Fermierii ameninta cu proteste daca Romania va interzice porumbul modificat genetic

de G. Florea     HotNews.ro
Duminică, 11 mai 2008, 11:48 Economie | Companii


Liga Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania (LAPAR) avertizeaza ca va declansa o serie de proteste, inclusiv la Bruxelles, daca autoritatile de la Bucuresti vor interzice cultivarea porumbului modificat genetic, scrie Rador, citand BBC. O decizie in acest sens trebuia luata vineri de o comisie a Ministerului Mediului, dar a fost amanata.

Surse oficiale din cadrul Ministerului Agriculturii au declarat pentru BBC ca anul acesta in Romania s-ar fi cultivat aproape 4000 de hectare de porumb modificat genetic, fata de circa 320 anul trecut. Culturile de porumb modificate genetic au fost interzise in mai multe tari ale UE.

Franta, Ungaria, Austria, Grecia, sunt doar o parte din ele. Totusi, Comisia Europeana nu a decis sa le interzica la nivel european si a cerut zilele acestea Agentiei Europene pentru Siguranta Alimentelor o noua evaluare a soiurilor de porumb modificat genetic.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





892 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Fermieri modificati genetic (Duminică, 11 mai 2008, 12:05)

    anonymus [anonim]

    Consider ca trebuiesc modificati genetic fermierii care protesteaza ; datorita lor avem cea mai scumpa care din Europa ,daatorita lor avem cel mai scump ulei din Europa si tot datorita acestor "ingineri agronomi " Ei isi tin familiile lor cu produse super ecologice -adica din gradina din spatele casei -dar prostimea romana trebuie sa isi modifice in timp ADN-ul sa ajungem si noi ca americanii adevarati : obezi , diabetici de la 10 ani , etc.,adevarate deseuri umane datorita cuceririlor stiintei si lacomiei fermierilor !
    • +1 (3 voturi)    
      Sanatatea oamenilor este mai importanta (Duminică, 11 mai 2008, 12:52)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui anonymus

      decat profitul fermierilor.

      Atat timp cat porumbul modificat genetic produce substante otravitoare impotriva daunatorilor si nu s-a demonstrat clar ca acele otravuri nu au nici un efect negativ asupra oamenilor (desi putin probabil ca sa mananci o otrava, indiferent de ce fel fara sa fii afectat) este o nebunie sa accepti cultivarea a asa ceva.

      Fermierii, daca vor bani, pot sa-si vanda un ochi, un rinichi etc. Dar nu vad nici un sens ca sa distruga sanatatea a milioane de oameni.

      Stiu cazuri de legumicultori care nu mananca din ceea ce vand la piata. Pentru ei au o gradina mica, separata, unde nu folosesc toate otravurile si ingrasamintele care fac legumele mari, frumoase, rezistente, dar ... otravitoare.

      Stiu cazul unei colege de servici ai caror copii au avut probleme (varsaturi, putina febra) de la niste rosii. Ea a avut prezenta de spirit sa faca analize la rosii si aveau nitrati intr-o doza de ... 100 de ori peste cea normala.

      Despre asta nu se prea scrie. Vad ca presa inclina sa fie solidara cu cei care ne otravesc ....
      • -1 (1 vot)    
        Nu exagerati ! si nu trageti concluziile repede! (Duminică, 11 mai 2008, 18:58)

        vlad I [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Culturile ecologice sunt exceptia, nu putem manca toti cu dintr-o agricultura ca pe vremea lui Basarab I, chiar produsele ecologice traditional mai scumpe, ar fi de 3 ori mai scumpe daca grosul agriculturii nu ar folosi nici pesticide si nici modificari genetice. Adica fara ele productia ar fi foarte mica si cererea mare, preturile crescand dramatic. Pesticidele se vor termina odata cu petrolul (pt. ca sunt derivatele lui) si sa nu-mi ziceti ca in 2100 oamenii vor avea gradinile pline de daunatori ca acum 1000 ani! In plus daca acum avem probleme sa alimentam populatia mondiala cand inca avem petrol pt. o agricultura mecanizata, in 2050 vom fi 12 miliarde, fara petrol si pesticide, terenurile exploatate intensiv de 150 ani (deci mai saracite), efectul de sera mai prezent (inundatii puternice si secete prelungite), efectele eroziunii terenurilor mai evidente peste 50 ani, iar nevoie de biocombustibili enorma mancand terenuri agriculturii, deci cum vreti voi gradini curate dar putin productive?
  • -1 (3 voturi)    
    Obscurantism (Duminică, 11 mai 2008, 12:14)

    ROMAN [anonim]

