Activision si Vivendi, doi dintre cei mai mari creatori de jocuri video, au fuzionat si au format un singur gigant: Activision Blizzard. Noua companie isi propune sa atace dominanta Electronic Arts pe piata si sa devina cel mai mare creator de jocuri video, informeaza The Guardian.

Activision, cu sediul central in Santa Monica, e renumit pentru jocurile sale ca "Guitar Hero" sau seria "SpiderMan", iar Vivendi Games este celebru prin studioul sau Blizzard, creatorul "StarCraft" si "World of WarCraft", jucat de peste 10 milioane de persoane.

Activision Blizzard are ca tinta sa devina cel mai mare si profitabil creator de jocuri din lume, iar analistii preconizeaza profituri de peste 1 miliard de dolari in primul an.

Noua companie vine sa rivalizeze gigantul Electronic Arts, creator a unor jocuri care se bucura de un real succes, ca "The Sims" sau seria "FIFA", si sa o intreaca la venituri anuale cu peste 2 miliarde de dolari, scrie The Guardian.

"Activision e lider pe piata jocurilor de consola si Vivendi conduce pe piata jocurilor PC. Impreuna vom fi si mai puternici", a declarat jean-Bernard Levy, directorul executiv al Vivendi.

Desi Vivendi va detin 52% din actiunile noii companii, aceasta a renuntat la numele sau si a decis sa foloseasca in titulatura mult mai celebrul nume al subsidiarului sau: Blizzard.