Din 2017, Philip Morris International (PMI) a investit 500 de milioane de dolari în fabrica din Otopeni pentru a o transforma într-una producătoare de consumabile pentru produsele fără tutun, vizând dezvoltarea capacităților de producție și sustenabilitatea. Investițiile vor continua și în 2022-2023, alți peste 100 milioane de dolari vor fi direcționați de PMI către fabrica din Otopeni. În prezent, producția fabricii este exportată în 54 de piețe de pe 5 continente, contribuind major la valoarea totală a exporturilor de consumabile și la balanța comercială a României. Daniel Cuevas, Managing Director Philip Morris România, discută în cadrul unui interviu despre investițiile PMI, alternativele fără fum și planurile de viitor ale companiei.

Daniel Cuevas, Philip Morris RomâniaFoto: Philip Morris România

Sunt aproape 30 de ani de când Philip Morris a intrat pe piața din România și 22 de ani de când a fost deschisă prima fabrică PMI din România. În ultimii ani, PMI a investit sute de milioane de dolari pentru a transforma unitatea din Otopeni într-o fabrică de produse cu risc redus. Ce investiții mai urmează și care sunt planurile de viitor?

România are un rol central în strategia Philip Morris International de a construi un viitor fără fum. Ne-am propus să înlocuim țigările cu alternative mai bune la continuarea fumatului și suntem pe deplin angajați în această misiune. Investițiile din ultimii ani din România demonstrează clar acest lucru! Din 2017, când a început procesul de transformare a fabricii din Otopeni, Philip Morris International a investit 500 de milioane de dolari. Suma a fost direcționată înspre dezvoltarea capacităților de producție, pregătirea angajaților și implementarea unor soluții care vizează sustenabilitatea. Din această sumă, aproape 100 de milioane de dolari au fost investite doar în 2021. Ca urmare a investițiilor realizate până în prezent, fabrica Philip Morris România din Otopeni a fost transformată dintr-o fabrică producătoare de țigări într-o unitate care produce consumabile pentru produsele fără fum. Din 2017 și până în prezent, au fost create peste 300 de noi locuri de muncă, iar în momentul de față, fabrica are aproape 1.000 de angajați. Continuăm investițiile și în 2022-2023. PMI va investi alte 100 de milioane de dolari în fabrica din Otopeni și va continua să dezvolte capacitatea de fabricare a produselor din tutun încălzit pentru piața internă și externă.

Investiții importante au fost făcute și în digitalizarea proceselor și serviciilor, în asistența oferită utilizatorilor și deschiderea de magazine IQOS, cu un număr estimat de 300 de angajați. La sfârșitul anului 2021, în canalul retail existau 64 de puncte de vânzare speciale IQOS în cadrul unor diverse centre comerciale.

92% din producția fabricii este exportată în 54 de piețe de pe 5 continente. Este clar aportul pe care PMI îl are la balanța exporturilor, cât și la bugetul de stat. Luați în calcul extinderea unităților de producție sau chiar deschiderea unor noi puncte de lucru în țară?

În ultimii ani, produsele din tutun încălzit au avut o contribuție semnificativă la reducerea deficitului comercial al României. Investițiile de 500 de milioane de dolari realizate până acum și accentul pe dezvoltarea categoriei de produse fără fum au contribuit la valoarea totală a exporturilor de consumabile pentru aceste produse. În 2020, exporturile din România de bunuri din categoria „Alte tutunuri și înlocuitori de tutun” s-au ridicat la 669 de milioane de euro și au depășit valoarea exporturilor de semințe de floarea soarelui. Această categorie constă predominant din produse din tutun încălzit. Investițiile planificate pentru 2022-2023 sunt dedicate dezvoltării în continuare a capacității de producție și extinderii portofoliului de produse, care va include consumabile pentru IQOS ILUMA, cel mai nou dispozitiv lansat recent de PMI în Japonia și Elveția, dar și pentru lil SOLID 0.2, introdus recent de IQOS pe piața din România.

Tehnologia ne însoțește la fiecare pas, iar industria tutunului nu putea să nu țină pasul cu avansul tehnologic. Astfel, au apărut alternativele la produsele tradiționale, pline de tehnologie și inovație. Chiar la finalul anului trecut, PMI a început comercializarea unui nou dispozitiv, lil SOLID 2.0, ca alternativă fără fum. Ce ne puteți spune despre noul dispozitiv apărut în portofoliu?

