​Adidas a raportat miercuri o pierdere mare în trimestrul patru al anului trecut şi şi-a redus dividendele după ruperea costisitoare a parteneriatului cu marca Yeezy a rapperului Kanye West, relatează televiziunea CNBC, citată de News.ro.

AdidasFoto: Taidgh Barron / Zuma Press / Profimedia Images

Pentru 2023 compania anticipează o pierdere de 700 de milioane de euro, marcând prima pierdere anuală din ultimii 31 de ani.

Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă a înregistrat o pierdere operaţională de 724 de milioane de euro (763 de milioane de dolari) şi o pierdere netă din operaţiunile continue de 482 de milioane de euro în trimestrul patru al lui 2022.

Consiliul de administrație al Adidas va recomanda acordarea unui dividend de 70 de euro cenţi pe acţiune la adunarea generală anuală din 11 mai, în scădere de la 3,30 euro pe acţiune în 2021.

Estimarea privind pierderea pe 2023 include un impact de 500 de milioane de euro al potenţialei anulări a stocurilor Yeezy şi 200 de milioane de euro sub formă de „costuri unice”.

Adidas se teme că va rămâne pe stoc cu brandul „Yeezy”

Adidas a renunţat în octombrie la parteneriatul foarte profitabil cu rapperul şi designerul de modă Ye, noul nume adoptat de Kanye West, care este imaginea Yeezy, după ce acesta a făcut o serie de comentarii antisemite.

Compania a semnalat anterior o afectare severă a veniturilor, de până la 1,2 miliarde de euro, dacă nu va putea să-şi schimbe stocul imens de încălţăminte Yeezy nevândută.

Compania a spus că profitul operaţional de bază va fi „în jurul pragului de rentabilitate”, reflectând pierderea de 1,2 miliarde de euro în vânzări potenţiale din stocurile nevândute Yeezy.

Noul CEO Adidas, Bjorn Gulden, care a preluat funcţia de la Kasper Rorsted la începutul anului, a declarat într-un comunicat de miercuri că 2023 va fi „un an de tranziţie”, deoarece compania caută să reducă stocurile pentru a reveni la rentabilitate în 2024.

„Adidas are toate ingredientele pentru a avea succes, dar trebuie să ne concentrăm înapoi pe nucleul nostru: produs, consumatori, parteneri de retail şi sportivi”, a spus Gulden.