Volvo România, unic importator de camioane noi, medii și grele marca Renault pe piața românească, a fost amendată cu peste 13 milioane de lei (aproximativ 2,65 milioane euro), pentru că ar fi stabilit cu distribuitorii din rețeaua sa să nu vândă acest tip de camioane în afara teritoriului României, a anunțat miercuri Consiliul Concurenței.

Camion VolvoFoto: Taina Sohlman / Dreamstime.com
  • „În urma unei investigaţii, autoritatea de concurenţă a constatat că Volvo România SRL și distribuitorii din rețeaua sa de distribuție selectivă s-au înțeles în privința teritoriului în care aceștia puteau revinde camioanele noi, medii și grele marca Renault. Astfel, au stabilit să nu comercializeze acest tip de camioane în afara teritoriului României.
  • Înțelegerile privind împărțirea pieței erau prevăzute și puse în practică prin clauzele contractelor, negociate şi semnate de Volvo România cu distribuitorii. Prin aceste înțelegeri companiile nu se mai concurau între ele, clienții neavând posibilitatea de a alege, în acest fel, afectând concurența la nivel național, precum și comerțul între statele membre.”, se arată în comunicatul autorității.

Volvo România a recunoscut încălcarea Legii concurenței şi, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii, mai spune Consiliul Concurenței.

Volvo România SRL, membră a Grupului Volvo, este succesoarea Renault Trucks România SRL, cu care a fuzionat în anul 2013. Volvo România SRL este unic importator de camioane noi, medii și grele marca Renault pe piața românească.

Invesțigația a fost declanșată în urma unei cereri de clemență depusă de un distribuitor, care a primit imunitate la amendă pentru că a cooperat cu autoritatea de concurență în cadrul programului de clemență.

Politica de clemenţă este un instrument prin care Consiliul Concurenței poate aplica un tratament favorabil companiilor implicate într-o înţelegere de tip cartel și care cooperează cu autoritatea de concurenţă în vederea descoperirii şi sancţionării acestor practici anticoncurenţiale.

Politica de clemenţă este un concept preluat din practica internaţională, unde utilizarea acestuia s-a dovedit a fi un instrument eficace în combaterea cartelurilor.

Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în acest tip de înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.

Legea concurenței interzice orice înțelegeri sau acorduri între companii care restrâng sau denaturează concurența pe piața românească.

Deciziile Consiliului Concurenței sunt executorii, iar amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancționare a autorității de concurență și execută amenzile.

Sursa foto: Taina Sohlman / Dreamstime.com