Compania germana de cercetare de piata GfK a anuntat miercuri ca a renuntat la planul sau de a prelua rivalul britanic Taylor Nelson Sofres, dupa ce a ajuns la concluzia ca nu poate face o oferta "suficient de convingatoare", potrivit International Herald Tribune. GfK a mai anuntat ca ia in considerare lansarea unei oferte de preluare in numerar pentru TNS, dupa ce firma de publicitate WPP Group a facut luna trecuta o oferta ostila de preluare adresata direct actionarilor companiei, in valoare de 1,08 miliarde de lire sterline.

Potrivit reprezentantilor companiei germane, conducerea GfK a ajuns la concluzia ca disponibilitatile financiare ale grupului nu sunt suficiente pentru a face o oferta convingatoare pentru TNS, si care sa fie in acelasi timp si in interesul actionarilor GfK.

In luna iunie a acestui an, actionarii Taylor Nelson Sofres (TNS) au fost de acord sa fuzioneze cu GfK, ceea ce ar fi dus la aparitia celui de-al doilea grup de cercetare de piata din lume, din punct de vedere al veniturilor.

GfK Group este cea mai mare companie de studii de piata din Germania si a cincea din lume. Infiintata in 1934, cu sediul in Nurenberg, detine 115 companii operatoare si are circa 9.000 de angajati. GfK efectueaza studii de piata in media, piata farmaceutica, software de divertisment, vanzari cu amanuntul, bunuri durabile, industria auto, industria serviciilor, energie si textile.

Grupul TNS, infiintat in 1960 in Statele Unite ale Americii, se afla pe locul 3 mondial in domeniul cercetarilor de piata. Compania are birouri in 80 de tari si 15.000 de angajati permanenti la nivel global. TNS ofera studii de piata in bunurile de consum, servicii de sanatate, media, politic si social, tehnologie, finante si industria auto.

In Romania, GfK este prezenta din anul 1996. TNS este prezent la nivel local prin TNS CSOP, care a fost infiintata in 1993. Pe piata locala, cele doua companii au interactionat cel mai mult pe piata audiovizuala, TNS-AGB masurand pana anul trecut audientele TV, care de anul acesta sunt masurate de GfK.