Dacia, cea mai bine vândută mașină în Franța în 2021, pentru persoanele fizice. Marca românească a depășit Renault și Peugeot

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 15:31 Economie | Companii


Noul Sandero
Foto: Hotnews
Dacia a vândut în 2021 aproape 100.000 de mașini noi persoanelor fizice din Franța, depășind pentru prima dată atât Renault, cât și Peugeot, relatează BFM Business.

A fost deja un succes, acum este însă un triumf. Anul acesta, Dacia a vândut francezilor mai multe mașini noi decât orice alt producător. O premieră pentru marca românească, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault.

Dacia îi seduce pe francezi


Dacia se află într-adevăr în topul vânzărilor către persoane fizice în acest an cu aproape 100.000 de unități vândute (99.698 vehicule până pe 20 decembrie), conform cifrelor furnizate de Autoways care nu se vor modifica prea mult până la 31 decembrie.

Marca românească a depășit Renault, care însumează 91.246 vânzări, Peugeot, care a vândut 87.524 de unități. De asemenea a vândut aproape de două ori mai multe mașini decât Citroën (51.972 înmatriculări).

Această performanță îi permite producătorului român să preia 14,4% din cota de piață pentru persoane fizice, în primele unsprezece luni ale anului.

Desigur, piața persoanelor fizice reprezintă doar 44% din vânzările de mașini noi în acest an, restul fiind împărțit în principal între achiziționarea de vehicule de către companii și companiile de închiriere pe termen scurt și lung. Dar este o piata cu o puternică simbolistică întrucât reprezintă achizitiile reale ale consumatorilor, modelele aprecia de către șoferi.

O gamă din ce în ce mai completă


Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „mașina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piață privată. Dar alte modele permit acum mărcii să se impună: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului, rivalizează în volum cu Renault Captur, totuși unul dintre cele mai populare modele ale francezilor. Micul Spring, primul produs 100% electric al mărcii, a avut, de asemenea, un început comercial promițător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.

Cu modele care rămân cu un pas sub concurență în ceea ce privește tehnologiile oferite la bord, Dacia pare să înfrunte deficitul actual de semiconductori cu mai puțină dificultate. Fără a fi însă cruțat: la fel ca Peugeot 308 care a fost lipsit de contor digital sau Renaultul fără retrovizoare electrice, Duster a fost, la rândul său, livrat fără sistem multimedia în iunie anul trecut.

Deși uneori durează până la 10 luni să-ți primești mașina de la unii producători, termenul este „de trei până la patru luni în funcție de model, ceea ce este regretabil, dar rezonabil” la Dacia, a subliniat recent Denis Le Vot, director general al producătorului auto pentru BFM Business.

Un brand care nu a fost destinat pieței franceze


Clasamentul din 2021 pentru toți clienții este în continuare dominat de Peugeot, Renault și Citroën. Dacia se mulțumește cu locul patru. O revoluție grozavă totuși, mai ales când știm, scrie BMF, că brandul românesc, fondat în 1966 și cumpărat de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinat să fie comercializat... în Franța. În ciuda reticenței și îndoielilor inițiale cu privire la capacitatea Daciei de a seduce piața franceză, Loganul a fost lansat în sfârșit în 2005.

Iar micul brand „low-cost” a continuat să se dezvolte de atunci în Franța, dar și în general în Europa: Sandero s-a impus astfel drept cea mai vândută mașină pentru persoane fizice de pe Vechiul Continent din 2017. În ianuarie anul trecut, acest nou Sandero a fost în topul celor mai bine vândute modele din Franța pe toate canalele de vânzare, înainte de a termina, de asemenea, numărul unu în Europa în iulie, peste Volkswagen Golf.

Lider istoric pe această piață privată, Renault fusese deja depășit de Peugeot în 2018. Aceasta a rămas lider în 2019, ultimul an „normal” înainte de pandemie, cu puțin peste 154.000 de vânzări, înaintea Renault (149.000), Citroën ( 114.000) și Dacia (108.000). Un titlu păstrat de Peugeot în 2020.

