CNIL, organismul francez de supraveghere a confidențialității datelor, a anunțat joi că a amendat compania Google, deținută de Alphabet, cu suma record de 150 de milioane de euro (169 de milioane de dolari) pentru că a îngreunat posibilitatea utilizatorilor de a refuza cookie-urile, modulele ce urmăresc activitatea online, transmite Reuters.

GoogleFoto: Dreamstime

De asemenea, platforma Facebook a Meta a fost amendată cu 60 de milioane de euro pentru același motiv.

"CNIL a constatat că site-urile facebook.com, google.fr și youtube.com nu permit refuzarea cookie-urilor la fel de ușor cum este acceptarea lor", a precizat organismul de supraveghere într-un comunicat, menționând și platforma de video-streaming a Google.

Autoritatea a precizat că cele două companii au avut la dispoziție trei luni pentru a se conforma ordinelor sale, în caz contrar urmând să plătească o penalitate suplimentară de 100.000 de euro pe zi de întârziere.

Printre acestea se numără obligația ca Google și Facebook să pună la dispoziția utilizatorilor francezi de internet instrumente mai simple de refuz al cookie-urilor, pentru a garanta consimțământul acestora.

CNIL a explicat că, deși Google și Facebook au pus la dispoziție un buton virtual pentru a permite acceptarea imediată a modulelor cookie, nu există un echivalent pentru a le refuza la fel de ușor.

"Oamenii au încredere în noi pentru a le respecta dreptul la viață privată și pentru a-i menține în siguranță. Ne înțelegem responsabilitatea de a proteja această încredere și ne angajăm să facem noi modificări și să colaborăm activ cu CNIL în lumina acestei decizii", a declarat un purtător de cuvânt al Google.