Cu o prezență de 25 de ani pe piața din România, KFC a ajuns, în prezent, cel mai mare lanț de fast food în plan local, având 94 de restaurante în portofoliu. Dincolo de o strategie solidă de dezvoltare, KFC a investit de-a lungul timpului și în crearea unui business sustenabil, fapt care se reflectă pe mai multe niveluri precum impactul în comunitate - grija față de oameni și mediu, grija față de angajați, lanțurile de aprovizionare și furnizorii sau serviciile și produsele de calitate.

KFC - 25 de ani de business în RomâniaFoto: KFC

Furnizori. Lanț de aprovizionare. Producători locali.

Conformarea cu legislația în vigoare, evaluarea constantă și managementul riscurilor asociate operațiunilor pe diferite aspecte (precum siguranța alimentară, sănătatea, securitatea) sunt importante pentru brand și primordiale în toate activitățile desfășurate. KFC promovează transparența în lanțul de aprovizionare și stabilirea de relații pe termen lung cu furnizorii și colaboratorii săi, care sunt aleși după anumite criterii de sustenabilitate și auditați periodic pentru a îmbunătăți constant performanța acestora în relația cu KFC și, implicit, cu consumatorul final. KFC susține economia locală, astfel că peste 70% dintre alimentele și ingredientele folosite provin de pe piața din România, inclusiv categorii importante precum carne, brânză și legume. Pentru KFC, furnizorii principali de carne de pui sunt Agrisol Internațional RO SRL, Agricola International S.A., Safir S.R.L., Aaylex Prod S.A. și Bona Avis S.R.L., iar logistica este asigurată de Havi (România).

Produse proaspăt pregătite.

În fiecare an, furnizorii sunt auditați conform unor cerințe stricte impuse de Yum! Brands. Auditurile sunt efectuate de companii specializate independente. Fiecare produs de la KFC (materie primă) este evaluat prin sistemele de management ale calității și siguranței alimentului. Prin intermediul standardului HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point - Analiza riscurilor și Punctele Critice de Control), fiecare articol/materie primă trece printr-un proces de verificare și aprobare, care ulterior este însoțit de documente suport cu privire la trasabilitatea acestuia.

KFC oferă cele mai înalte standarde de calitate și siguranță alimentară prin produsele și serviciile sale. În acest sens, există o echipă specializată de Asigurare a Calității, scopul acesteia fiind de a garanta respectarea tuturor cerințelor relevante, stabilirea indicatorilor cheie de performanță pentru furnizori, monitorizarea respectării acestora, menținerea legăturii cu departamentul de calitate al Yum! Brands, precum și formarea și asistența tehnică a personalului din restaurante.

Produsele KFC sunt proaspăt pregătite în fiecare zi, în restaurantele din toată țara, de către bucătari specializați care urmăresc îndeaproape respectarea cu strictețe a rețetei originale KFC – de la ingrediente până la procesul specific de pregătire a puiului #pebune (de exemplu, fiecare bucată de pui este prăjită în termen de 2 minute de la acoperirea sa cu făină). Produsele KFC sunt gătite în mod constant, pe tot parcursul zilei, fapt ce asigură prospețimea acestora atunci când sunt cumpărate de către clienți.

Grija față de mediu.

În ceea ce privește grija față de mediu, KFC și-a asumat obiective privind eficiența energetică, materialele și ambalajele sustenabile și risipa alimentară. Astfel încât vorbim de iluminat eficient prin folosirea becurilor de tip LED în toate restaurantele tip Drive Thru și cele stradale, precum și în toate restaurantele nou deschise sau remodelate. Toate ambalajele pe bază de hârtie și carton sunt obținute din păduri gestionate în mod responsabil și/sau din surse reciclate.

De asemenea, KFC reciclează tot mai mult plastic și carton din unitățile din toată țara, precum și uleiul uzat care este transformat în biodiesel - acest proces realizându-se prin intermediul unei companii specializate. În 2019, brandul a anunțat înlocuirea paielor din plastic cu paie din hârtie produse din păduri administrate în mod sustenabil, în toate restaurantele KFC, iar în 2021 au fost înlocuite paletinele de amestecat (cafea / ceai) și tacâmurile din plastic cu ustensile din lemn.

