Razboiul producatori-hipermarketuri se muta la tribunal

Selgros, Metro, Mega Image sau Carrefour sunt chemate in instanta pentru a-si plati datoriile

de Attila Biro     HotNews.ro
Miercuri, 28 mai 2008, 17:51 Economie | Companii


Cazul Toneli-Metro nu este singular in Romania si pare sa fie unul dintre episoadele razboiului dintre producatori si lanturile de hipermarketuri. Companii precum Selgros, Mega Image, Carrefour sau Altex au fost chemate in instanta de catre producatori, care incearca sa isi recupereze datorii de milioane de euro. Reprezentantii producatorilor sustin ca marii retaileri nu isi platesc producatorii pentru ca folosesc banii pentru speculatii financiare. De cealalta parte, producatorii apeleaza la instanta doar in cazuri extreme deoarece se tem ca vor ramane fara comenzi din partea lanturilor de hipermarketuri.

Un exemplu asemantor litigiului Toneli-Metro este si procesul dintre compania Rio Bucovina si Carrefour Romania. In acest caz distribuitorul, Rio Bucovina, care pe anul trecut a raportat o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, a actionat in instanta Carrefour pentru o presupusa datorie de aproape 140 000 de euro. “Carrefour a refuzat luni de zile plata acestei sume, astfel incat am considerat ca singura solutie pentru recuperarea datoriei este sa ii actionam in instanta”, a explicat Raluca Andronache, consilierul juridic al Rio Bucovina. Procesul este in acest moment pe rolul Tribunalului Bucuresti.

Producatorii cer falimentul sau recurg la somatii de plata

Pentru a-si recupera datoriile, producatorii (in special din domeniul alimentatiei) au ales doua cai: solicitarea in instanta a falimentului (cazul Toneli-Metro) sau somatiile de plata. Alte procese de faliment au mai fost inregistrate si in tara:

  • Retailerul Mega Image, membra a Delhaize Group, este chemat in instanta intr-un proces in care BMS Comert solicita falimentul lantului de supermarketului pentru a recupera o datorie.
  • Compania Contfin Liquidation a cerut falimentul Selgros pentru neplata unor datorii. Procesul judecat la Brasov a fost castigat de catra Selgros. 
  • La Piatra Neamt, Austral Trade a chemat in instanta Altex pentru neplata unor datorii. Procesul se judeca pe fond la Judecatoria Piatra-Neamt

Sorin Minea, presedintele Romalimenta, Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara, a explicat pentru HotNews.ro de ce retaileri din Romania nu isi onoreaza la timp contractele cu furnizorii. “Sunt situatii in care, ca producator, astepti luni de zile dupa bani. Pentru retailer este cel mai profitabil credit. Sa ne gandim ca se strange o suma de 5 milioane de euro, bani care trebuie platiti catre producatori; acesti bani sunt tinuti in conturi o luna sau doua. Profiturile sunt imense si intra in buzunarul conducerii acesor lanturi de magazine”, a explicat Sorin Minea.  

De asemenea, presedintele Romalimenta sustine ca uneori retaileri nu platesc producatorii si utilizeaza banii pentru a face specula. “De exemplu, daca sa zicem ca leul trece printr-o perioada de depreciere, hipermarketurile tin banii in conturi si cumpara valuta, dupa care, cand leul revine, o convertesc”, a mai explicat presedintele Romalimenta. Sorin Minea afirma ca si el, in calitate de distribuitor, are un proces cu Selgros. “Au o datorie de 170 000 de lei. Abia dupa ce am deschis proces au inceput sa plateasca. Aceasta este singura solutie pentru a recupera datoriile, cel putin acum”, a mai declarat Minea.

De ce isi permit retailerii sa nu plateasca

Potrivit presedintelui Romalimenta, lanturile de hipermarketuri au impus pe piata contracte extrem de paguboase pentru producatori. “In contractele incheiate cu producatorii, hipermarketurile au impus clauze cu penalitati in cazul in care nu livrezi marfa la timp sau cantitatea solicitata, dar nu sunt clauze pentru intarzierea platii. Eu, de exemplu, am incercat sa impun o clauza de acest gen si mi s-a aruncat contractul in fata”, a declarat Sorin Minea.

