General Electric a anuntat vineri ca ar putea vinde sau separa divizia de aparatura electrocasnica, in scopul de a-si reduce expunerea la problemele pietei imobiliare din Statele Unite, potrivit Reuters. Reprezentantii GE au declarat ca sunt analizate mai multe "optiuni strategice", printre care formarea unui parteneriat, separarea de companie sau chiar vanzarea.

Aceasta divizie, care produce masini de spalat vase si frigidere, este o afacere relativ mica pentru a doua mare companie americana in functie de capitalizarea de piata. Anul trecut, divizia de aparatura electrocasnica a generat aproape 4% din veniturile de 173 miliarde de dolari ale General Electric.

Grupul este al doilea mare producator american de electrocasnice, dupa Whirlpool, face fata unei concurente in crestere din partea unor companii asiatice, printre care LG Electronics din Coreea de Sud si Haier Group din China.

Conglomeratul american a vandut mai multe divizii in ultimii ani, care generau venituri de 50 miliarde de euro, pentru a se debarasa de afacerile cu o dezvoltare lenta sau care activau pe segmente volatile ale pietei.

Analistii sunt de parere ca vanzarea acestei divizii ar putea fi dificila, avand in vedere problemele de pe pietele de creditare. "O vanzare in conditiile actuale de pe piata electrocasnicelor, cele mai dificile din ultimii 25 de ani, pune in pericol valoarea investitiilor actionarilor", a declarat Jeffrey Sprague, analist la Citigroup.

Renuntarea la acest brand ar putea repreznta un risc pentru GE. Grupul obtine venituri mai mari din vanzarile de motoare pentru avioane si din activitati financiare decat din comercializarea masinilor de spalat vase si a becurilor, dar brandul electrocasnicelor este mult mai cunoscut printre consumatorii americani. O eventuala scadere a calitatii produselor ar putea afecta brandul GE, chiar daca acesta nu mai fabrica produsele respective.