Actionarii companiei britanice de cercetare de piata Taylor Nelson Sofres (TNS) au fost de acord sa fuzioneze cu societatea germana GfK, ceea ce va duce la aparitia celui de-al doilea grup de cercetare de piata din lume, din punct de vedere al veniturilor, potrivit Bloomberg. Noul grup va fi redenumit GfK-TNS si va fi condus de David Lowden, actualul director executiv al TNS.

Potrivit acordului dintre cele doua parti, actionarii GfK si TNS vor detine cate jumatate din noua entitate. Intr-un comunicat al celor doua companii se arata ca fuziunea va duce la economii anuale de 97 milioane de euro, pana la finele celui de-al treilea an de dupa finalizarea fuziunii.

Acest anunt ar putea declansa o preluare ostila a TNS de catre grupului de comunicare WPP, dupa ce acesta a inaintat in luna mai doua oferte de preluare in valoare de 948 milioane de lire, si respectiv 996 milioane de lire care au fost refuzate. Consiliul de administratie al TNS a declarat ca ofertele inaintata de WPP au fost refuzate in unanimitate, deoarece acestea au subevaluat compania.

Oficialii companiilor de studii de piata TNS si GfK au anuntat demararea discutiilor in vederea fuzionarii la sfarsitul lunii aprilie.

Cele doua companii au inregistrat anul trecut venituri combinate de 3,9 miliarde de dolari, in vreme ce Nielsen, cel mai mare grup de cercetare la nivel global, a consemnat venituri de 4,7 miliarde de dolari.

Dupa anuntarea fuziunii, actiunile GfK au urcat cu 11% la Bursa din Frankfurt, iar cele ale Taylor Nelson s-au apreciat cu 0,5% pe piata londoneza. Titlurile TNS au crescut cu aproximativ 20% din 4 mai, data la care a primit prima oferta de la WPP.

Reprezentantii GfK au declarat in data de 9 mai ca angajatii nu ar trebui sa se teama de o eventuala fuziune cu Taylor Nelson, numarul posturilor care urmeaza a fi restructurate urmand a fi relativ mic. Cele doua companii au in prezent aproape 24.000 de angajati.

GfK Group este cea mai mare companie de studii de piata din Germania si a cincea din lume. Infiintata in 1934, cu sediul in Nurenberg, detine 115 de companii operatoare si are circa 9.000 de angajati. GfK efectueaza studii de piata in media, piata farmaceutica, software de divertisment, vanzari cu amanuntul, bunuri durabile, industria auto, industria serviciilor, energie si textile.

Grupul TNS, infiintat in 1960 in Statele Unite ale Americii, se afla pe locul 3 mondial in domeniul cercetarilor de piata. Compania are birouri in 80 de tari si 15.000 de angajati permanenti la nivel global. TNS ofera studii de piata in bunurile de consum, servicii de sanatate, media, politic si social, tehnologie, finante si industria auto.

In Romania, GfK este prezenta din anul 1996. TNS este prezent la nivel local prin TNS CSOP, care a fost infiintata in 1993. Pe piata locala, cele doua companii au interactionat cel mai mult pe piata audiovizuala, TNS-AGB masurand pana anul trecut audientele TV, care de anul asta sunt masurate de GfK.