El a mai explicat ca inainte de a ajunge in instanta pentru a-si recupera banii, un producator este obligat sa participe la o conciliere cu lantul de hipermarketuri. “Aici de multe ori se ajunge la discutii de genul, da avem o datorie la tine de 1,7 miliarde, dar iti platim peste o luna un miliard, pentru ca 300 de milioane a fost retur, nu am vandut marfa, mai sunt taxele de raft. Problema este la producatorii mai mici, pentru care poate 30-40 mii de euro reprezinta veniturile pe o saptamana”, a mai declarat Minea. Presedintele Romaliment a mai explicat ca multi dintre producatori accepta acesta situatie pentru ca odata ce intra in conflict cu un lant de magazine risca sa ramana cu marfa in depozite.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10122 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Carrefour (Miercuri, 28 mai 2008, 18:51)

    adi [anonim]

    Cei din contabilitatea Carrefour sunt slab pregatiti iar facturile primite de Carrefour de la furnizori nu se platesc la timp; invoca tot felul de tertipuri, exact asa cum se specifica in acest articol (retur, nu s-a facut factura storno, nu au primit factura //desi ea se afla la magazinul x). Mai mult, beneficiaza de tot felul de discount-uri de la furnizorii lor legate de cifra de afaceri, discounturi pt promotii - deschidere de magazine, discounturi pt Trimestru, discount Anual etc ca te doare capul !
    Ei stiu doar sa ceara iar daca nu accepti, te trateaza cu indiferenta, deoarece sunt constienti ca reprezinta o forta pe partea de vanzari, prin magazinele lor.
    Ar trebui ca statul sa se implice si sa ia masuri, sa faca ordine in aceste contracte prin care ei nu iti dau de ales.
    De-a lungul timpului, multe companii au incercat sa faca un monopol in varii domenii. Statele in care aceste companii activeaza, au luat masuri, le-au adus cu picioarele pe pamant. Dau exemplu marea companie Standard Oil, din America, care a fost sparta in actualele Exxon Mobile, Connoco Philips,, Chevron etc pe motiv de ingradire a comertului.

    Aviz Carrefour, Metro si celorlalte !
    • 0 (0 voturi)    
      Articol din categoria copy-paste (Miercuri, 28 mai 2008, 22:51)

      Hatmanul Arbore [anonim] i-a raspuns lui adi

      Asta miroase a comunicat venit pe fax la redactie de la Romalimenta.

      Iar dom' redactor a zis, ca sa mai ponteze si el si a facut copy-paste.

      Macar daca avea curiozitatea sa intrebe in stanga si in dreapta, la vreun tribunal despre statisticile din tribunalele comerciale,

      Noooo, lasati ca dom' Comanescu plateste la numar de semne, ca pe vremuri, noi sa fim sanatosi.
    • 0 (0 voturi)    
      cei din contabilitatea Carrefour (Joi, 29 mai 2008, 9:37)

      irina [anonim] i-a raspuns lui adi

      am avut o amica angajata pe post de contabil la Carrefour - a plecat dupa o luna de munca infernala in care a slabit 10 kg (si clar nu era cazul ca ea sa mai slabeasca) si ajunsese sa arate ca un strigoi pt ca acolo nu erau oameni suficienti
  • 0 (2 voturi)    
    Jos cu hipermarketurile (Miercuri, 28 mai 2008, 18:56)

    manufacturier [anonim]

    Da foarte bine jos cu marile hipermarketuri...
    Ne-au sufocat orasu' si pe deasupra ii sufoca si pe micii producatori cu toate marfurile lor importate sau de pe unde le-or lua...
    • -2 (2 voturi)    
      ete scart ! (Miercuri, 28 mai 2008, 22:48)

      Manager [anonim] i-a raspuns lui manufacturier

      Lasa manufacturierule, ca e mai bine acu' 4-5 ani cand stateau chiescarii cu caciula in mana la poarta fabriciilor, iar directorii-contabilii-portarii, ma rog toata linia cerea spaga pentru o semnatura.

