demonstrează clar acest lucru. Cele 500 de milioane USD investite până acum și accentul pus pe dezvoltarea categoriei produselor fără fum au făcut ca valoarea totală a exporturilor acestor consumabile să fie comparabile cu exporturile de țigarete ale României. Ne bucurăm că prin investițiile de până acum am reușit să punem România pe harta inovației și să le oferim sutelor de milioane de fumători din întreaga lume o alternativă mai bună la continuarea fumatului.”, a declarat Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.

Majoritatea produselor fabricate în Otopeni merg la export

92% din producția fabricii este exportată în 54 de piețe de pe cinci continente, iar 8% acoperă consumul intern, unde PMR deține o cotă de piață de aproximativ 80% din categoria produselor din tutun încălzit, la nivelul celui de-al treilea trimestru al anului 2021.

În 2020, exporturile de bunuri aparținând grupei de produse „Alte tutunuri și înlocuitori de tutun”* au fost de 669 de milioane de euro. Acestea sunt constituite preponderent din produse din tutun încălzit și au crescut de aproape 20 de ori de la începutul investiției în transformarea fabricii din Otopeni.

Această categorie de produse se situează în top 5 produse agroalimentare exportate din România, depășind în anul 2020 valoarea exporturilor de semințe de floarea-soarelui. (România este cel mai mare producător de semințe de floarea-soarelui din UE.)

„Pentru a continua investițiile, avem nevoie de predictibilitate legislativă, precum și de un cadru fiscal echilibrat care să favorizeze inovația. Produsele din tutun și cu nicotină ar trebui taxate în funcție de riscurile la care acestea îi expun pe consumatori. Țigaretele combustibile, fiind cele mai utilizate produse și reprezentând totodată cea mai dăunătoare formă de consum a nicotinei, ar trebui să fie impozitate cu cel mai ridicat nivel și semnificativ peste produsele inovatoare, care nu implică arderea tutunului. Creșterea taxelor la produsele din tutun încălzit ar descuraja fumătorii români de țigarete să treacă la alternativele pe care știința le-a dovedit ca fiind mai bune. Acest lucru ar fi în detrimentul sănătății publice.”, a adăugat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

În perioada 2022-2023, investițiile în fabrica din Otopeni vor continua cu scopul de a dezvolta și mai mult capacitatea de producție și de a extinde portofoliul de produse, care va include consumabile pentru IQOS ILUMA, dispozitivul de ultimă generație lansat recent de PMI.

De asemenea, investițiile vizează ținte strategice din domeniul sustenabilității: fabrica își propune să atingă o amprentă de carbon neutră până în 2024.Produsele din tutun încălzit au o contribuție importantă la reducerea deficitului comercial al României**

* Grupa de produse NC 24.03 – Alte tutunuri și înlocuitori de tutun, prelucrate; tutunuri omogenizate sau reconstituite; extracte și esențe de tutun. ** Sursa datelor: Institutul Național de Statistică, baza de date statistice TEMPO Online, Statistica Economică, Comerț Exterior

Articol susținut de PMI