Procurorul districtual din Washington, D.C., a intentat un proces împotriva Amazon, acuzând-o de deturnarea bacșișurilor destinate șoferilor independenți de livrare, potrivit AFP.

Camion al AmazonFoto: Sundry Photography / Alamy / Profimedia Images

Gigantul comerțului online este acuzat că a folosit aceste bacșișuri pentru a plăti o parte din banii pe care îi datorează acestor șoferi de livrare.

Amazon a fost deja de acord în 2021 să plătească 62 de milioane de dolari șoferilor de livrare pentru a pune capăt unui proces intentat de agenția americană pentru protecția consumatorilor (FTC) din cauza acelorași probleme.

Dar procurorul Karl Racine din Washington vrea ca firma să fie amendată și ca o hotărâre judecătorească să interzică definitiv această practică.

În 2015, Amazon a introdus un program numit "Amazon Flex", care încuraja clienții să le dea bacșiș șoferilor de livrare în momentul comenzii.

Cu toate acestea, compania a schimbat sistemul de plată a personalului de livrare în 2016, ceea ce a dus la faptul că o proporție semnificativă a bacșișurilor nu merge direct la personalul de livrare, ci finanțează o parte din suma datorată de Amazon.

În același timp, a continuat să-i asigure pe clienți că 100% din bacșișuri ajung în buzunarele șoferilor de livrare.

"Și, în loc să informeze șoferii despre modificările aduse sistemului său de bacșișuri, Amazon a schimbat modul în care bacșișurile erau afișate în aplicație, astfel încât șoferii de livrare nu mai puteau vedea suma plătită de fiecare client", se mai arată în comunicat.

Chiar dacă Amazon a rambursat sumele percepute în mod abuziv, grupul "a scăpat până acum de orice responsabilitate, inclusiv de orice amendă, pentru daunele cauzate consumatorilor", a precizat procuratura din Washington în justificarea plângerii depuse marți.