      Daca esti un mic producator, pune mana si fa produse performante, nu mai copia in stanga dreapta, da acolo un salariu mai mare la oameni si mai lasa cumparatura de Mertzan de anul asta.
      • -1 (1 vot)    
        Ptr. Managerul de carton (Joi, 29 mai 2008, 8:29)

        Eclesiastul [anonim] i-a raspuns lui Manager

        Bah da' tu esti chiar nesimtit! Refuz ssa cred ca este ok sa platesc pentru produse de larg consum mai mult in Romania decat in Franta, Belgia, Olanda, Germania.... Ce v-as urechea eu nitel pe managerii astia de carton...
        • -1 (1 vot)    
          Eh, atunci importam (Joi, 29 mai 2008, 9:00)

          Managerul din nou :) [anonim] i-a raspuns lui Eclesiastul

          Daca nu putem avea mai ieftin si de calitate, solutia e simpla. Avem cel putin 26 de tari pentru care nu platim taxe vamale.
  • -1 (1 vot)    
    sa fie sa nu fie (Miercuri, 28 mai 2008, 20:39)

    ala [anonim]

    poate ai dreptate poate nu. ai lucrat cumva in cadrul carrefour sa vezi care e treaba? nu cred. nu apar pe nimeni dar dak nu esti in domeniu mai bine stai in banca ta.

    din punctul meu de vedere.....cei care conduc in romania toate lanturile de hipermarketuri sunt mici copii pt ca in spatele lor sunt companii multinationale si oameni influenti si cu bani, nu oricine.
    si aici doar statul poate face ceva.

    manufacturierule.....micii producatori ne`au jacmanit si inca ne jacmanesc la preturi. au adaos foarte mare.
    cumpara o sticla de suc la 2l cu 3-3,3 lei si o vand cu 4,2-4,6

    pt consumatori e mai bine cu supermarketuri....si cred ca aia sunt majoritari in romania

    Cheers
    • 0 (0 voturi)    
      o mica problema (Miercuri, 28 mai 2008, 22:10)

      Mihai D. [anonim] i-a raspuns lui ala

      Am o singura problema cu ceea ce zici tu: practica anti-concurentiala care impune producatorilor sa NU vanda la altii cu preturi mai mici - i.e. magazinul de cartier nu poate intra in competitie cu un ados comercial oficial de 5% "al lantului" ca da faliment. Pe de alta parte, lantul de magazine nu traieste din asta, ci din intarzierea platilor si taxele de marketing, ceea ce un cartierist nu poate sa faca.
    • 0 (0 voturi)    
      Varza din capul tau (Joi, 29 mai 2008, 9:33)

      aac [utilizator] i-a raspuns lui ala

      da-i-o inapoi celui care ti-a vindut-o. Din punctul tau de vedere trebuie sa stii ca micii producatori nu cumpara ca sa vinda mai scump. Ei "produc" si apoi vind produsul.
      Mama ei de logica si datul cu parerea aiurea!

      Hipermarket-urile sint o belea pe capul nostru. Te fura la bani in mod organizat. Dupa ce au omorit toti micii retaileri isi fac monopolul lor de preturi (deja dicteaza preturile) si cind statul si politia se baga-n iei isi iau jucariile si pleaca lasindu-ne in ... koor-ul gol.

      Majoritatea preturilor sint mai mari decit in tarile UE.
      • 0 (0 voturi)    
        Trombon de carnatzar (Joi, 29 mai 2008, 10:22)

        Felia de salam [anonim] i-a raspuns lui aac

        Lasa, ca s-au trezit carnatzarii sa spuna ca scumpesc - toti pe linie - cu 15-20%.

        Ce sa spun, cumpara scump si vand scump.

