Air France, una dintre companiile emblematice ale Franței, a cerut guvernului de la Paris să limiteze accesul rivalelor din China în țară, afirmând că acestea se bucură de un avantaj neloial din cauza faptului că pot zbura deasupra Rusiei, relatează Bloomberg.

Aeroport francezFoto: Boris Horvat / AFP / Profimedia Images

Air France-KLM, compania care deține atât Air France cât și compania aeriană olandeză KLM, a cerut guvernului lui Emmanuel Macron să introducă taxe suplimentare sau alte măsuri care să majoreze costurile companiilor chineze la niveluri apropiate de cele ale transportatorilor de pasageri autohtoni, potrivit mai multor surse familiare cu discuțiile.

Potrivit acestora, ridicarea barierelor de piață pentru companiile aeriene din China a dat un imbold masiv sectorului hotelier și de restaurante din Franța după ridicarea restricțiilor stricte impuse din cauza pandemiei de COVID-19, dar măsura provoacă probleme pentru Air France, care opera 32 de zboruri săptămânal între Franța și China continentală înainte de apariția coronavirusului.

„Susținem creșterea capacității [de transport aerian] între Franța și China, dar trebuie să avem o competiție corectă”, a declarat un purtător de cuvânt al Air France după ce a fost întrebat despre aceste informații.

„În momentul de față există o distorsionare a concurenței care trebuie luată în considerare”, a adăugat el cu referire la faptul că zborurile Air France și ale altor companii europene trebuie să urmeze rute mai lungi pentru a evita traversarea spațiului aerian al Rusiei pentru a ajunge în China.

Franța este cel mai mare acționar al companiei aeriene

O sursă din cadrul guvernului francez a declarat pentru Bloomberg că executivul premierului Elisabeth Borne are în vedere o reluare „progresivă și echilibrată” a legăturilor aeriene cu China și că reprezentanții mai multor ministere urmează să se întrunească în curând pentru a discuta subiectul.

În 2021 statul francez a devenit cel mai mare acționar al Air France după ce a contribuit cu până la 4 miliarde de euro la recapitalizarea companiei pentru a face față problemelor economice cauzate de suspendarea a mii de zboruri în timpul pandemiei.

Statul francez deține 29% din acțiunile companiei.

Întreaga Uniune Europeană și-a închis spațiul aerian pentru aeronavele din Rusia în data de 27 februarie a anului trecut, la scurt timp după începerea invaziei rusești.

Urmărește ultimele evoluții din a 433-a zi a războiului din Ucraina LIVETEXT pe HOTNEWS.RO.