Amazon a depășit așteptările investitorilor în sezonul crucial al sărbătorilor, în ciuda scăderii profitabilității din cauza creșterii costurilor cu forța de muncă și a provocărilor lanțului de aprovizionare, scrie AFP.

Logo AmazonFoto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Gigantul comerțului electronic a înregistrat venituri de 137,4 miliarde de dolari, în conformitate cu previziunile pentru trimestrul al patrulea, și și-a dublat profitul net la 14,3 miliarde de dolari.

Profitul său net a beneficiat în mare măsură de o rentabilitate a investiției, datorită participațiilor la producătorul de automobile Rivian, care a ieșit la bursă în noiembrie.

Dar piața nu a fost pretențioasă: acțiunile Amazon au crescut cu 14% în timpul tranzacționării electronice după închiderea Bursei din New York, după o zi în declin.

Grupul a spus că a avut „cel mai bun weekend de cumpărături” pentru perioada de reduceri, care se întinde de la Black Friday până la Cyber ​​​​Monday (vineri și luni după sărbătoarea americană de Ziua Recunoștinței).

„Amazon a reușit să depășească așteptările atât în ​​ceea ce privește veniturile, cât și profitul, în ciuda unui sezon de vacanță mai puțin înfloritor pentru comerțul electronic în general”, a comentat Andrew Lipsman, analist la eMarketer.

Restricțiile de sănătate legate de epidemia de Covid-19 i-au determinat într-adevăr pe consumatorii care încă sunt reticenți să adopte comerțul electronic în masă, începând cu Amazon și promisiunile sale de livrare ultra-rapidă și servicii bazate pe cloud, unde Amazon este liderul mondial.