        Putem vorbi cat vreti despre painari, laptari si compania.

        NU vreau sa ma gandesc la laptari cate mizerii fac cu producatorii de lapte.

        Si se mai ascund apoi sub fusta sindicatului, ceata vitejlor.
  • -1 (1 vot)    
    vai de noi (Miercuri, 28 mai 2008, 23:47)

    VASI [anonim]

    Am devenit prea comozi si ne facem cumparaturile in supermarketuri unde preturile daca va uitati sant la fel ca si la magazinele de cartier.Diferenta este ca la supermarketuri caruciorul este atat de mare ancat chiar daca il umpli pe un sfert si tot lasi acolo cateva sute de lei.
  • 0 (0 voturi)    
    Varietatea de produse (Joi, 29 mai 2008, 7:12)

    Stoewer [anonim]

    Prin politica lor pe termen scurt, Hypermarketurile nu vad consecintele pe termen ceva mai lung. Dispare varietatea de produse din raft, argumentul principal (pe langa pret) pentru care au cumparatori. De exemplu Selgros in Iasi are o oferta de produse mult inferioara celei de anul trecut. Poate asa se explica ca mai intotdeauna sunt foarte putini clienti? La Kaufland acele cartonase cu "Produs epuizat, ne scuzam pentru blablabla" sunt omniprezente. Mult laudatul Carrefour, daca il iei la bani marunti, are o oferta foarte subtirica la produse alimentare. De cand cu concurenta, Metro insa si-a revenit din acest punct de vedere.

    Oricum, referitor la paleta de produse, suntem inca prea departe de cele din Germania si Franta.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa este (Joi, 29 mai 2008, 9:06)

      Jones [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      La produse intr-adevar, stam subtirel, ar putea fi si o problema legata de puterea de cumparare. In egala masura, nu renteaza nimanui sa tina produse pe raft, acestea sa nu se vanda.

      Practic, cu cat gamele sunt mai extinse, cu atat scad vanzarile per articol (de exemplu - maresti gama de salamuri, cifra de afaceri pe total categorie salam creste infim si se repartizeaza pe mai multe produse, Vanzarile per producator scad, de fapt, si atunci striga lumea ca nu face vanzari si ca se omoara concurenta.

      Cartonasele cu "produs epuizat" se pun pentru situatiile in care
      - ori produsul s-a vandut foarte bine (bravo pentru producator & comersant)
      - ori producatoru/furnizorul nu a livrat (si atunci este din vina lui). Ar trebui sa se scrie in aceasta situatie si numele furnizorului pe cartonase, macar asa sa aiba parte de putin publicitate.
      • 0 (0 voturi)    
        nu este asa (Joi, 29 mai 2008, 11:06)

        george [anonim] i-a raspuns lui Jones

        Jones, te faci ca nu stii.
        "Produs Epuizat" mai are doua motive.
        - A santajat hypermarketul producatorul ca o vrea si pe mama si pe tatal lui si in final l-a inchis la comanda si livrare. Dupa , se pune totul in carca producatorului
        - Depozitele centrale nu livreaza marfa in mai mult de 70% din situatiile de lipsa stoc.

        Concluzia este simpla, incompetentele comune, dar si lipsa de flexibilitate a comerciantului ( hypermarketului) aduc prejudicii consumatorului , pe care in special hypermarketul, nu da doi bani. Declarat !
  • 0 (0 voturi)    
    producatorii (Joi, 29 mai 2008, 10:11)

    kid [anonim]

    Eu nu inteleg cum se poate in .ro ca un producator (care are marfa si o poate vinde oricui altcuiva) poate sa fie sicanat astfel de un distribuitor (care pina la urma ia marfa de la producator si o vinde mai departe cu un adaos ca sa-i ramina si lui ceva).

    Din cite inteleg, marii distrubuitori si retaileri se comporta ciudat nu doar cu unul sau doi producatori, ci cu toti furnizorii pe care ii au. Tuturor le platesc cu intirziere si le fac tot felul de mizerii.