Pentru a continua pe drumul spre succes, Dacia trebuie să lanseze un nou SUV cu 7 locuri, Jogger, la începutul lui 2022.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





11943 vizualizari

  • +9 (23 voturi)    
    hmm (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 17:07)

    adrian_rolland [utilizator]

    Ce nu se spune in articol este DACA in Franta s-a vandut masina produsa la Mioveni sau la fabrica din Maroc, fiindca asta conteaza de fapt... ;-)
    • +7 (21 voturi)    
      He-he-he (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 19:11)

      Rad-prosti [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Mai important este ca Dacia este tot masina franceza.
      • +4 (4 voturi)    
        Faci o confuzie (Joi, 30 decembrie 2021, 10:10)

        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Rad-prosti

        Daca Man U sau Chelsea au proprietari straini, inseamna ca nu mai sint echipe englezesti!?
        Dacia se produce in Romania cu componente fabricate in Romania si, cel mai important, centrul de cercetare-dezvoltare e tot in Romania.
        Nu intamplator denumirea marcii e una romaneasca, iar daca perceptia oamenilor, inclusiv din articol, e ca vorbim de o marca romaneasca…inseamna ca asa e.
        Pe principiul tau Jaguar e un produs indian, iar Volvo o chinezarie.
        Oricum e interesant de remarcat cum se grabesc anumiti utilizatori, cam aceiasi, sa disocieze romanescul de un succes, dar sa-l asocieze la aspecte negative…
    • +4 (4 voturi)    
      Pe ce te bazezi!? (Joi, 30 decembrie 2021, 9:50)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      De ce ar fi procesele de productie dintr-o tara africana mai bune decat cele dintr-o tara UE si de ce crezi ca marocanii sint muncitori mai buni decat romanii?
  • -8 (30 voturi)    
    francejii renunta la vin.. (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 17:38)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. se dau pe tuica. cazanele sunt la cautare.
  • -1 (19 voturi)    
    Dacia a profitat de criza semiconductorilor (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 17:51)

    jorj_bv [utilizator]

    Adică de privitivism.
    Bașca naționalismul franțuzesc și taxele pe mașinile vechi.
    • +1 (7 voturi)    
      Sau pe puteri mari și implicit poluante (Duminică, 26 decembrie 2021, 0:39)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Cheveaux valeur
  • +2 (22 voturi)    
    Dacia a vandut mai mult ca Renault! (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 17:53)

    MDK [utilizator]

    Dacia este detinuta de Renault. Nu inteleg comparatia asta inepta. Dacia este Renault pana la urma.
    • -2 (12 voturi)    
      Nu este deloc (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 21:25)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui MDK

      Chiar O comparatie Inepta. E ca si cum nu ai putea spune ca Skoda sau Seat s-a vandut mai mult sau mai putin decat VW :))
      Renault este un brand, Dacia este un alt brand. Pur si simplu s a dorit scoaterea in evidenta ca Dacia a fost modelul cel mai vandut, si nu renault.
    • 0 (2 voturi)    
      . (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 23:25)

      I [utilizator] i-a raspuns lui MDK

      brandul Dacia vs. brandul Renault
    • +2 (2 voturi)    
      Nu inteleg ce nu intelegi (Joi, 30 decembrie 2021, 10:17)

      ids [utilizator] i-a raspuns lui MDK

      Partea in care scrie Renault pe masina sau partea in care scrie Dacia? Partea in care scrie Peugeot sau cea in care scrie Opel? Partea in care scrie Jeep sau partea in care scrie Fiat?
      Cum ar spune Despot, sint marci diferite…
  • +3 (7 voturi)    
    Mno taxele de poluare frantuzesti (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 17:57)

    jorj_bv [utilizator]

    Dezavantajează mașinile mari și puternice.

