Primele avioane fabricate integral în Ungaria ar putea intra foarte curând pe piața europeană

de Ambrus Bela     HotNews.ro
Marţi, 9 noiembrie 2021, 8:51 Economie | Companii


Fusion
Foto: magnusaircraft.com
O aeronavă absolut nouă, proiectată, dezvoltată și fabricată integral în Ungaria, a fost prezentată la Pécs. Este vorba despre modelul Fusion 213 al firmei Magnus Aircraft ZRT. Compania se așteaptă ca acest model să fie primul avion în întregime maghiar care să obțină certificatul Agenției pentru Siguranța Aviației din partea UE, potrivit hirado.hu.

În august 2019, United Aircraft Corporation (UAC) și Aviation Engineering Zrt., subsidiară a Magnus Aircraft Zrt., au semnat un acord de cooperare. Conform contractului, UAC a transferat drepturile de producție și vânzare ale aeronavei de tip Il-103 către Magnus Aircraft. Acordul prevede nu doar producția și vânzările, ci și cooperarea comună ulterioară, pe termen lung, pentru modernizarea IL-103, dar și dezvoltarea, producția și vânzarea unor altor tipuri de aeronave.

UAC produce și comercializează toate tipurile de aeronave Mikoyan, Sukhoi, Yakovlev, Tupolev și Ilyushin. Gigantul aerospațial a fost format în 2006 ca urmare a fuziunii mai multor companii aerospațiale, inclusiv Ilyushin, Mikoyan și Sukhoi pentru dezvoltarea și unificarea industriei aerospațiale din Rusia.

IL-103 a fost dezvoltat în anii 1990 de către Ilyushin Design Bureau, care a obținut în 1988 certificarea FAA. Conform contractului, Magnus Aircraft, care dezvoltă, produce și comercializează avioane de agrement și antrenament compozite cu două locuri, va produce și comercializa de acum înainte aeronava IL-103, exclusiv, în întreaga lume. Contractul reprezintă o oportunitate uriașă pentru compania maghiară și pentru a-și exporta elementele compozite și linia de produse Fusion în Rusia.

În octombrie 2019 se inaugura fabrica din Pécs, de 8.000 mp, unde lucrează cu 125 de angajați înalt calificați.

În decembrie 2020, Magnus Aircraft Zrt. în calitate de companie de proiectare de aeronave, a obținut aprobarea Agenției pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) pentru procedurile sale de proiectare (AP-DOA), iar un an mai târziu Magnus Aircraft Zrt. și Universitatea Óbuda au pus bazele unei cooperări bilaterale, în urma căreia să dezvolte un avion de turism alimentat electric dar și alte proiecte comune de cercetare și dezvoltare. Cooperarea pe termen lung mai include și dezvoltarea de aeronave hibride și electrice mai mari, cu 4-6 locuri, precum și alte activități comune de cercetare și dezvoltare.

Deocamdată, Magnus s-a concentrat pe cele două modele: Fusion Premium și Fusion Business. Zoltán Illés, proiectantul principal al noului avion maghiar Fusion 213, spune că, spre deosebire de modelul anterior, ultra ușor, la noile modele au instalat rezervoare de combustibil în fiecare aripă, mărind distanța de deplasare cu 150 - 200 de kilometri.

Noul model mai trebuie să parcurgă câteva teste suplimentare înainte de a putea intra în producție. Magnus Aircraft ar putea produce aproximativ o sută de modele Fusion 213 într-un an.

Modelul Fusion 212, anterior, a costat în jur de 140.000 de dolari. Noul model ar putea avea un preț comparabil, însă foarte multe țin și de configurațiile solicitate, direct pe site-ul producatorului.

Caracteristici: Decolare – 150 m, Rata de urcare – 6m/s, Altitudine maximă – 3.650 m, Viteză de croazieră - 214-256 km/h, Consum carburant - 16-21 l/h, Spațiu pentru bagaj – 150 l /20 kg.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10260 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    De neconceput in Romania (Marţi, 9 noiembrie 2021, 9:05)

    Maspp [utilizator]

    Noi nu suntem in stare nici macar nici autobuze simple sa construim darimite aeronave.
    • 0 (4 voturi)    
      Vorbest prostii! (Marţi, 9 noiembrie 2021, 11:02)

      un_moftangiu [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      Nu facem autobuze dar facem trenuri, vase de mare tonaj si cele mai puternice locomotive din Europa.... Ori esti trol rus ori iti place de ei!
    • +2 (4 voturi)    
      stai linistit (Marţi, 9 noiembrie 2021, 11:09)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      Se fac autobuze tramvaie trenuri vagoane in Romania. numai ca cineva a decis ca Romania sa ramana un stat care exporta cereale si alte materii prime la preturi mici
  • +6 (12 voturi)    
    mda (Marţi, 9 noiembrie 2021, 9:37)

    codyrocco [utilizator]

    asa, si? oricum ii depasim la PIB, stiu io, ca a zis un nene la televozir...
  • -2 (10 voturi)    
    Mayday (Marţi, 9 noiembrie 2021, 10:35)

    Orbu_Braila [utilizator]

    Daca decoleaza de la Debrecen pesemne ca la Budapesta aterizeaza in regim de urgenta si cu vapori de carburant in rezervor. Pai pe distante ca astea si Vlaicu statea mai bine.
  • +6 (6 voturi)    
    rog revizuire (Marţi, 9 noiembrie 2021, 10:48)

    StoianCo [utilizator]

    in articol: "la noile modele au instalat rezervoare de combustibil în fiecare aripă, mărind distanța de deplasare de la 150 până la 200 de kilometri"

    in realitate: "Landing: 150 – 200 m Cross-wing landing: 20 kts Distance: 800 – 1100 km Fuel consumption: 16 – 21 l/hr

    rog revizuire!
  • -2 (6 voturi)    
    Bun exemplu de cooperare ruso-maghiara (Marţi, 9 noiembrie 2021, 10:55)

    animatron [utilizator]

    O realizare a economiei ungare sub mandatul Orban si guvernare FIDESZ, asa pare si asa va fi prezentat ca propaganda.

    Nu conteaza ca vorbim de fapt de un prototip aflat in testare, ca inca nu are certificare europeana si ca nu se stie precis cand va intra in productie (daca va primi ok de la UE).

    Important e sa fie rostogolita stirea in presa romaneasca credula si gata de masochism national, postacii tiraspoleni si aia de la noi aplauda.
  • +1 (3 voturi)    
    bravo ungurilor (Marţi, 9 noiembrie 2021, 13:43)

    sile1 [utilizator]

    Aviatia reprezinta un domeniu tehnologic de varf indiferent daca produci avioane de mici dimensiuni sau de mari dimensiuni.

    Romania a avut si ea candva capacitatea sa produca avioane vezi de exemplu IAR 99 echipate cu motoare Viper produse la Turbomecanica de exemplu.

    Uitati-va insa ce s-a ales din toata industria aviatica din tara,praf si pulbere !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by