    Ce ii opreste pe producatori sa se asocieze si sa-si faca propria distributie, astfel sarind peste intermediar?
    Ce ii opreste pe producatori sa se asocieze (din nou) si in mod unitar sa-si rezilieze toti contractele cu respectivul lant de hypermarket-uri ?
    Ce ii opreste pe producatori sa se sincronizeze si sa initieze in instanta (toti deodata) procedura de faliment pentru un lant de hypermarket-uri fiindca au de recuperat sume de la respectivul lant de hypermarket-uri. Nu cred ca este momentan pe piata un hypermarket care sa-si permita sa faca fata la un volum atit de mare de plati simultane => incapacitate de plata => sansele de a scoate de pe piata respectivul lant de magazine sunt foarte mari.

    Exemplele cred ca ar putea continua.

    Cei care zic ca hypermarketurile sint puternice fiindca au bani ii rog sa nu uite ca mare parte din bani ii au fiindca nu i-au platit la producatori si furnizori.
  • -1 (1 vot)    
    Pentru Jos cu hipermarketurile (Joi, 29 mai 2008, 10:11)

    Silviu [anonim]

    O deportare in Coreea de Nord ar rezolva problema dvs. Acolo nu va sufoca nici un hypermarket, sunt spatii largi si nu se importa nimic.
    • +1 (1 vot)    
      Tot pentru kid (= un carnatzar) (Joi, 29 mai 2008, 10:24)

      Berlusconi [anonim] i-a raspuns lui Silviu

      Asa v-ati putea intoarce (sau daca nu ati cunoscu acea perioada - veti cunoaste) vremurile in care exista doar Alimentara, carnatzii se dadeau doar pe sub mana si pe relatii (la partid), iar producatorii invarteau spagile.
      • 0 (0 voturi)    
        carnatzar ? (Joi, 29 mai 2008, 11:13)

        kid [anonim] i-a raspuns lui Berlusconi

        Cunosc respectiva perioada, insa nu vad ce are de a face una cu alta ?

        De ce sa platesc un pret mai mare pe un aliment fiindca producatorul, din cauza unui intermediar, are cheltuieli mai mari cu rambursarea creditului facut pentru a-si mari productia ?

        De ce sa fie producatorul local descurajat sa mai produca din cauza unui intermediar ?

        De ce sa vina un intermediar si sa impuna pretul cu care un producator sa vinda marfa ?

        Pina la urma producatorul e singurul care poate sa decida cit sa ceara pe marfa sa. Piata/consumatorul trebuie sa decida daca respectivul pret este acceptabil sau nu.
        In nici un caz NU intermediarul este acela care trebuie sa impuna pretul de pe piata (prin taxe de rafturi si alte mizerii) iar atit producatorul cit si consumatorul sa accepte.

        Comertul inseamna sa CUMPERI o marfa si sa o si PLATESTI la timp si integral. Nu inseamna sa iei in gestiune marfa altuia, nu o platesti, o tii in depozite pina expira si pe urma ii faci retur.

        Mai ales la produse perisabile.
      • 0 (0 voturi)    
        pt berlusconi, batranelul. (Joi, 29 mai 2008, 11:25)

        george [anonim] i-a raspuns lui Berlusconi

        Draga Berlusconi, comertul civilizat se intampla oricum. Poate ai tu ceva sechele din trecutul comunist pe care nu le ignora. Astazi, retailistii invart spagile, iar carnatii se vand peste tejghea in conditii in care tot retailistii castiga mai mult decat producatorii, consumatorii si furnizorii de materie prima.
        Al naibii, batranel !
  • +1 (1 vot)    
    Taoata tiganeala asta nu este in favoarea consumat (Joi, 29 mai 2008, 10:27)

    Consumatoru de rand! [anonim]

    Taoata tiganeala asta nu este in favoarea consumatorului ci este bataia pe cine ia profitul, cu durere in cot la consumator!