    PF = (CO₂/45) + (P/40)^1.6

    Între 30 și 50 euro pt fiecare PF la înregistrare.
    La o mașină de curse se ajunge la zeci de mii euro.
  • +2 (14 voturi)    
    Completare la antevorbitorul meu (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 19:43)

    Ady113 [utilizator]

    Antevorbitorul meu are dreptate și mi a adus aminte de asta...ia uitați cum e in Franța
    Cars emitting more than 225 grams of carbon dioxide per kilometer will be taxed a maximum rate of 40,000 euros next year and 50,000 euros in 2022
    In rest hmm, faptul că se vinde Dacia înseamnă că și francezii sunt săraci. Daca nu au domnule cincizecimii de euro sa dea la o taxa acolo...
    Vorba doamnei Antoinette. Daca n-au pâine , să mănânce cozonac. Ce au votat.
    La multi bani.mm
    • +4 (12 voturi)    
      saraci sau nesaraci alta cred ca e povestea (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 22:06)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ady113

      Nu are rost sa deschizi punga ca sa platesti pentru ceva pe care il poti obtine si te costa mai putin si care este cam la fel... Poate comfortul sa fie putin diferit, poate dotarile dar tot masina e pana la urma...

      cred ca pana la urma conteaza sigurantza si stabilitatea in timpul deplasarii cat si usoaran/ieftina intretinere

      daca vrei ceva anume scoti banii si ii depui la vanzator
    • +1 (9 voturi)    
      Numai fraierii! (Duminică, 26 decembrie 2021, 9:04)

      Votant Ilici [utilizator] i-a raspuns lui Ady113

      Aci ceva dreptate cu:

      "faptul că se vinde Dacia înseamnă că și francezii sunt săraci"

      Insa taxele sunt facute ca sa fie ocolite, numai fraierii le platesc!
      Cei destepti urmeza modelul magistral dat de Minsitra Plumb, trebuie sa existe si in Franta o solutie de ocolre cum era la noi imatricularea in Bulgaria!
  • -9 (15 voturi)    
    Adica junghiul produs in Romania (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 21:57)

    Fu Leng [utilizator]

    Fu mai tare decat junghiurile lor!!!
  • -3 (11 voturi)    
    Dacia nu mai este romaneasca (Sâmbătă, 25 decembrie 2021, 23:54)

    Koczka [utilizator]

    A fost pana în anii 90. Actualmente modelele Dacia se produc in 5 locatii situate pe toate continentele, inclusiv Dacia Spring deocamdata un esec de piata, produsa in China.
  • -3 (9 voturi)    
    Dacia este (Duminică, 26 decembrie 2021, 10:14)

    John_Re [utilizator]

    un tier 2 sau low cost brand la lui Renault.

    surprinzator este ca nici francezii nu prea mai au parale in buzunare sa isi cumpere masini mai bune.
  • +8 (10 voturi)    
    Probleme false (Duminică, 26 decembrie 2021, 12:33)

    Armasu [utilizator]

    Dacia a produs automobile sub licenta Renault. Are gena franceza de la nastere. Cei care lucreaza acolo sunt in mare parte români. Putem sa ne bucuram de un succes francezo-român fara sa ne aratam ignoranța?
    Daca in România se cumpara mașini pentru a marca statutul social (de multe ori ireal), in alte parti oamenii iau decizii de bun simt, asa cum fac cu orice accesoriu necesar (electrocasnice, bormasina). De multe ori folsosesti masina doar ca sa ajungi la serviciu sau sa faci cumparaturi. In vacante mergi cu lowcostul sau charterul. Chiar merita sa cheltuiesti aiurea ca sa impresionezi necunoscuti? Cei care te cunosc nu prea au ce afla in plus despre tine. Adauga la asta incertitudinile legate de Covid, viitorul automobilelor pe combustie si criza economica in desfasurare. Dacia ofera tot ce trebuie neaparat, la un preț decent, si are fiabiltate dovedita. Nu doar in Franta se vinde bine, e o prezență semnificativa in Germania, Belgia si alte tari.
    • -8 (8 voturi)    
      dacia (Luni, 27 decembrie 2021, 11:44)

      andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui Armasu

      este o rusine care in secolul asta nu ar trebui numita autoturism. este un fel de trabant al zilelor noastre. e o imagine a saraciei in occident. nu mai vorbesc de romania unde sa conduci asa ceva este chiar periculos. suspensii de gluma frane care nu stiu cum au fost omologate, motor subdimensionat etc
      • -4 (4 voturi)    
        rusine e sa nu ai industrie auto de niciun fel (Miercuri, 29 decembrie 2021, 9:46)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

        tara cu 20 de milioane de locuitori, tara cu ceva istorie in ale industriei (ca o fi fost ea comunista, ca o fi fost regalista...)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by