Un tribunal din Marea Britanie a dat luni o decizie împotriva Uber, hotărând că operatorii din Londra nu sunt simpli „agenți” pentru șoferi, ci au o relație contractuală directă cu clienții, scrie AFP.

Masina UberFoto: Dreamstime.com

Sentința, care afectează toți operatorii de taxi care își desfășoară activitatea în capitala britanică, vine în urma unei decizii răsunătoare a Curții Supreme britanice din februarie, care a obligat Uber să acorde șoferilor săi din Regatul Unit statutul hibrid de salariați.

Curtea Supremă „sugerase, fără a se pronunța însă definitiv” că firmele de ride-sharing au o relație directă cu pasagerii, în temeiul unei legi aplicabile în capitala Marii Britanii, în urma unei proceduri lansată împotriva Uber de Free Now.

Decizia ar putea avea un impact asupra prețurilor călătoriilor în capitala Marii Britanii, în timp ce operatorii care oferă acest serviciu trebuie să integreze TVA-ul în prețurile lor, estimează Uber, care analizează dacă va respecta decizia sau o va ataca.

„Fiecare operator (...) va fi afectat de această decizie”, a spus compania într-un comunicat remis AFP, apreciind că dacă „șoferii Uber au garanția salariului minim, vacanțe plătite și un plan de pensii”, concurenții săi de acum „vor trebui să se asigure că și șoferii lor sunt tratați corect”.

După schimbarea statutului șoferilor săi, Uber a anunțat în luna mai un acord cu sindicatul britanic GMB pentru a-i reprezenta cei 70.000 de șoferi în Regatul Unit.

Apoi compania a lansat în septembrie crearea unui plan de pensionare la care va contribui cu până la 3% din câștigurile șoferilor și a invitat platformele rivale să participe.

Și o instanță din Olanda a decis în septembrie că șoferii Uber sunt angajați și nu muncitori independenți, având prin urmare mai multe drepturi contractuale, relatează Reuters.