​Grupul suedez Ikea spune că în 2022 va crește în medie cu 9% prețul produselor sale la nivel mondial, din cauza creșteri costurilor de transport și a celor cu materiile prime. Ikea a avut în anul fiscal trecut vânzări de 42 miliarde euro în lume, în creștere cu 6%. Ikea are două magazine la București și a început recent construcția magazinului din Timișoara.

Magazin IkeaFoto: Viorel Dudau, Dreamstime.com

Anunțul a fost făcut de Ingka Holding BV, principalul proprietar și operator al magazinelor Ikea, care spune că în medie creșterea va fi de 9%, dar va exista o variație în funcție de gama de produse și de regiune. Ingka operează în franciză 378 de magazine Ikea, în 30 de țări.

Costurile cu transportul au crescut mult și din cauza crizei globale din domeniu, dar s-au scumpit și materiile prime, iar costurile companiei au crescut mult și s-a ajuns în situația în care o parte dintre aceste creșteri trebuie transferate către consumatori, spune compania.

Ikea spunea acum câteva luni că o parte dintre produse nu sunt în stoc din cauza problemelor mondiale de pe lanțurile de aprovizionare. Spre exemplu, în Regatul Unit la un anumit moment nu erau disponibile peste 1.000 de produse dintre cele 10.000 care se găsesc în medie la un magazin.

Compania a spus că cele mai mari creșteri ale costurilor au afectat America de Nord și Europa și sunt legate de prețurile de transport și de achiziție.

Sursa: Wall Street Journal