Grupul german Metro nu a fost implicat in acorduri de impunere a preturilor sau in alte practici ilegale, se arata intr-un comunicat al retailerului. Patronatele si sindicatele din industria alimentara au denuntat joi public "abuzul de putere al supermarketurilor". Producatorii acuza ca retailerii le solicita taxe pentru inscrierea pe lista de furnizori, pozitionarea la raft, taxe de catalog, taxe de promotie, care au dus la majorarea preturilor.

"Nu am fost niciodata implicati in acorduri de impunere a preturilor sau alte practici ilegale. In ceea ce priveste preturile produselor existente in retelele noastre, retailerii actioneaza doar ca un mediator. Preturile produselor comercializate in magazinele noastre sunt o rezultanta a interactiunii dintre cerere si oferta", se arata intr-un comunicat al Metro.

"Atat la nivel international, cat si national avem proceduri clare de colaborare cu producatorii si furnizorii respectind in totalitate si cu strictete legile si regulamentele fiecarei tari in care suntem prezenti", se mai arata in comunicat.

Potrivit reprezentantilor companiei, acordurile contractuale ale Metro in Romania sunt la fel ca in oricare alta tara. Retailerul nu poate insa furniza detalii privind acordurile contractuale din motive ce tin de competitie, ddar asigura ca "acestea sunt incheiate in conformitate cu legislatia existenta privitoare la activitatile de comert din tara noastra".

Patronatele si sindicatele din industria alimentara au denuntat joi public "abuzul de putere al supermarketurilor", aducand drept argumente exemple concrete de abuzuri ale supermarketurilor si exemple de prevederi din contractele incheiate cu retailerii. Reprezentantii patronatelor si sindicatelor au aratat ca toate contractele incheiate intre supermarketuri si furnizori contin solicitarea de catre supermarketuri a unor "bonusuri, taxe si discounturi " foarte mari si intr-o continua crestere.

Producatorii din sectorul alimentar condamna aceste practici si propun propun elaborarea unui Cod de Bune Practici Comerciale pe care vor sa il negocieze cu retailerii. De asemnea acestia cer o ancheta a Consiliului Concurentei in acest sens.

Consiliul Concurentei sustine ca retailerii au o cota mica de piata, iar sectorul are un grad redus de concentrare, asa ca nu este nevoie de o investigatie privind abuzul de putere. Totusi, institutia va monitoriza domeniul pentru a sesiza posibile disfunctionalitati.

Metro este prezent in Romania prin intermediul Metro Cash&Carry si al hipermarketurilor Real.