KFC colaborează cu producători și furnizori care sunt selecționați în baza deținerii unor certificări emise de Programme for Endorsement of Forest Certification (PEFC) și Forest Stewardship Council (FSC). PEFC este principala organizație de certificare forestieră din lume, responsabilă de garantarea trasabilității și originii durabile a materiei prime forestiere utilizate în procesul de fabricare. FSC este o organizație independentă, non-profit și non-guvernamentală care promovează utilizarea lemnului provenit din păduri durabile, din rațiuni sociale, economice și ecologice.

Pentru KFC, este esențial să satisfacă nevoile clienților chiar și atunci când vorbim despre accesul facil la produsele din portofoliu. Din acest motiv KFC a continuat să livreze produsele favorite acasă, la locul de muncă sau oriunde s-ar afla consumatorii, prin flota proprie: biciclete electrice și scutere, pe lângă autoturismele din dotare. În plus, la finalul anului 2021 KFC a introdus și serviciul ‘Click&Collect’ care le permite consumatorilor să plaseze o comandă de oriunde și oricând, iar ulterior, aceștia să o preia singuri din cel mai apropiat restaurant, în intervalul orar dorit.

Proiecte sociale.

Începând din 2008 au fost consolidate o serie de parteneriate de tradiție cu organizații precum SOS Satele Copiilor, World Vision Romania sau Asociația de Sprijin a Copiilor Handicapați Fizic din România.

Proiectul Harvest este un program internațional care facilitează donarea de mâncare, prin intermediul căruia KFC își propune să contribuie la reducerea risipei alimentare și să ofere sprijin persoanelor din mediile defavorizate. Programul Harvest a fost implementat în luna noiembrie 2017, inițial ca o platformă-pilot, și funcționează după modelul sistemului internațional. În peste 3 ani de activitate, beneficiarii programului, printre care copii, bătrâni, familii nevoiașe, persoane cu dizabilități, au primit produse donate de KFC România, care au fost pregătite în cadrul fiecărei asociații, pentru asigurarea mesei zilnice.

Din 2017 până în prezent, peste 35 de restaurante KFC sunt implicate în acest program, la nivel național, în parteneriat cu asociațiile Caritas București, Fundația Filantropică Metropolis, Fundația Bucuria Darului și Băncile pentru Alimente din București, Oradea, Cluj, Brașov, Craiova, Timișoara și Roman.

Echipa KFC.

KFC prezintă o mare diversitate în rândul angajaților (atât din restaurante, cât și de la birouri) în ceea ce privește genul, educația sau răspândirea geografică, beneficiind de o forță de muncă predominant tânără. Deseori, tinerii angajați la KFC au parte de prima lor experiență profesională. La capitolul diversitate, menționăm, de asemenea, evoluția în materie de leadership feminin. Femeile lider se regăsesc în diferite funcții în companie, atât în roluri de conducere la nivel de restaurante, cât și în roluri de conducere operațională - 65% femei și 35% bărbați în roluri de conducere la nivel de restaurant. În ceea ce privește remunerația, KFC s-a angajat să alinieze pachetele de salarizare ale angajaților din restaurante, la nivelul pieței.

Angajații KFC sunt, de asemenea, implicați în diferite activități sociale corporative, ca parte a agendei de sprijinire a comunității și diferitelor cauze.

KFC oferă angajaților oportunitatea învățării continue și șansa dezvoltării personale care să le permită să evolueze în carieră. La nivel de restaurant, toți angajații noi trec printr-un proces de formare de până la 40 de ore pentru familiarizarea cu standardele generale de operare și procedurile specifice locului de muncă. Investiția în angajați se reflectă și prin faptul că, în acest moment, există persoane care au împlinit 25 de ani în companie, luna aprilie fiind marcată de această aniversare prin diferite activități.

Articol susținut de KFC