





Ministerul Transporturilor va demara in acest an procedura de listare a opt companii din portofoliu
De asemenea, societatile care administreaza aeroporturile din Constanta si Timisoara, Compania Nationala "Administratia Canalelor Navigabile" Constanta, Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Maritime" Galati si Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu si Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" Constanta.
Totodata, MT mai are in vedere privatizarea societatilor Viastar Bucuresti, Stard Fetesti si SN Transport Feroviar de Marfa CFR-Marfa.
Autoritatile locale ar putea administra Metrorex, Aeroportul Timisoara si operatorii portuari din Galati si Giurgiu
In strategia sectoriala pe termen mediu privind descentralizarea MT se mai prevede transferarea catre autoritatile administratiei publice locale a administrarii companiei Metrorex, Aeroportului International Timisoara, si a Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Sulina".
"Aceste societati sunt structuri autonome cu personalitate juridica care-si acopera, cu exceptia Metrorex, cheltuielile din venituri proprii, iar transferul administrarii lor catre administratia publica locala nu implica pentru MT sau autoritatile administratiei publice locale cheltuieli suplimentare de organizare, ci numai modificari ale cadrului legislativ–organizatoric si functional", se arata intr-un comunicat al Guvernului.
Alte societati pentru care se doreste transferarea sunt Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati, care administreaza infrastructura portuara apartinand domeniului public al statului din porturile fluvio-maritime Tulcea, Galati si Braila si a celorlalte porturi de pe sectorul de Dunare cuprins intre porturile Tulcea si Harsova si Administratia Porturilor Dunarii Fluviale Giurgiu, care administreaza infrastructura portuara apartinand domeniului public al statului din porturile situate pe sectorul de Dunare cuprins intre porturile Cernavoda si Moldova Veche.
Pentru unele porturi se analizeaza posibilitatea trecerii infrastructurii portuare care apartine domeniului public al statului, in administrarea autoritatilor publice locale din orasele respective.

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II