    Este un fapt bine stiut ca marii retaileri fac speculatii financiare!

    Problema reala este ca productorii sunt foarte ineficienti si din vari motive(materie prima/energie scumpa zic ei) reusesc sa produca marfa foarte foarte scumpa!
    pe cand este doar proasta gestiune si calicia de a se inbogatii peste noapte! Lipsa subventii etc!

    Problema reala este ca majoritatea produselor de baza sunt la fel de scumpe ca in europa! In austria iaurtul si oule sunt mai ieftine! De fructe si legume sa nu mai zic!

    Senzatia populatiei ca ia ieftin de la Hypermarket-uri in special Carefour este falsa pentru ca de obiciei marfa este de o calitate inferioara si varietate foarte mica!!
    In zona de legume/fructe arata ca la groapa de gunoi!!!!!

    Hypermarketurile si companiile care le detiin au un singur scop! Sa faca profit cat mai mare!!!!! Nu au nici o datorie civica fata de nimeni!!!! Asa ca numai noi oamenii/consumatorul putem forta sa schime ceva!!!

    Dar pana cand dam buluc si ne batem sa cumparam in disperare marfa proasta si scumpa nu se va schimba nimic! E la fel si la banci etc!

    Romanul este prost si fudul!
    • 0 (0 voturi)    
      Ca bine zici.... (Joi, 29 mai 2008, 11:42)

      B [anonim] i-a raspuns lui Consumatoru de rand!

      Pana cand vom incepe sa mai si gandim si sa penalizam hypermarketurile prin alegerea de a numai cumpara de la ele o sa se schimbe ceva... Daca nu va plac produsele proaste si scumpe de ce va inghesuiti oameni buni sa cumparati de la ei? Exista inca magazine de cartier... si acum s-au mai civilizat de cand nu mai fac ele legea pentru ca incearca sa supravietuiasca!
    • 0 (0 voturi)    
      hypermarketuri/organic (Joi, 29 mai 2008, 12:18)

      duda [anonim] i-a raspuns lui Consumatoru de rand!

      eu traiesc in cehia.nu e o piata deschis in toata praga. numai hypermarketuri. mancarea are o calitate mai putin decat indoielnica in hypermarketuri da n-ai de unde alege.si atunci ce faci ?cumperi "organic" .asa s-a ajuns in toata europa.micii producatori cu marfa de calitate au fost scosi de pe piata de mult si lumea plateste dublu pt aceeasi marfa pe care acu 10 ani o lua mai ieftin decat la hypermarket.de ce? ca statul a permis asta. rezultatul ? ajungem toti obezi si bolnavi de cancer si alte prostii sau dam un car de bani ca sa mancam sanatos. tineti cu dintii de micile magazine si micii producatori din romania ca inca mai avem o sansa acolo, altfel o sa se ajunga ca aici si ca in majoritatea tarilor din UE. si sa vedeti ce frumos e sa dai gramada de bani pe organic, si sa iti aduci aminte cu melancolie cum era pe vremuri cand mergeai la piata si gaseai marfa sanatoasa de la tarani nu plasticuri si euri de la tesco si altii ca ei. si inca una. astia au toti conturi off-shore. adica oameni buni vin si fura de rup si nu platesc taxe la stat. bagati-le bani in buzunar si cumparati de la ei sa vedeti cum se va ajunge si in romania si ce o sa mai plangeti dupa pietele comuniste unde te fura taranu la kil da macar mancai cartof cartof si rosie rosie nu surogat.
      • 0 (0 voturi)    
        Surogate :) (Joi, 29 mai 2008, 14:13)

        Velicu [anonim] i-a raspuns lui duda

        Ultima fraza e tare. "te fura taranul la kil, dar rosia e rosie". Tot hotila noastra, stramoseasca e mai sanatoasa. E mai rusinos sa ai o banuiala ca te-ar putea tepui un retailer strain, dar la romanashii nostri stam si tragem ponoase.

