Introducerea "taxei de solidaritate" pentru companiile cu cifra de afaceri mai mare de o sută de milioane de euro, discutată în şedinţa coaliţiei -surse

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 6 decembrie 2021, 22:47 Economie | Companii


Marcel Ciolacu
Foto: Agerpres
Introducerea "taxei de solidaritate" pentru companiile cu cifra de afaceri mai mare de o sută de milioane de euro a fost discutată în şedinţa de luni a coaliţiei, dar în timp ce aceasta este propusă de UDMR şi agreată de PSD, liberalii nu doresc ca măsura să fie una permanentă, afirmă surse politice pentru News.ro.

Conform surselor citate, una dintre temele de discuţie din şedinţa de luni a coaliţiei, care a durat peste trei ore, este introducerea unei taxe de 1% din cifra de afaceri pentru firmele care au o cifră de afaceri de peste o sută de milioane de euro.

Propunerea aparţine UDMR şi este agreată de PSD, însă liberalii afirmă că vor mai exista discuţii şi nu doresc ca aceasta să devină o măsură permanentă, putând fi luată în calcul doar ca măsură de criză pentru 2022, au arătat sursele pentru News.ro.

La şedinţa coaliţiei a participat şi Marian Neacşu, care ar urma să preia funcţia de secretar general al Guvernului.

În 20 noiembrie, preşedintele UDMR, Kelemen, Hunor, a avansat ideea instituirii unei „taxe de solidaritate” care să fie aplicată companiilor care înregistrează o cifră de afaceri de peste o sută de milioane de euro pe an, precizând la acel moment că acest subiect nu se regăseşte în programul de guvernare, dar va fi discutat după instalarea Guvernului.

"La un moment dat s-a vorbit de o taxă de solidaritate. Noi am spus că taxă de solidaritate e ok, dar trebuie să vedem ce fel de solidaritate şi cine e solidar, fiindcă eu nu pot accepta ca persoanele care au un venit mic să fie solidare, când companiile mari nu sunt solidare şi am spus că, din punctul meu de vedere, ar însemna o taxă de solidaritate la acele companii care au o cifră de afaceri mai mare de o sută de milioane de euro pe an, ceea ce ar fi corect, pentru o perioadă scurtă sau mai lungă de timp. Este o posibilitate de a aduna nişte bani la bugetul de stat. După calculele noastre, undeva între 1,4-1,6 miliarde de euro pe an, şi de acolo se pot finanţa multe lucruri. Dar eu nu pot să fiu de acord că oamenii care au un venit de 2500, de 3000 de lei să fie solidari când există posibilitatea de a găsi alte surse. Asta a fost discuţia”, a declarat Kelemen Hunor la finalul discuţiilor privind formarea unei coaliţii de guvernare.

Şi preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a afirmat că toate companiile care au cifră de afaceri peste 100 milioane ar putea să achite o taxă de solidaritate de 1 la sută pentru sănătate şi educaţie, pentru a sprijini în acest fel bugetul naţional.

"Nu sunt de vină românii că tu ai o guvernare ineficientă, că tu nu eşti în stare să opreşti hoţia din vamă sau neplata TVA-ului. Românii îşi plătesc impozite. Nu înţeleg de ce e această reticenţă, am văzut că a abordat-o şi domnul Kelemen Hunor, pentru companiile care au cifră de afaceri peste 100 de milioane, indiferent care este capitalul, românesc, multinaţional, să vină o taxă de 1 la sută, găsită destinaţie clară pentru sănătate şi învăţământ”, a declarat Marcel Ciolacu.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5409 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    asta cu solidaritatea... (Luni, 6 decembrie 2021, 23:14)

    minus [utilizator]

    e ca atunci cand auzi in spate "da-l in ma-sa de bucurestean, ca are de unde".....
    Solidaritate cu cine? Cu tara? cu partidele? cu vaccinatii? cu nevaccinatii? cu jefuitorii de contracte cu statul? Cu Dinamo? Cu Academia?
    Ne fandosim cu solidaritatea ca sa n-o spunem de-a dreptul: scoate, ba, banu'- ca ai de unde! Te suportam in tara asta ca sa ai de unde- ce nu pricepi?
    • -5 (7 voturi)    
      eu sunt de acord cu taxa din doua motive: (Marţi, 7 decembrie 2021, 9:14)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui minus

