Departamentul american al Transporturilor (USDOT) a impus miercuri o amendă de 135.000 de dolari companiei British Airways pentru o întârziere pe pistă în 2017, în care nu a asigurat debarcarea la timp a pasagerilor, potrivit Reuters.

British AirwaysFoto: Urbanandsport/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Ca parte a unei înțelegeri, compania aeriană, care este deținută de IAG , a fost de acord să achite amenda și să se abțină de la viitoare încălcări similare.

USDOT a precizat că British Airways trebuie să plătească 67.500 de dolari în termen de 30 de zile și restul în termen de un an, în cazul în care compania aeriană încalcă ordinul.

USDOT a precizat că sancțiunea provine de la un zbor din decembrie 2017 de la Austin, Texas, la Londra, în urma căruia pasagerii au rămas blocați pe pistă, pe vreme rea, timp de peste patru ore, fără a avea posibilitatea de a ieși din avion.

British Airways a declarat pentru USDOT că întârzierea a fost cauzată de camionul de degivrare care a rămas fără lichid.

Compania a declarat că nu crede că incidentul a necesitat o acțiune de aplicare a legii de către USDOT, dar „în interesul rezolvării acestei proceduri” a fost de acord cu înțelegerea.

În ianuarie, USDOT a declarat că intenționează să ceară sancțiuni mai mari companiilor aeriene și altor companii care încalcă normele de protecție a consumatorilor, afirmând că acestea sunt necesare pentru a descuraja viitoarele încălcări.

Conform unei reguli din 2011, companiilor aeriene le este interzis să permită zborurilor interne să rămână pe pistă mai mult de trei ore, iar zborurilor internaționale mai mult de patru ore pe aeroporturile din SUA, fără a oferi pasagerilor posibilitatea de a coborî din avion.