Ambiția noastră este ca toți adulții care altfel ar continua să fumeze să treacă la alternative mai bune cât mai curând posibil și să renunțe la țigări. Acestă decizie este în beneficiul celor care fumează, al sănătății publice și al societății în general. Totuși, nu există un singur produs care să poată satisface toate preferințele fumătorilor adulți. Din acest motiv, este necesar un portofoliu de alternative. Includerea dispozitivului lil SOLID 2.0 în portofoliul deja solid al PMI oferă fumătorilor adulți o gamă și mai largă de opțiuni de gust, preț și tehnologie. Lansarea în România a venit în urma semnării în ianuarie 2020 a unui acord între PMI și KT&G, principala companie producătoare de tutun și produse cu nicotină din Coreea de Sud. Aș dori să fac o mențiune importantă: consumabilele pentru acest dispozitiv sunt produse în fabrica Philip Morris România din Otopeni și exportate și în alte țări.

Noul dispozitiv de încălzire a tutunului este lansat prima dată în Coreea de Sud. Care este performanța înregistrată până acum în țara sa de origine? Ne puteți vorbi despre rezultatele obținute de lil SOLID 2.0 pe alte piețe și care sunt așteptările pentru piața din România?

lil SOLID 2.0 este un dispozitiv care încălzește, nu arde tutunul, produs de KT&G, cu o performanță și un design îmbunătățite. Produsul a fost lansat mai întâi la nivel național în Coreea de Sud în ianuarie 2021 și a câștigat teren datorită eficienței sporite a bateriei și a tehnologiei de încălzire a tutunului. Ulterior, în urma acordului de comercializare între PMI și KT&G, dispozitivul a fost lansat în Rusia și Ucraina, unde am înregistrat rezultate bune.

În urma feedback-ului pozitiv al consumatorilor din piețele de lansare anterioare, ne așteptăm la aceeași reacție și din partea consumatorilor din România.

Ce evaluări specifice ați realizat deja pentru a vă asigura că produsele KT&G îndeplinesc standardele înalte ale PMI de calitate și fundamentare științifică a potențialului de reducere a efectelor nocive?

Toate produsele KT&G distribuite de PMI în afara Coreei de Sud au făcut obiectul unei evaluări atente înainte de comercializare. Scopul a fost de a asigura îndeplinirea cerințelor legale aplicabile din piețele de lansare, precum și a standardelor înalte ale PMI de fundamentare științifică pentru confirmarea absenței arderii și a reducerii semnificative a emisiilor de substanțe nocive comparat cu țigările. Pe baza dovezilor disponibile în prezent, lil SOLID 2.0 este un produs fără fum, deoarece încălzește tutunul, nu îl arde, și eliberează niveluri ale substanțe nocive semnificativ mai reduse decât țigările. Foarte important de reținut este acest dispozitiv nu este lipsit de riscuri și eliberează nicotină, care creează dependență.

Viziunea PMI este aceea de a înlocui țigările cu produse fără fum care - deși nu sunt lipsite de riscuri - sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului. Totuși, în continuare sunt foarte mulți sceptici, care susțin că aceste noi alternative sunt foarte nocive și studiile sunt subiective, asta, în ciuda numeroaselor articole științifice care demonstrează contrariul. Ce ar trebui să se întâmple, ca aceste prejudecăți să fie schimbate și ca oamenii să înțeleagă mai bine noile produse?

Deși efectele nocive ale fumatului sunt cunoscute de aproape toată lumea, mulți fumători încă nu știu că există alternative mai bune la continuarea fumatului. Fie nu au acces la ele sau sunt induși în eroare de informații false sau înșelătoare care îi împiedică să ia o decizie în cunoștință de cauză.

În ultimul deceniu am dezvoltat produse fără fum, fundamentate științific, care elimină combustia. Deși aceste produse nu sunt lipsite de riscuri și eliberează nicotină, care provoacă dependență, tot mai multe studii științifice susțin ideea că ele sunt o alternativă mult mai bună pentru fumătorii adulți. Știința din spatele acestor alternative va ajuta milioane de fumători și societatea în ansamblul său să se îndrepte către soluții mai bune, așa cum se întâmplă și în alte industrii. Nimeni nu mai contestă acum că energia obținută din surse regenerabile este o opțiune mai bună decât cea obținută din combustibili fosili. Aceeași logică ar trebui să se aplice și în cazul tutunului.

Pentru a realiza acest lucru, nu este suficient să ne transformăm doar noi, Philip Morris International. Companiile, jurnaliștii, autoritățile și publicul, toți trebuie să colaborăm pentru a pune capăt abordărilor retrograde, care ne împiedică să mergem mai departe ca societate. Este necesar să începem să avem dialoguri constructive bazate pe date concrete, pentru a accelera progresul care va avea ca rezultat un viitor fără fum. Trebuie să depășim gândirea învechită și să lucrăm împreună ca societate, astfel încât gândirea inovatoare și știința să poată construi acest viitor!

Articol susținut de Philip Morris România