    Directiva 90/220 are un articol 16 care permite statelor membre sa interzica utilizarea pe teritoriul sau a unui produs modificat genetic daca exista dovezi serioase privind un risc asupra sanatatii umane, animale sau vegetale. Pana la sf. lui 2007, acest articol a fost invocat de 9 ori, de catre Austria, Germania, Franta, UK, Luxemburg si Grecia. Statele respective au creat comisii stiintifice si de fiecare data acestea au constatat ca nu exista nici o dovada stiintitifca serioasa privind un risc real. Mai nou unele tari ca Ungaria sau Franta au decretat un "moratoriu", asteptand o decizie comuna a tarilor UE si a Comisiei (exista divergente puternice).
    Stirea ca OMG-urile sunt "interzise" in unele tari UE e falsa, pt. simplul fapt ca ar fi complet ilegala potrivit legislatiei UE.
    Totul a plecat de la un produs OMG al firmei Monsanto pt. care un studiu arata ca ar putea avea efecte nefaste asupra unor insecte (printre care si albinele). Studiul e folosit intens de grupuscule ecologiste pt. a face propaganda in mass-media.

    Si ca de obicei, situatia din UE e ridicola, stanga ecologista reusind performanta dubla de a lovi in fermierii europeni si de a-i ajuta si pe cei americani si argentinieni:)). De altfel, un filosof francez de stanga, Bernard Henry Levy, are obiceiul sa spuna ca "extremistii de dreapta sunt adesea rai, insa cei de stanga sunt adesea tampiti" :))))

    100% din soia produsa in USA si 70% din soia produsa in Argenitna sunt OMG si destinate alimentatiei animale. Dupa care acele animale ajung in farfuriile a miliarde de oameni de pe planeta, din China pana in Romania (inclusiv in Ungaria, Austria, etc.). Mai mult, comisia UE a aprobat o directiva ce permite ca un produs sa aiba 0,9% OMG in compozitie, asa ca in mod sigur ati mancat deja asemenea produse "made in UE" :).

    OMG-urile sunt o etapa esentiala pt. a asigura alimente pt. miliarde de indivizi, Europa e in retard in acest domeniu de cercetare si eco-teroristii profita de ignoranta unora.
    • +1 (3 voturi)    
      retard?! (Duminică, 11 mai 2008, 12:45)

      inconstienta [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      Si e ok ca milioane de oameni sa nu aiba habar ce mananca doar pt ca unii au hotarat ca sub 0.9% nu mai trebuie mentionat pe eticheta! Ooops de fapt am uitat, noi nu prea mentionam nici daca e peste acest procent.

      Si sa nu uitam cate susbstante aprobate pt consum au fost interzise la un moment, asa ca faptul ca sunt apobate nu e in nici un caz o garantie.

      http://www.keepmainefree.org/corn.html
      http://www.ornl.gov/sci/techresources/Human_Genome/elsi/gmfood.shtml
      http://www.owenfoundation.com/Health_Science/GM/GMHumanHealth.html
    • +1 (3 voturi)    
      Obscurantist esti tu... (Duminică, 11 mai 2008, 15:52)

      coana mitza ecoterorista [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      Exista studii care fac legatura clara intre consumul de GMO si probleme de sanatate. Iti doresc calduros sa te hranesti numai cu asemenea alimente pina te lamuresti singur. Eu vorbesc din experienta. Folosirea GMO nu aduce beneficii decit firmelor producatoare, nicidecum omenirii.
      Mai bine european retard decit roman semidoct.
    • 0 (2 voturi)    
      OMG rezolva criza alimentara mondiala? Buna gluma! (Duminică, 11 mai 2008, 18:55)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      Roman,

      Cu parere de rau trebuie sa te anunt ca recoltele traditionale au eficienta mai buna, si deci afirmatia ta conform careia OMG ar rezolva criza alimentara este nu doar nefondata, ci chiar gresita. Uite aici un studiu recent:
      http://www.independent.co.uk/environment/green-living/exposed-the-great-gm-crops-myth-812179.html
  • +2 (2 voturi)    
    Modificare genetica (Duminică, 11 mai 2008, 12:20)

    andrei [anonim]

    Daca insusi directorul Pioneer (pe locul intai in lume la productia si distributia semintelor modificate genetic) pe Romania afirma ca diferenta la prima vedere intre un fruct provenit din seminte de la an la an este ca acesta din urma fata de cele crescute din seminte modificate arata mai putin bine (vinetele nu sunt asa bine crescute, mai zbarcite, fara luciu) au un gust fantastic.

    Din acest motiv sunt preferate fructele obtinute din seminte modificate genetic: rezista la transportul si depozitarea care se pot intinde pe saptamani.

