KFC este unul dintre cele mai cunoscute branduri din zona de food, din lume. Acesta a devenit celebru prin faimosul pui #pebune, pregătit după rețeta Colonelului Sanders - 11 ierburi și condimente secrete, cu o tradiție de peste 75 de ani. KFC deschidea primul restaurant în România, în 1997, în Piața Romană, stârnind apetitul și interesul consumatorilor români.

25 de ani de KFC în România Foto: KFC

O parte dintre aceștia știau deja de rețeta Colonelului Sanders și de celebrul slogan "It’s Finger Lickin’ Good", însă mulți au încercat brandul și au descoperit gustul puiului gătit după rețeta secretă pentru prima dată cu ocazia lansării. A fost începutul unei povești de succes care continuă de 25 de ani. Cererea crescută și planurile strategice de expansiune ale brandului au dus la dezvoltarea celui mai mare lanț de restaurante de tip fast food din România, cu 94 de unități deschise în prezent, la nivel național.

Preferințele de consum ale românilor - pui #pebune

Având ca produs principal puiul, care este pe primul loc în preferințele românilor, KFC s-a poziționat rapid în top obiceiuri de consum, într-o cultură în care jumătate din populație consumă zilnic carne sau preparate din carne. Factorul de diferențiere în categoria de pui, din piață, este gustul inconfundabil, provenind din rețeta secretă și ingredientele unice folosite la produsele proaspăt preparate în fiecare zi, în bucătăriile KFC. Peste 70% dintre alimentele și ingredientele folosite provin de pe piața din România, inclusiv categorii importante precum carne, brânză și legume. Pentru KFC, furnizorii principali de carne de pui sunt Agrisol Internațional RO SRL, Agricola International S.A., Safir S.R.L., Aaylex Prod S.A. și Bona Avis S.R.L., iar logistica este asigurată de Havi (România).

Consumatorii români au un interes crescut pentru branduri și produse internaționale și se așteaptă să aibă la dispoziție o varietate de alegeri. Mâncarea tip fast-food reprezintă pentru aceștia o opțiune rapidă, convenabilă și modernă. Produsele KFC se află la intersecția dintre produs local și gust internațional, prin rețetele bazate pe pui #pebune, însă cu un gust inconfundabil oferit de ingredientele secrete. La nivel de meniu, Crispy Strips și Hot Wings sunt produsele iconice care se vor afla mereu în alegerile și preferințele consumatorilor români.

Celebrul Bucket de la KFC precum și tradiționala ofertă CEVA sunt, de asemenea, produse care au intrat rapid în preferințele de consum, devenind extrem de cunoscute și apreciate în rândul fanilor. Dincolo de produsele iconice, aflate în permanență în meniul KFC, de-a lungul timpului, au fost introduse și o serie de noutăți care au performat foarte bine - lansarea Strips Nepicanți în meniu, precum și inovațiile de produs Star Wrap sau Double Down.

Glocalizare - produse KFC cu specific local

Venit în România ca parte a fenomenului global de fast-food, KFC a reușit să își păstreze specificul, dar și să își adapteze meniul în funcție de preferințele locale. Sosul cu usturoi este un produs dezvoltat exclusiv pentru fanii KFC din România și lansat în urmă cu 25 de ani, încă de la deschiderea primului restaurant KFC din țară.

Subcategoria de sosuri cu usturoi este foarte populară și iubită în România, având o evoluție constantă, la care a contribuit și introducerea pe piață a brandului KFC. Cu peste 10 milioane de unităţi vândute anual, sosul cu usturoi - Glenn - este și cel mai bine vândut produs din portofoliul KFC România. Având în vedere rezultatele excelente, dar și numeroasele studii de piață care au arătat interesul crescut al consumatorilor de a avea sosul acasă, decizia de a extinde businessul la nivel de retail a venit firesc.

În 2018, KFC a dezvoltat un produs potrivit pentru piața de retail, care este acum disponibil la toți retailerii mari din țară. Obiectivele vizează extinderea către un alt segment de consumatori, integrarea produsului în obiceiuri noi de consum şi oferirea celui mai bun gust KFC la cât mai mulți clienţi, chiar la ei acasă. Sosului Glenn i-a urmat o altă rețetă și anume sosul cu usturoi și roșii, apărut în 2021, atât în restaurantele KFC, cât și în retail.

Ocazii de consum

Marile branduri de fast food își desfășoară o mare parte din activitate în mall-uri, unde beneficiază de o expunere indirectă ca o extensie la scopul principal al consumatorilor - shoppingul. Astfel, 59 dintre cele 94 de restaurante KFC, se află în zonele de tip food court. În ultima vreme, mall-urile au dezvoltat o politică all inclusive care le oferă consumatorilor un spațiu de leisure în care pot să acceseze multiple facilități - locuri de joacă, shopping, cinema, săli de sport, precum și un food court dedicat cu multiple opțiuni de consum.

Restaurantele Drive Thru și cele stradale se bazează mai mult pe proximitate și accesibilitate, venind în întâmpinarea satisfacerii clienților fără a necesita o deplasare prea lungă. Aceste unități au și avantajul că oferă clienților atât produsele și serviciile KFC, cât și ambientul specific brandului, care se creează prin amenajarea spațiului interior - urban și modern.

KFC urmează un plan de dezvoltare bazat pe studii pe care le efectuează periodic în privința potențialului pieței din România ca întreg, cât și regional și zonal, plan care este agreat cu francizorul Yum! Brands și apoi pus în aplicare. În alegerea locațiilor pentru deschiderea restaurantelor KFC sunt importante și obiceiurile de consum, zonele de interes local, traficul auto și pedestru, proximitatea, accesibilitatea și vizibilitatea, precum și concurența și penetrarea brandului în zonele de interes viitor.

În plus, KFC s-a adaptat constant și la noile situații de consum care au influențat comportamentele consumatorilor. În acest sens, au fost introduse kiosk-urile 100% touchless în 15 restaurante din București, din dorința de a le oferi consumatorilor posibilitatea de a comanda produsele preferate cu ușurință, fără a interacționa fizic cu acesta, la plata cu cardul bancar. În total, KFC deține 206 fețe de kioskuri, dintre care 15 touchless, în 62 de restaurante din toată țara. Anul acesta KFC a lansat serviciul Click and Collect, prin care consumatorii au acum ocazia să comande de acasă sau de la birou produsele favorite, pe care să le ridice ulterior foarte ușor de la cel mai apropiat restaurant KFC.

Articol susținut de KFC​