Presa franceza scrie ca Automobile Dacia a pierdut peste 150 milioane euro din cauza grevei care a ajuns in cea de-a 14-a zi, conform autoplus.fr.

"In timp ce Renault si-a propus, pentru 2008, sa fabrice 320.000 de unitati Logan si din berlina bicorp Sandero, conflictul de munca a facut deja sa fie produse cu 15.000 de masini Logan mai putin fata de grafic", scriu francezii.

Autoplus noteaza ca din cauza grevei se produc zilnic doar cateva zeci de masini, infim fata de cadenta de 1.300 masini/zi, la care ajunsese uzina.

In plus, agentia Thomsom Financial, scria miercuri, citand analisti englezi si francezi, ca greva de la Dacia nu va afecta rezultatele financiare ale grupului Renault pe primul truimestru, insa va avea efect pentru cele din trimestrul al doilea.

Cotidianul Les Echos scria luni ca acest conflict de munca ar putea afecta tinta de vanzari a grupului Renault pe plan mondial.

Autoplus mai noteaza ca sindicalistii au refuzat deja de cateva ori ofertele salariale facute de patronat si isi mentin cererea initiala, o crestere medie de 148 de euro.

Tribunalul Arges a decis ieri ca greva de la Dacia este legala, iar administratia este dezamagita de decizie si a depus astazi recurs.

Sindicalistii au respins si miercuri o noua oferta de crestere salariala, iar joi, cateva mii de angajati au organizat in Pitesti un miting care a durat circa trei ore si s-a incheiat cu o hora.

Participantii la miting au adus o cruce si un cosciug, improvizand un cortegiu funerar care ar simboliza "inmormantarea" uzinei. Angajatii de la Dacia Automobile au primit in urale aparitia "cortegiului funerar" in fruntea caruia s-a aflat un barbat ce poarta o cruce pe care scrie "Vrem 550 RON” si "Jos mafia!, noteaza Mediafax.

De asemenea, un protestatar a adus o vacuta din plus, infipta intr-un par, langa o cruce, el declarand ca acesta este un mesaj pentru premierul Calin Popescu Tariceanu, care in 27 martie a facut un apel catre angajatii uzinei Dacia Pitesti "sa nu mulga vaca pana nu da lapte".

Pe de alta parte, cotidianul francez Liberation scrie ca greva pare fara sfarsit, iar Le Monde noteaza ca sindicalistii au inteles foarte bine ca uzina de la Mioveni e esentiala pentru grupul Renault, deoarece Logan asigura o marja operationala de 6%, aproape dublu fata de marja de 3,3% la nivel de grup. Publicatia noteaza ca, fara indoiala, cererile salariale din Romania pun in pericol rentabilitatea.

In plus, Les Echos scrie ca sindicalisti francezi de la Peugeot si Renault strang bani pentru donatii simbolice destinate muncitorilor romani.