    In rafturile supermarketurilor dau foarte bine (rosii mari, lucioase - exact ca in reclama, struguri carnosi, cartofi mari si fara zone moi) , dar de cele mai multe ori nu pot fi gustati. Acasa descoperi ca gustul rosiilor nu aduce cu nimic, ca rosiile din copilaria ta nu aveau aceeasi textura a cojii, ca erau un pic acrisoare, ca vroiai sa le mananci si doar cu o bucata de paine.

    We feed the world este un documentar interesant, si il recomand taranilor nostri.
  • +1 (3 voturi)    
    haha (Duminică, 11 mai 2008, 13:14)

    Dragomir [anonim]

    Sunt curios cate tone de ingrasaminte sau pesticide primesc acesti fermierii (in principal de la Monsanto & Co - cei care sunt producatorii numarul #1 de seminte modificate genetic). ... Mai ales ca acum fermierii sunt disperati dupa ajutoare din orice parte tinand cont de preturile mari la petrol.

    Foarte trist. Fermierii aia nu-si dau seama ca au nevoie de licente pentru a cultiva plante modificate genetic (fiindca sunt patentate) si ca sunt multe riscuri, pot pierde recolte intregi datorita unor plante care nu se comporta cum le-ar directa modificarile genetice.

    In orice caz e ironic ca aceasi oameni care acu cateva saptamani protestau la stat ca au nevoie de ajutoare pentru benzina si vor preturile sa fie reglate rational - acum vin sa protesteze deciziile statului.
  • +1 (3 voturi)    
    oportunitate (Duminică, 11 mai 2008, 13:35)

    eu [anonim]

    Taranii romani nu-si dau seama de oportunitatea pe care o au in a produce alimente ecologice. Cei din UE dau bani grei pe astfel de produse si multi dintre ei nu mai cumpara de mult timp produse modificate genetic. Pana la urma noi, cumparatorii, ar trebui sa le boicotam produsele modificate genetic. Daca nu se vand nu se mai produc. Simplu !
    Dar taranul de sat tot un fel de taran de oras...pus pe facut profit cat mai rapid si mai usor, fara sa-i pese de ce efect au actiunile sale asupra celor din jur.
    • +1 (3 voturi)    
      cumparatorii (Duminică, 11 mai 2008, 16:35)

      Dragomir [anonim] i-a raspuns lui eu

      NOrmal asa ar fi corect, insa companiile care vand semintele si substantele, impreuna cu producatorii mari nu sunt de acord ca:

      (mare atentie)

      SA FIE UN MIC AVERTISMENT PE PRODUSE care sa anunte cumparatorul ca ce ia este din organisme modificate.

      Nu glumesc, deci in halul asta de nesimtiti sunt acei oameni. De ce ar vrea ei ca sa nu stie cumparatorul CE cumpara? Asta ma sperie pe mine si mai mult decat raporturile de sanatate in sine.
  • +1 (3 voturi)    
    Care fermieri?! (Duminică, 11 mai 2008, 14:29)

    johnny [anonim]

    Bombastic! Daca nu tot articolul , cel putin titlul! 4000 de ha inseamna cam doi fermieri mari sau, mai rau, cam 10 la suta din Insula Mare a Brailei. Numai luand in calcul acest fapt si se poate trage concluzia cat de fara sens e toata discutia!
    In alta ordine de idei, folosesc si eu seminte direct din USA dar prima mea grija in momentul cand fac comanda este sa nu cumva sa fie modificate genetic. Asta nu pentru ca mi-e teama ca as incalca legea ci doar din principiu. Orice s-ar spune, USA si oricare alte tari unde se cultiva OMG-uri sunt mult in urma Europei in privinta randamentelor pe hectar, ceea ce anuleaza din start minciuna privind eradicarea foametei din unele parti ale globului cu ajutorul OMG-urilor. Exista hibrizi nemodificati genetic si tehnologii suficient de eficiente incat sa se poata lupta impotriva problemelor cu care se confrunta agricultura la ora actuala.
    • +1 (1 vot)    
      Eficienta OMG - sub cele ecologice (Duminică, 11 mai 2008, 18:51)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui johnny

      Johnny,

      Ai dreptate cand spui ca eficienta recoltelor traditionale e mai buna. Uite aici un studiu recent care confirma afirmatia:
      http://www.independent.co.uk/environment/green-living/exposed-the-great-gm-crops-myth-812179.html
  • +1 (3 voturi)    
    ce mai conteaza viata (Duminică, 11 mai 2008, 14:52)

    adam [anonim]

    ..cand doar castigul conteaza nu?.ce mai conteaza ca in viitor aceste modificari vor afecta cu incetul si organismele umane .dupa voi cea mai grava boala din america care este obezitatea , credeti ca nu are nici o legatura cu consumul ogm??? rusineee.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu OGMurilor ! (Duminică, 11 mai 2008, 15:40)

    AntiOGM [anonim]

    Fermierii ar tb sa aiba amenzi babane daca nu scot culturile de urgentza.