      -in primul rand aceasta tara muge de saracie (inclusiv in Bucuresti). Am biroul la parter, cladirea este de sticla, vad tot ce se intampla in strada. In centrul Bucurestiului, vad oameni (mai ales tineri), care cotrobaie in cosurile de gunoi, si cateodata iau si ceva de acolo. Mai trec 30-40 minute, vine altul, cotrobaie incet dar atent in gunoi, apoi pleaca dezamagit ca nu a gasit nimic. Apoi altul, si altul, si tot asa pana seara.
      -in al doilea rand eu sunt pentru impozitarea cifrei de afaceri pentru multinationale, pentru ca fac tot felul de smecherii contabile, si externalizeaza profitul. Este inadmisibil ca o companie cu cifra de afaceri de sute de milioane de euro sa declare profit comparabil cu al unui SRL din colt. O cale trebuie gasita ptr a nu se mai permite scurgerea in afara tarii a profitului multinationalelor.
      Deci eu sunt de acord cu taxa, cu conditia sa fie chiar de solidaritate, si banii sa se duca la sanatate si proiecte sociale, nu in banii vreunui sef de la partide.
      • +2 (2 voturi)    
        Hoție legalizată, taxa de solidaritate. (Marţi, 7 decembrie 2021, 10:17)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Este marcă PSD. Dai o lege care să-ți permită să faci așa ceva. Unde ajung banii, este altă poveste. Mai sunt niște pensii speciale de dat, niște favoruri de plătit, că procentajele din sondaje și voturile nu se obțin gratis, oricât de fraieri sunt cei care votează PSD.
      • +1 (1 vot)    
        presupun ca iti permiti... (Marţi, 7 decembrie 2021, 12:48)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        sa stai o saptamana observator in New York si sa ne spui apoi cum acest oras "muge de saracie"....
        Referitor la solidaritate, a stat cineva in puscarie pentru deturnare de taxe? Sau nu au fost?
  • +6 (12 voturi)    
    Perfect (Luni, 6 decembrie 2021, 23:32)

    mitg [utilizator]

    Sa nenorocim si cele 5-6 companii puternice cu tampenii de genul!
  • +8 (12 voturi)    
    Inflatie scrie pe propunerea asta (Marţi, 7 decembrie 2021, 0:13)

    Tyrion.lann [utilizator]

    Crede cineva ca orice companie mare o sa zica: "Multumesc, sa traiti, don Ciolacu!" si o sa-si reduca profitul cu acel 1% din CA si nu o sa o transfere in cresteri ale preturilor, ce va face ca taxa sa fie platita de toate persoanele fizice?

    Daca da, am un pod de vanzare, putin utilizat, de o batranica din Germania, doar in weekend-uri.
  • -5 (7 voturi)    
    Cine face bani la greu in Romania... (Marţi, 7 decembrie 2021, 8:57)

    mike123 [utilizator]

    Trabuie sa-si aduca contributia pt ca foloseste - de-a moaca! - infrastructura tarii (atit cit este!).
    O masura desteapta si .....FAIR!
    • +1 (1 vot)    
      iata... (Marţi, 7 decembrie 2021, 12:53)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      cum iese la iveala relatia cauza- efect. Cauza: infrastructura, efectul: cifra de afaceri mai mare de o sută de milioane de euro. Si ar mai fi justificari: „Daca dragoste (de tara) nu e, nimic nu e“, nu-i asa?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu pricep (Marţi, 7 decembrie 2021, 17:17)

    azzazel [utilizator]

    Societatile romanesti platesc taxe si impozite multinationalele nu, de ce nu le taxati cum taxati firmele patriei.
    Astea au distrus economia si in continuare nu platesc nimic in timp ce cocosatele de societati ale patriei deabea tusesc sub birurile grele, oare de ce??? ca nu dau asa multa mita???
    Imaginativaq OMV, extrage titei cu redevente de 5%, in timp ce daca te duci la pompa a crescut pretul mondial si trebuie sa platesti mai mult, ia vedeti cat incaseaza tara cu cele mai putine din lume redevente din lume pe negea Norvegiana, care e etalon .... incep de la 50/50%, cat e mita dragi halesi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by