Ministerul Transporturilor va vinde integral participatia detinuta de stat la CFR Marfa, prin licitatie deschisa, a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, intr-o conferinta de presa. Acesta a mai spus ca statul ar trebui sa impuna anumite conditii de precalificare firmelor interesate de privatizarea companiei de transport feroviar de marfa.

"Nu vrem sa vina o firma care fabrica pantofi. Trebuie ca investitorul sa aiba profiliul CFR Marfa", a precizat Orban.

De asemnea, el a anuntat ca firma de consultanta a finalizat strategia pentru privatizarea a CFR Marfa, propunand doua variante.

Potrivit secretarului general al Ministerului Transporturilor, Dragos Tanasoiu, ambele variante propuse de firma de consultanta au in vedere vanzarea in totalitate a pachetului detinut de stat, prin licitatie deschisa sau negociere directa.

Astfel, CFR Marfa ar urma sa fie privatizata pana la sfarsitul anului, dar numai dupa ce va fi cerut punctul de vedere al Comisiei Europene.

Dragos Tanasoiu a mai spus ca Ministerul Transporturilor va trimite o adresa Consiliului Concurentei, care, la randul sau, va informa Comisia Europeana cu privire la strategia de privatizare a companiei de transport feroviar de marfa.

Totodata, secretarul general al institutiei a mai spus ca MT va solicita Guvernului sa majoreze pachetul de actiuni a opt companii din portofoliul institutiei care va fi listat la bursa, de la 5% cat era prevazut initial, pana la o valoare care sa ii permita insa statului sa isi pastreze pachetul majoritar.

Cele opt companii vizate sunt sunt Aeroportul Otopeni, Aeroportul Baneasa, Aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta, Aeroportul Traian Vuia din Timisoara, Administratia Porturilor Maritime Constanta, Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati si Administratia Porturilor Fluviale Giurgiu. La aceste societati statul controleaza 80% din capitalul social, restul fiind detinut de Fondul Proprietatea.