        Problema mare nu e cu legumicultorii, ci cu laptarii, vinarii si mezelarii din ce vad.
        Si aici sa imi arati voi care din laptari zic ca laptele e lapte, vinul vin (fara dealurile chimiei) si carnatzul fara E-uri si apa, ca sa stiu sa cumpar si io de la cine trebuie.
  • 0 (0 voturi)    
    Nesimtire la Carrefour (Joi, 29 mai 2008, 11:19)

    george [anonim]

    Oricum, un lucru este cert din punctul de vedere al consumatorului final. Retailistii simt o durere puternica in dos pentru consumatori. Preturile mai mici pot fi datorita concurentei intre lanturile de magazine. In rest, bataie de joc.
    Eu am facut cumparaturi la Carrefour Orhideea de 4,5 milioane vineri. La ora 21, cand am plecat trebuia sa primesc si o gratuitate anuntata in promotie in revista. M-au tinut 30 minute, sa-mi spuna ca fetele X au plecat acasa si sa vin maine( ca si cum numai asta aveam de facut). Daca nu, un anume Liviu Stanciu, sef de nustiuce- un scamator imbracat ca un muncitor si cu figura pe potriva- imi zice ca sa-mi vad de treaba mea, ca nu-l intereseaza ca am cumparat in magazin si ca pot sa fac ce vreau. Am plecat umilit pe banii mei, de un guster care tinea locul sefului de magazin, dar care mi-a lasat impresia ca am discutat cu un lucrator comercial. Jenant ! Pai oameni ca asta, lupta pentru interesele mele de consumator si are grija sa fiu multumit? Eu nu mai calc impreuna cu familia mea in Carrefour. Le-am interzis.
  • 0 (0 voturi)    
    eu sunt mic, tu fa-ma mare ! (Joi, 29 mai 2008, 12:31)

    TRUBADUR [anonim]

    La teorie suntem buni !
    Ca mic "buticar". ma doare faptul ca nu putem cumpara marfa la acelasi pret cu retailerii mari. Atunci noi, magazinele de cartier, am avea preturi mai mici decat ei ! GARANTAT !!! Dar noi cumparam de la furnizori LA PRETUL LA CARE VAND HYPERMARKETURILE +adaosul nostru si ajungem sa nu mai putem investi in extindere sau consolidare si sa ne rada clientii in nas ca suntem scumpi si zgarciti.
    Referitor la taxe... da, exista si le-am primit si eu, fara sa le cer. Dupa ce am renovat si extins magazinul, multi furnizori au veni si mi-au oferit reduceri pentru plasari, vitrine...etc. Ele iti permit astfel sa scazi adaosul . Unele dintre ele sunt chiar...imense pentru un magazin mic ca al meu, DE MII DE EURO PE AN ! Ne imaginam atunci ce este la hypermarketuri ???!!!
    qued
  • 0 (0 voturi)    
    traim intr-o tara libera (Joi, 29 mai 2008, 17:07)

    bombonica [anonim]

    Va balacariti degeaba. Producatorii au libertatea de a comercializa sau nu prin intermediul marilor comercianti, de a semna sau nu un contract cu acestia. In cele mai multe cazuri, producatorii merg si depun oferte si cereri de colaborare de fiecare data cand se anunta vreo "lansare" de "hypermarket" in piata. Iar daca din motive obiective comerciantul nu "il listeaza", spun ca acolo se intra numai pe spaga!... In cazul in care nu lucrati la producator sau la comerciant, nu are rost sa va exprimati, multumiti-va sa fiti comozi in continuare si sa umpleti cosul la hypermarket. Daca preturile sunt aceleasi ca la magazinul de cartier, cumparati de acolo, acestia sunt alimentati de distributia directa, nu de hypermarketuri. Succes la barfa si la facut valuri, ca asta e meseria de baza a romanului: barfologia!
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia (Joi, 29 mai 2008, 20:04)

    John Doe [anonim]

    Solutia la asta un lant de magazine care are in spate propria productie. Exemplu concret: lantul de magazine Aldi din Germania.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by