    1) daca aceste OGMuri intoxica insectele , ele intoxica si organismele noastre => e urgent sa fie interzise

    2) ele contamineaza si culturile alaturate !

    3) cum de noi nu avem si fermieri responsabili
    are sa militeze contra acestor OGMuri ????
    Ei exista in toate tzarile normale.

    Cautati pe Google OGM, Monsantos si vedeti
    care e adevarul, ca interese financiare sunt in joc, de ce ni se impun acest otravuri.

    http://www.stop-monsanto.qsdf.org/
  • +1 (3 voturi)    
    nu taranii (Duminică, 11 mai 2008, 18:06)

    adrian d. [anonim]

    nu taranii protesteaza, ci marii arendasi din agricultura, marii smecheri ce scot profituri uriase, in timp ce adevaratii fermieri, cei mici, sunt tinuti la cozi imense ca sa li se dea niste maruntis. e o mare bataie de joc ce se intampla in agricultura.
  • -1 (1 vot)    
    articol din fir (Duminică, 11 mai 2008, 18:19)

    cristian [anonim]

    unu la mana pe cine reprezinta lapar asta? ma indoiesc ca in contextul agriculturii din romania are vreo relevanta. dupa este dezvoltat se vede ca nimeni nu este decat publictate impinsa prin bbc, rador. chestia e ca toate alimentele modificate genetic sunt preponderent de provenienta americana, ei sunt pusi pe fapte mari cu a modifica genetic tot ce pica in mana. nu ca am avea noi nevoie in romania de semintele lor ca doar la noi traia lumea cand continentul american nu era ocupat de imigrantii europeni.
    parerea mea e ca astia fac iarasi experimente cu noi, ca asa fac mereu, gasesc vreo tara unde pot experimenta in voie toate traznaile care le trec prin cap( gen economie de piata, neo-liberalism etc etc)
    tare ar fi bine sa mancam noi ce avem pe aici si sa manance ei ce modifica pe la ei.
    ca or amanat astia decizia , mi se pare normal, asteapta sa vada ce comisione au de primit de la americani, ca de obicei ...
  • +1 (1 vot)    
    SA-I LASE SA PRODUCA .. (Duminică, 11 mai 2008, 21:48)

    yo [anonim]

    DAR SA-I OBLIGE SA PUNA PE ETICHETA FAPTUL CA E OMG .. SI LA ANIMALE LA FEL .. CA A FOST HRANIT CU OMG.. SI SA VEDEM CINE O SA CUMPERE ..SI ASTA NU NUMAI LA PORUMB.. MAI BINE RABD FOAME DECAT ASA CEVA!!
  • 0 (0 voturi)    
    Nice try!!!! (Luni, 12 mai 2008, 0:39)

    adrianio [anonim]

    Cu cat o fi fost mituita conducerea ligii LAPAR sa protesteze???? Probabil ca este vorba de o mita superconsiderabila!!! Si tot probabil ca nu se vor opri cu mituirea la nivelul acesta!
  • 0 (0 voturi)    
    LOBBY IEFTIN (Luni, 12 mai 2008, 8:45)

    sand [anonim]

    IARA O PUS AMERICANII PE GAZETARI SA FACA LOBBY IEFTIN.
    rusine hotnews
  • +1 (1 vot)    
    sa se interzica prin lege modificarea genetica (Luni, 12 mai 2008, 16:32)

    UuMw09Y [anonim]

    ... cu controale si amenzi usturatoare - si n-o sa mai aiba curajul nici un fermier sa ceara asemenea ineptie. Nu exista nici un fel de argument pentru porcaria asta. Mai bine tinem post negru mai des decat sa ne imbolnavim de cancer. Daca oamenii astia nu au minte si nici un fel de educatie elementara despre ce e sanatos si ce nu - s-au gandit ca daca "sunt multi" o sa puna ei presiune "unde trebuie" sa le aprobe sa ne otraveasca pe toti . Noi suntem si mai multi si nu vom cumpara nimic. O sa mucegaiasca si o sa putrezeasca toate gunoaiele lor modificate genetic pe tarabe si o sa fie nevoiti sa le duca la incinerat in 2-3 zile ca mai mult nu rezista spurcaciunile acelea denaturate. Si care dintre fermieri se incapataneaza - ar trebui declarat iresponsabil pentru a presta aceasta activitate - si sa i se interzica sa cultive pamantul pentru a vinde.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by