Alitalia, in pragul colapsului - de luni, compania nu mai are bani de combustibil
"Pana duminica avem zborurile garantate, dar luni nu, pentru ca nu vom mai avea kerosen", a declarat Augusto Fantozzi, comisar extraordinar numit de Guvern la conducerea companiei, citat de AFP.
Fantozzi a adaugat ca, in lipsa unui acord de ultim moment pentru a salva Alitalia, se va vedea nevoit sa inceapa inca de luni procedura de concediere pentru echipajele avioanelor neutilizate in prezent de companie.
Fantozzi a convocat cele noua sindicate ale companiei sambata dupa-amiaza, la Roma, intr-o ultima incercare de a scoate negocierile din impas si de a evita falimentul total al societatii, potrivit NewsIn.
Alianta investitorilor, care era dispusa sa puna la dispozitie un miliard de euro pentru a forma o noua companie nationala, a anuntat vineri dimineata ca se retrage de la discutii, apreciind ca "nu mai sunt intrunite conditiile pentru a le mai continua".
Investitorii nu au anuntat totusi retragerea definitiva a ofertei lor de preluare, ceea ce lasa deschisa, totusi, posibilitatea continuarii negocierilor. Sindicatele refuza micsorarea salariilor si concedierile, precum si contractul unic de munca propus de cei care vor sa preia compania.

Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
INTERVIU Un an de la primul caz de COVID-19 în România / De ce a scăzut drastic numărul îmbolnăvirilor în ultimele 2-3 luni și ce ne așteaptă: Al treilea val nu va fi de intensitatea celui de-al doilea / Testele rapide ar trebui distribuite gratuit medicilor de familie, am ști clar numărul real de cazuri
Atunci sa dea faliment!
Mi-e greu sa inteleg 'solidaritatea' celor SAPTE sindicate.Socialism curat. Cine vrea sa munceasca OK cine nu lumea e deschisa,de aia s-a creat Uniunea Europeana
Alitalia întotdeauna a trăit pe spinarea statului: din 1947 până acum, doar într-un an a avut profit, iar în ultimii 10 ani a avut câteva miliarde de euro pierderi.
Ăsta nu e socialism, ci proastă organizare, în stil italian. Scopul socialismului nu e să dea de lucru tuturor, chiar fără rost, ci oricine să aibă asigurat un trai decent.
Suedezii şi norvegienii sunt socialişti, dar uită-te la cât de eficiente sunt companiile lor.
Tipic pentru prostimea de stanga, sindicalizata pana la sinucidere :)
Prefera sa distruga compania, prefera sa intre la ajutor de somaj si sa traiasca pe seama celorlalti, decat sa accepte un salariu mai mic sau concedierea celor care nu mai au ce cauta acolo.
Italia e una dintre tarile vestice unde mentalitatea comunista si partidul care o reprezenta au facut ravagii. Va fi foarte greu pt. Berlusconi sa ii scoata din criza, e cam la fel ca in Franta unde intr-un recent sondaj 70% din tineri declarau ca prefera sa fie functionari la primarie sau la posta decat patroni :))) Neam slab, si-a pierdut vlaga, vor fi sugrumati de musulmani cand acestia vor deveni suficient de numerosi acolo!
Sa dea faliment, daca asta e vrerea "poporului" :)
Ca sfat pentru toata lumea: cand mai aveti drumuri in Italia, luati Tarom-ul si asigurati-va ca zborul e operat de Tarom si nu de Alitalia.
ma bucur si eu nespus ca aud in sfarsit de falimentul Alitalia, la fel din motive de experiente neplacute.
Intr-adevar sunt sub orice critica, atat la profesionalism vis-a-vis de clienti cat si in ceea ce priveste bagajele.
Ma bucur si eu nespus ca vor da faliment. Am insa o strangere de inima privitor la vre-un FatFrumos (a.k.a KLM, etc) care ar dori s-o salveze: te rog cautati pe Ileana Cosanzeana in alta parte!!!!
Logo de companie Alitalia:
Alitalia, doar noroiul e mai sus ca noi!
Si in general, pentru cum intelege un italian sa adere la disciplina...
...apropos, nici nu stiu ce le-o fi fost in minte la nemti cand s-au aliat in Al Doilea Razboi Mondial cu Italia...
Oricum Merita sa auzim si vesti bune: Alitalia sa intre in faliment!!!!! Bravo!!!!
http://archiviostorico.corriere.it/2008/settembre/12/Trucchi_segreti_della_casta_volante_co_9_080912040.shtml
Va miraţi că treburile merg prost?
E foarte probabil ca anagajatii sa constientizeze ca se doreste o tranzactie profitabila dar nu pt toata lumea, iar ei sunt jertfa, de ce ar accepta?
A, amenintarea cu falimentul? pai asta e santaj.
Stiu, suna a conspiratie, dar afacerile mari nu se intampla niciodata pur si simplu...
Daca ei disponibilizeaza ati oameni asa usor inseamna ca e supradimensionata schema de personal.
Asta inseamna Alitalia ( ca initiale), Au o flota superinvechita, ti-e si frica sa zbori cu ei, iar personalul este f neprofisionist, nu pot spune ca imi pare rau ca ramin atita oameni pe drumuri, dar cum se comenta mai sus, asa e in socialism,