Consiliul Concurentei a autorizat preluarea companiilor Efect Media, Outdoor Media si Communications Media, ce activeaza pe piata publicitatii exterioare (outdoor), de catre Affichage Romania, parte a grupului elvetian Affichage Holding, se arata intr-un comunicat al institutiei. Autoritatea de concurenta a stabilit ca prin aceasta operatiune nu se creeaza sau consolideaza o pozitie dominanta pe piata.

"In vederea stabilirii compatibilitatii concentrarii economice cu un mediu concurential normal, autoritatea de concurenta a analizat operatiunea notificata, in conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea concentrarilor economice, constatandu-se ca prin aceasta operatiune nu se creeaza sau consolideaza o pozitie dominanta pe piata relevanta", se mai arata in comunicat.

Potrivit Legii concurentei, sunt supuse controlului si trebuie notificate Consiliului Concurentei, pentru analiza compatibilitatii lor cu un mediu concurential normal, operatiunile de concentrare economica ce depasesc pragurile valorice prevazute in acest act normativ.

Acestea sunt indeplinite daca cifra de afaceri cumulata a agentilor economici implicati intr-o operatiune de concentrare economica depaseste echivalentul in lei a zece milioane de euro si exista cel putin doi agenti economici implicati in operatiune care sa realizeze pe teritoriul Romaniei, fiecare in parte, o cifra de afaceri mai mare decat echivalentul in lei a patru milioane de euro.

Affichage Romania este o societate membra a grupului de firme elevetian Affichage Holding, activa pe piata de publicitate outdoor din Romania.